fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

להתאהב בגליל: 3 מסלולי נחלים מומלצים לפסח בלב הטבע הקסום של נופי הגליל המערבי והעליון

מזג האוויר מתחיל להתחמם וזה בדיוק הזמן לקבל 3 מסלולי נחלים מומלצים לפסח. ערן זיו, מייסד קבוצת "מטיילים בגליל" בהמלצה לכבוד החג. קבלו כמה מסלולים אפשריים בשמורת נחל שניר - החצבאני, נחל קדש המופלא ונחל שרך בצת.
שמורת נחל שניר - החצבאני | צילום: באדיבות ערן זיו

מסלול קסום בשמורת נחל שניר – החצבאני

מה נמצא במקום? ישנם כמה מסלולים אפשריים כשהארוך ביניהם לוקח בערך שעה פלוס מינוס, נחל שניר (הנקרא גם חצבאני) מהווה אחד משלושת מקורות הירדן. מקורו נמצא בבקעת הלבנון (ומשם שמו נהר אל חצבאני) ואורכו כ- 60 ק"מ עד הנקודה בה הוא מתחבר אל נחל דן ונחל חרמון (הבניאס) וביחד הם יוצרים את נהר הירדן.

עידו המקסים בשמורת נחל שניר – החצבאני | צילום: באדיבות ערן זיו

איך מגיעים? נוסעים צפונה בכביש 90 עד צומת מצודות שבצפונה של קרית שמונה ובסמוך לקניון נחמיה שם ניפנה ימינה לכיוון מזרח (כביש 99) במחלף הגושרים פונים לכיוון קיבוץ הגושרים וממש בצומת הכניסה לקיבוץ פונים שמאלה (לא נכנסים לקיבוץ – שער הכניסה לקיבוץ יהיה מימינכם ואתם פונים שמאלה) נוסעים עוד קילומטר בין מטעי האבוקדו לפי שילוט הכוונה.

שמורת נחל שניר – החצבאני | צילום: באדיבות ערן זיו

אז למה כדאי לכם ללכת לשם? הילדים והמבוגרים קטנים כגדולים נהנים ממסלול הליכה קליל, האפשרות לטבול במים קרירים במזג האויר כמו בימי הקיץ נותן מפלט מהחום הלוהט. כמו כן כל הירוק מסביבנו גם בימות קיץ לוהטים וזה מחזה מספק ומלהיב. ישנם מספר שבילים באורכים שונים מ-20 דק' ועד לשעה עד שעה וחצי תלוי כמה תתעכבו בבריכות הטבעיות המופלאות שבמקום.

זיו וליאת רושקין בשמורת נחל שניר – החצבאני | צילום: באדיבות ערן זיו

נחל קדש המופלא

מסלול שיורד מקיבוץ יפתח דרך מצודת כח ועד לכביש 90, החלק הראשון ירידה מההר דרך סלעים מרשימים שזה היה מאתגר אך מהנה ולאחר מכן טיפוס חזרה הגעה אל מצודת כח שם, פרסנו פקל תה והעברנו סקירה מורשתית על המצודה ולמה היא נקראת מצודת כח (על שם 28 הלוחמים שנפלנו בשלוש נסיונות הכיבוש של המצודה).

לאחר שסיימנו את התה ושאר נישנושים המשכנו בירידה אל עבר הפילבוקס והבונקר שמשקיפים על כל עמק החולה ואפילו הצלחנו לשמוע את העגורים מהשמורה למטה ולבסוף כמו כל דבר טוב הגענו אל הנחל למטה ושם השארנו רכב לסיום אספנו את כולם ונסענו לשתות שוקו בארומה שבצומת כח.

נחל קדש המופלא | צילום: באדיבות ערן זיו
נחל קדש המופלא | צילום: באדיבות ערן זיו
נחל קדש המופלא | צילום: באדיבות ערן זיו

נחל שרך בצת

זהו אחד המסלולים החביבים עלי, נחל שרך הוא נחל אכזב והזרימה בו לרוב היא רק בחורף עשיר בממטרים, תחילתו של המסלול הוא בחירבת דנעילה שזהו אתר ארכיאולוגי מהתקופה הביזנטית.

לאחר שהתרשמתם מהאתר הארכיאולוגי המשיכו עם השביל המסומן בכחול לבן אל ערוץ הנחל בהמשך תגיעו אל מערה קסומה שהכניסה אליה מותרת רק בחודשי האביב והקיץ מכיוון שהיא משמשת אתר קינון לעטלפים
במערה ישנם שני מסלולים נחמדים.

נחל שרך בצת | צילום: באדיבות ערן זיו
נחל שרך בצת | צילום: באדיבות ערן זיו

הראשון מתאים יותר לאנשים שלא מורגלים בהרפתקאות והשני דורש טיפוס עם יתדות ויציאה מפתח עליון של המערה, לאחר סיום המערה תוכלו לחזור על עקבותיכם או להמשיך עד עינות כרכרה אשר נמצא למרגלות קיבוץ איילון אורך המסלול כולו הוא כ 5 ק"מ מה שמצריך הקפצת רכבים לנקודת הסיום. במידה ולא השארתם רכב בנקודת הסיום לאחר המערה חזרו אחורה לרכבים אורך המסלול עד למערה הוא רק 2 ק"מ. זה מסלול חוויתי ומהנה ומתאים לכל המשפחה צאו ותהנו רק אל תשכחו לאסוף את הפסולת אחריכם.

נחל שרך בצת | צילום: באדיבות ערן זיו

חג שמח לכולם!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות