fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

'חלון לים': לראשונה בנהריה הושק מיזם "רזידנסי" בשיתוף מפעל הפיס – הכניסה חופשית

לראשונה בנהריה הושק מיזם "רזידנסי" בשיתוף מפעל הפיס. אומנים הגיעו לעיר לשהות של מספר חודשים וכעת מציגים את יצירותיהם בגלריה העירונית לאמנות במגדל המים. הכניסה חופשית
מיזם "רזידנסי" | צילום: עיריית נהריה

בגלריה העירונית מגדל המים, הושקה בשבוע שעבר תערוכה חדשה ומרהיבה- 'חלון לים'. 4 אמנים: דפנה טלמון, מאיה סמירה, שחר טישלר ועדי אביטבול, הוזמנו לשהות בעיר במהלך חודשי הקיץ, לשוטט, לחקור, לפגוש ולהכיר את האנשים ואת המרחבים של העיר נהריה ולאחר שגיבשו רעיונות יצרו תערוכה מרתקת על העיר עם האוצרות מאיה פרת וסתיו אבן זהב. מדובר חלק ממיזם "רזידנסי" שהגיע לראשונה לעיר בשיתוף עם מפעל הפיס ותנועת תרבות.

מיזם "רזידנסי" | צילום: עיריית נהריה

בפרויקט הראשון, דפנה טלמון ערכה ראיונות עם סט לצילומים עבור נהרייניות ונהריינים שמחפשים אהבה. בפרויקט השני בתערוכה, מאיה סמירה קיימה סט צילומים משפחתי רב דורי, המיועד למשפחות נהרייניות.

בפרויקט השלישי חברו יחד שניים עד אביטבול ושחר טישלר שיצרו סרט קצר של 23 דקות על 'נווה הילד'. השניים מחזירים אותנו שמונה עשורים בזמן. נהריה, אז עיירה חדשה, מתחילה לגבש את זהותה ולכונן מבנים ואופי חברתי. בתוך כך היא נדרשת להתמודדות הלאומית של קליטת עלייה וגם – לחזון אישי של הזוג הירש. ברטה והרמן הירש ז"ל מגיעים ארצה לאחר שניהלו פנימייה לילדים בגרמניה. הם מגיעים בתחילה לפרדס חנה, וכמיטב ניסיונם מקימים פנימייה. כעבור זמן מה, הם מעתיקים את מקומם לנהריה, עיר יקית בה יכלו לחיות בקרב דוברי גרמנית. יחד עם ביתם אסתי הירש ז"ל ומדריכים נוספים, הקימו פנימיית נווה הילד, הקולטת אליה ילדים מעליית הנוער, שהגיעו ארצה לבדם או התייתמו מהוריה. 78 שנים לאחר הקמת המוסד, פוגשים טישלר ואביטבול את השופטת בדימוס דליה דורנר ואת רינה נוי, שעלו ארצה מטורקיה ונקלטו ב'נווה הילד'. הם פוגשים גם את יורי הירשפלד, בנה של אסתי, המכיר מהיוולדו את סביבת הפנימייה שעיצבה את חייהם של רבים. בראיונות מתגלים זיכרונותיהם של השלושה כשזורים אלה באלה.

מיזם "רזידנסי" | צילום: עיריית נהריה

התערוכה תוצג עד 19.11.22 והכניסה בשעות פעילות הגלריה היא ללא עלות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות