fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה ספטמבר 2023: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים. שנה טובה!
המלצות קריאה ספרים | צילום: shutterstock

מתח כוסס ציפורניים

"היתום האחרון" מאת גרג הורביץ הוא מותחן מרתק, השמיני בסדרת פרויקט x, שבה מככבת דמותו של האיש משומקום. אוואן סמוק הוא איש בעל זהויות רבות ועבר מאתגר המאמץ לעצמו זהות חדשה – האיש משומקום, דמות מסתורית המגישה את עזרתה רק לנואשים ביותר. אבל כעת הוא מוצא עצמו שוב על הרדאר הממשלתי. לאחר שחיסל את רוב היתומים האחרים בתוכנית, הרשויות לא יבחלו באמצעים כדי לנטרל את האיום שהוא מהווה עבורם. אבל יתום x תמיד היה צעד אחד לפני רודפיו. אוואן נושא עמו סודות שהממשל לא יכול להרשות לעצמו לחשוף, עד שהוא עושה טעות אחת קטנה… ועכשיו הנשיאה שוב שולטת בו ומציעה לו עסקה שמציבה אותו בדילמה קטלנית –לחסל את לוק דיוויין, אדם עשיר בטירוף ובעל עוצמה הרסנית, והיא בתמורה תניח לו לחיות את חייו בשקט. אוואן, שנשבע להשתמש ביכולותיו רק נגד אנשים שראויים לכך, צריך כעת להחליט מה חשוב יותר – העקרונות שלו או חייו. אם הוא ייקח על עצמו את המשימה, הוא ייאלץ לבגוד בכל העקרונות שעל פיהם ניהל את חייו. הנשיאה עומדת לגלות במהרה שכאשר מציבים את האיש משומקום בפני מצב בלתי אפשרי, הוא רק הופך מסוכן יותר.  (מאנגלית: דפנה לוי, הוצאת דני ספרים, 424 עמ')

היתום האחרון | מאת גרג הורביץ

מדריך פרקטי ויישומי שמניב תוצאות

האם אתם מרגישים שאינכם מספיק טובים? האם הפרפקציוניזם והריצוי מנהלים אתכם? האם לרוב אינכם בטוחים שיש לכם יכולות או כישורים מספיקים כדי להצליח – מתהלכים בעולם תקועים, אפופי תחושת החמצה והיעדר מימוש עצמי בתחומי חיים שונים, תוהים אם אי פעם תוכלו לחוות את ההצלחות בהן אתם חושקים? אם עניתם בחיוב אפילו על חלק מהשאלות, נראה שגם אתם שבויים ב"מִלכּוד המצוינות". חגי שלו, מומחה לשינויים מנטליים שמייצרים תוצאות מציג בספרו – "מִלכּוד המצוינות – איך לפתח ביטחון עצמי שאינו תלוי בנסיבות" – מודל ייחודי פרי פיתוחו, שמספק כלים לפיתוח חוסן מנטלי וביטחון עצמי. זהו מדריך פרקטי ויישומי לשינוי מנטלי שמניב תוצאות ממשיות בחיים. הוא עונה על השאלה איך להשתחרר אחת ולתמיד מהרגלים תוקעים כמו דחיינות, שיפוטיות, פרפקציוניזם, ריצוי, כעסים, סטרס, ניהול זמן ומשימות קלוקל, והרבה הרגלים תוקעים נוספים. הספר מיועד לכל מי שמוכן לשנות את עצמו כדי להצליח באמת בחיים בכלל, ובקריירה, בעסקים או בניהול בפרט, על מנת לחיות בשגשוג, בשלווה, באושר ובשפע. מִלכּוד המצוינות הוא מעגל שוטה, מעגל זדוני או מעגל קסמים שמורכב מסדרת אמונות, פרדיגמות והרגלים תוקעים עוקבים שמזינים אלה את אלה בדרך שלילית מתעצמת וגוברת, לכאורה ללא מוצא. זוהי תבנית התנהלות מסרסת הצלחה שמאפיינת עשרות אחוזים באוכלוסייה שחוזרת על עצמה ופוגעת בביטחון העצמי, בדימוי העצמי ובערך העצמי. בספר תקבלו כלים שיסייעו לכם להשתחרר ממעגל קסמים שלילי זה. הספר מתאים במיוחד לאנשים בצומתי שינוי בחיים, למנהלים בארגונים, לבעלי עסקים או למי שמבקשים לבנות קריירה משגשגת. (הוצאת המחבר, 423 עמודים).

מלכוד המצוינות | מאת חגי שלו

מה הספקנו עד כה?

כשקוראים את "בזמן שנותר – שירים ויצירות" – אלבום מרהיב בו אסופת יצירות בטכניקות שונות ושירים נוגעים ללב שכתבה ד"ר עיינה פרידמן אי אפשר לא לעשות חשבון נפש. מה הספקנו עד כה? מה עוד נרצה להספיק בזמן שנותר לנו על פני האדמה? השירים של עיינה עוסקים בכמה קטגוריות עיקריות: השואה – כבת דור שני לשואה (שיר בנושא מתייחס ליצירה שעשויה נרות שבת לבנים ארוכים שהפתיל שלהן הוא קווצת שיער אנושי. עבודה זאת שנראית כנרות זיכרון בתיבת זכוכית, מצהירה על הצורך בשימור הזיכרון. אם נדליק את הנרות- יישרף הזיכרון), הבדידות, אנטישמיות, פמיניזם והתפעמות מהטבע. המסר העיקרי העולה מהספר הוא להעריך את החיים, להתפעל מהיופי של הטבע. להיות טובים זה לזו. הַמַּלְאָךְ: בְּגַן יַלְדוּתִי, עַל הַר הַכַּרְמֶל, / נִצָּב מַלְאָךְ, בְּבֹקֶר שֶׁל עֲרָפֶל, / לְמַרְגְּלוֹת בְּרֵכַת דְּגֵי הַזָּהָב, / בְּצֵל עֲצֵי הָאֹרֶן, צוֹפֶה בְּגֵו זָקוּף / בַּדָּגִים פְּעוּרֵי הַפֶּה, / הַצָּפִים בַּמַּיִם הָעֲכוּרִים, עַל צִדָּם. / בִּזְרוֹעוֹתָיו נוֹשֵׂא צִפּוֹר, / כְּנָפֶיהָ מְרוּטוֹת, שָׁבָה מֵהַקֹּר, / בִּשְׁאֵרִית נְשִׁימוֹתֶיהָ. / וְלֹא יָכוֹל הוּא אֶת מְקוֹרָהּ לִטְבֹּל בְּזַרְזִיף הַמַּיִם, / אֶת רוּחָהּ לְהָשִׁיב. / זִכְרוֹנוֹת יַלְדוּתִי בְּלִבּוֹ, / וְלִבּוֹ לֵב אֶבֶן. (הוצאת אוריון, 71 עמודים)

בזמן שנותר – שירים ויצירות | מאת עיינה פרידמן

עליו להוכיח את חפותו

"האבודים" מאת סיימון בקט הוא מותחן קצבי וסוחף על שוטר שמנסה לגלות את האמת, ועל אב שמסרב להרים ידיים. עשר שנים אחרי שניתק הקשר ביניהם, השוטר ג׳ונה קולי מקבל שיחת טלפון מפתיעה מגאווין, השותף שלו לשעבר. ״ג׳ונה? זה אני, גאווין. אני צריך את העזרה שלך. הבנתי הכול לא נכון. הכול…״. הוא מבקש מג׳ונה להיפגש איתו בחצות הליל במחסן מרוחק בשולי העיר, אבל כשג׳ונה מגיע לשם, נראה שאיחר את המועד: רגע אחרי שהוא מוצא את גופתו של גאווין, יחד עם גופות נוספות, הוא מותקף באלימות וכמעט מת. לרוע מזלו, כשהוא שב להכרה – הראיות לתקיפה שעבר ולפשעים שהיה עֵד להם נעלמות, וג׳ונה נותר החשוד היחיד ברצח של שלושה אנשים. ג׳ונה משוכנע ששיחת הטלפון הנואשת שקיבל, והתקיפה שעבר, קשורים להיעלמותו של בנו הקטן תיאו, לפני עשר שנים. ג׳ונה מעולם לא התאושש מהאובדן, וסימני השאלה שמרחפים עד היום על נסיבות ההיעלמות לא נותנים לו מנוח. בייאושו, ג׳ונה יוצא לחקור מה גאווין ניסה לומר לו באותו לילה גורלי, להוכיח את חפותו ולהבין אם עוד נותרה תקווה למצוא את תיאו. (מאנגלית: מיכל כהן, הוצאת כתר, 344 עמודים)

האבודים | מאת סיימון בקט

לעתיד טוב יותר

"רוצי, רוז, רוצי" הוא ספר הביכורים של הזמרת דולי פרטון לצד הסופר ג'יימס פטרסון. השניים חיברו רומן נוגע ללב, שנון ומותח על הגשמת חלומות, התמודדות עם העבר וחתירה מתמדת לעתיד טוב יותר. בסוויטה יוקרתית במלון פאר, מלאה בזרי פרחים ושוקולד, אנילי קיז קופצת ממרפסת הקומה הרביעית .פחות משנה קודם לכן, אנילי חסרת הבית מנסה את מזלה בעשרות ברים ברחבי נשוויל, מתחננת לקבל הזדמנות לשיר את שיריה מעל במותיהם הקטנות. היא לא מאמינה למזלה הטוב כשהיא מגלה שאחד ממאזיניה הנלהבים הוא איתן בלייק – אחד מנגניה ומידידיה הקרובים של רותאנה ריידר, המלכה האם של מוזיקת הקאנטרי. איתן ואנילי הולכים ומתקרבים, אבל חוויות העבר של שניהם מציבות מולם אתגרים לא פשוטים. בינתיים רותאנה לוקחת את אנילי תחת חסותה ומלווה אותה בצעדיה הראשונים בעולם הגברי הקשוח של מוזיקת הקאנטרי. כשכל אחת מהן נושאת בקרבה פצעים כואבים, נרקמים בין השתיים יחסים עמוקים ועדינים של אם ובת. אך הסודות האפלים מעֲברה של אנילי שבים ורודפים אותה, גם כשנדמה שהיא מצליחה לחמוק מהם במהלך נסיקתה המהירה אל הפסגה. היא לא יודעת עד מתי תצליח להמשיך לברוח, אבל יודעת היטב מה יקרה אם תיכשל. (מאנגלית: דפנה לוי, הוצאת מודן, 407 עמודים)

רוצי, רוז, רוצי | מאת דולי פרטון וג'יימס פטרסון

מה עובר בראשו של הגיבור?

"גיבור על של ערכים" מאת אורן לוי הוא סיפור של התמודדות מול מערכת אטומה, מול משפחה חונקת ומול עצמך כשהסיכויים להצלחה נמוכים מאוד, סיפור מהיר וכאוטי, אך בעל עוצמה ומשאיר חותם וכתוב בגובה העיניים. נאור, בחור צעיר, מגיע לתחלופת אשפוז פסיכיאטרי או כפי שהוא מגדיר אותו: "בית משוגעים עשירים" לאחר שניסה ליטול את חייו. סיפורו נפרש באמצעות המפגשים שמתקיימים במסגרת בית החולים עם המטפלים, עם החברים או עם שאר המטופלים שאתו בבית. הקושי והכאב הגדול שאיתם מתמודד גיבור הספר נובעים מטרגדיה שפירקה את המשפחה. הוא מנסה להרים את עצמו, אך נופל חזרה לבור יותר עמוק כל פעם מחדש. באחת הפעמים הוא מגיע לחוף ים וחווה רגע בעל עוצמה בו עליו שוב לשאול את עצמו – "חיים או מוות?". סיפורו הוא הסיפור של אנשים שמתמודדים עם הרצון להרוס את עצמם. ספרו של אורן בן ה-25 שמתמודד עם מאניה דפרסיה, כתוב בצורה נהדרת, כזו אשר מאפשרת לקורא כמעט להבין אחד לאחד מה עובר בראשו של הגיבור – ראש, מחשבה ונפש שאינם בקו הבריאות, קיום שרחוק ממחשבות הגיוניות אך אציין שבספר תכנים קשים של אובדנות, פגיעה עצמית, אלימות מינית ושימוש בסמים. (הוצאת ספרי ניב, 150 עמודים)

גיבור על של ערכים | מאת אורן לוי

הממלכה המסתורית

מדריך הטיולים אברהם תשח הוציא לאור ספר חובה לכל מי שמתעניין בממלכה המסתורית שמנהל קים ג'ון און. סיפורה של קוריאה הצפונית במערב, נכתב במעמד צד אחד – צד העולם המערבי. והוא מבוסס על מעט מידע, לא מעט השערות והרבה מידע מוטה ומטעה. הוא בנוי כמובן, על עולם התרבות והמציאות המערבית, תוך התעלמות מוחלטת מתרבות שהתפתחה במהלך אלפי שנות היסטוריה של העם הקוריאני. הספר "קוריאה הצפונית – המקום המרוחק ביותר מכדור הארץ" מביא גם את סיפור חיי היומיום של "סתם" אנשים – עובדים, לומדים, חוגגים, אוהבים וחולמים. ומביא את "האמת", ואת תפיסת עולמם, של בני מעמד הביניים בקוריאה הצפונית, המסתורית והמבודדת. הספר סודק גם את מקצת מהמיתוסים ואת הקליפה הקשה והרדודה, בהם מוצג סיפורם של הצפון קוריאנים, ב"עולם החופשי". בנוסף, פותח הספר בפני הקורא צוהר לקוריאה הצפונית כפי שנראית לתייר. אתרים, אירועים, חוויות והתרחשויות האפשריות רק – במציאות האלטרנטיבית – רק בקוריאה הצפונית! חוויית הטיול בקוריאה הצפונית היא חוויית המפגש עם המציאות ה'מרוחקת ביותר מכדור הארץ' – מציאות של: העדר תקשורת, העדר גישה חופשית לחדשות, לחשבונות בנק – למעשה לכל מה שאנחנו רגילים בעשרות השנים האחרונות. מציאות של פולחן למנהיג/אל, מציאות של עמדה אחת לגבי המדינה, ידידותיה ואויביה. מציאות שהיא תוצאה של הנדסת תודעה מיום הלידה וכך מתנהל היום-יום שעה אחר שעה מציאות אלטרנטיבית! כשמפתיע כמה מהר מסתגל התייר למציאות הזאת ויותר מפתיעה העובדה שמי שמקשיב למקומיים מגלה שהבסיס הרעיוני למציאות הזאת מבוסס בחלקו הגדול על עובדות היסטוריות נכונות, שסולפו במערב. (הוצאת ספרי ניב, 270 עמודים)

קוריאה הצפונית | מאת אברהם תשח

מסע אישי מרגש

"דג מלוח" מאת אלון שורץ הוא לא עוד אסופת שירים וסיפורים קצרים. מקבץ אוטוביוגרפי זה מגיש סיפור חיים ששזור בקטעים קצרים נוגים ונוגעים. בכתיבתו הייחודית והמוקפדת מתאר אלון את מסעו האישי שעובר דרך תהומות הבדידות ורגעי התקווה ועד לבניית חיים חדשים, כמעט כנגד כל סיכוי. הוא כותב בספר על הניסיון למצוא את הדרך ואת התשובה. הוא מדבר על התקופה בה היה מרוחק מהעולם, מהסביבה, מכל מה שקורה. החומרים נכתבו בחלקם תחת השפעת סמים ואלכוהול. הספר מיועד לכל מי שמתעניין בסיפורים מעניינים, מצחיקים. לאנשים במשבר, שרוצים לצמוח, לאנשים שנתקלים בקשיים ורוצים לצאת מהם. "מחול שדים": רוקדים סביב גחלים לוחשות / והמילים המכבידות בזמנן נעלמות / שעטות סוסי הפרא נשמעות כדרבוקות /והלילה עוטה ערפל כבד מאוד.// סודות אפלים מתפוצצים בין הגיצים / גם צחוק שטני נטמע בין הקריאות / הד נישא מן ההרים המקיפים אותנו /ואנו במעגל של עמק הרוחות.// צוחקים בקול רועם מבלי לראות / את הפנים הצבועות / עוד רחוקה היא אמיתות היום מאיתנו / ועדיין לא סוגרים עלינו הקירות // (הוצאת ספרי ניב, 148 עמודים)

דג מלוח | מאת אלון שורץ

הקמת בית כנסת במקום הנמוך בעולם

אם אתם מחפשים ספר ססגוני, מעניין ומקורי בנושא המקורות של כולנו, אזי הספר "ממעמקים קראתי ה' – הקמת בית כנסת במקום הנמוך בעולם" שכתב פרופ' עמוס מ. ינון הוא הספר המושלם בשבילכם. חוויות מגוונות ומרגשות ליוו את הקמת בית הכנסת בקיבוץ קלי"ה, למרגלות מערות הקומראן. בספר מתאר עמוס את המהלכים ואת השלבים שהובילו לצמיחתו של בית הכנסת. מה יותר טבעי מאשר לקרוא לבית הכנסת הזה "יחד". הספר כולל 54 פרקים בצמוד לפרשות השבוע. בכל פרשה מוצג תחילה סיפור האנשים והמצבים שהקימו את בית הכנסת לאורך השנים ולאחר מכן ביאורים על אותה פרשה. בעמוד 173 יש סיפור בשם 'אם לאגרופן יש תקנה, אולי גם לי יש'. ומתואר בו אדם שהיה בגרעין של הקיבוץ, אבל עזב והפך לאיש נדל"ן. אחרי 15 שנה הוא הגיע לסוף שבוע בקיבוץ. הוא בא להראות שהוא התעשר ולספר להם על חייו הבוהמיים-הנהנתניים בתל אביב. כעבור עשור במשבר הגדול, הוא בא לקיבוץ וסיפר שהוא איבד את כל כספו. הוא הבין שהחיים הם יותר מבילויים ומכסף. יש כאן שילוב של סיפורים מרגשים ותכנים יהודים שמתארים את ההתחזקות הפרטית של אנשים במקום הכי נמוך בעולם, כולם מסבירים היטב את הווי המקום והתפתחותו. (הוצאת ספרי ניב, 358 עמודים)

הקמת בית כנסת במקום הנמוך בעולם | מאת עמוס מ ינון

לאושר יש מחיר

"שתי אחיות" מאת  דויד פואנקינוס  הוא דיוקן ריאליסטי של אישה שבורת לב שנכתב ביד אמן, ברגישות ובאומץ. זהו ספר מלא חמלה על כאב הדחייה ועל הכמיהה לאהבה. חמש שנים נמשכה אהבתם המופלאה של מתילד ואטיין, עד שיום אחד קם אטיין ועזב את הבית בלי כל הסבר. מתילד שבורת הלב מנסה לשמור על שגרת חייה כמורה לספרות בתיכון בפרוור של פריז, אך ברגע של חוסר שליטה היא מתפרצת על אחד מתלמידיה האהובים ומאבדת גם את מקום עבודתה. המומה וכואבת היא עוברת לגור בדירתה הקטנה של אחותה אגתה עם בעלה פרדריק ובתם התינוקת, מקווה לאסוף כוחות ולחזור לעצמה. תחילה החיים תחת אותה קורת גג מקרבים בין האחיות, אך אט־אט צפים ההבדלים ביניהן והפערים הולכים ומתחדדים. ואיך לא? הרי עד לא מזמן נהנו שתיהן מחיים מסודרים, אהבה מושלמת ותוכניות לעתיד, ובעקבות תפנית פתאומית של הגורל, זכתה אגתה בכל הקופה ומתילד נותרה חסרת כול. הכאב והקנאה מביאים את מתילד להחלטה שעליה למצוא לעצמה את החיים שעליהם חלמה, והיא מתחילה לרקום תוכניות. אלא שהחיים הם לא סיפור אגדה, והיא מגלה שלאושר יש מחיר ומישהו חייב לשלם אותו. (מצרפתית: לי עברון, הוצאת כתר, 173 עמודים)

שתי אחיות | מאת דויד פואנקינוס

מאת: זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות