fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה אוגוסט 2023: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
מופע הבובות

מיהו הרוצח?

"כולם במשפחה שלי הרגו מישהו" מאת בנג'מין סטיבנסון הוא מותחן מקורי, מבריק ומצחיק לאוהבי ספרות הבלש הקלאסית. "כולם במשפחה שלי הרגו מישהו. כמה מאיתנו, המצטיינים במיוחד, הרגו יותר מאחד. אני לא מנסה להיות דרמטי, אבל זאת האמת." ארנסט קנינגהם כותב מדריכים לאנשים שרוצים לכתוב ספרי מתח. הוא מומחה לז'אנר, ולכן, כשמתגלה גופה באתר הסקי שבו מתקיים האיחוד המשפחתי של משפחת קנינגהם, וכשכל בני המשפחה נתקעים באתר בגלל סערה, הוא מבין מייד שלפניו תעלומת רצח קלאסית. תעלומת רצח שמישהו צריך לפתור, ורצוי על פי כל הכללים של הז'אנר. אם להודות על האמת, ארנסט לא ממש רצה להשתתף באיחוד המשפחתי הזה מלכתחילה. המצב עם המשפחה שלו קצת… מתוח. הוא כבר יסביר למה. לא שהם משפחה של פסיכופתים, חלקם אפילו אנשים טובים, אבל כל אחד מהם הרג מישהו. ויש גם עוד עניין קטן, של רוצח סדרתי שידוע בכינוי 'הלשון השחורה', שמעורב בכל הפרשה, וישנם 267 אלף דולר במזומן. הוא עוד יגיע לזה. כולם במשפחה הזאת הרגו מישהו, אבל מי מהם הוא גם רוצח? (מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי, הוצאת כתר, 400 עמודים)

כולם במשפחה שלי הרגו מישהו | מאת בנג'מין סטיבנסון

להצליח יותר בהתנהלות פיננסית

הספר "פשוט פיננסי – המלך הוא עירום" שכתב קובי מיכלין – מייסד חברת שחקים פתרונות פיננסיים, הוא ספר חשוב שיכול לעשות לכם סדר בראש ובעסק ולספק מידע פרקטי לבעל עסק בנושא אולי הכי חשוב בחיי העסק שלו. הספר נועד להזהיר בעלי עסקים קטנים ובינוניים שחיים בתחושת ביטחון מתעתעת וגם לעזור לעסקים מצליחים להצליח הרבה יותר בהתנהלות פיננסית.  הספר מיועד לכל בעל עסק קטן ובינוני, לסטודנטים לכלכלה ולמנהל עסקים ולמשק בית שרוצה לשפר את ההתנהלות הפיננסית שלו. בספר תוכלו ללמוד בין היתר: איך מגייסים אשראי לעסק בצורה מיטבית, איך לחסוך בעמלות, כיצד בונים תקציב לעסק ואיך מקיימים בקרה תקציבית כי אחת הבעיות של בעלי עסקים הוא שהם לא יודעים מה המצב האמתי של העסק בזמן אמת, תקציב מול ביצוע, תזרים מזומנים – איך בונים ומתנהלים איתו, כיצד מנהלים את תקציב הבית לצד העסק, זכיינות, מימון למשקיעי נדל"ן, תמחור, איך להקטין את הוצאות המימון, האם להכניס רכב לעסק או להשאיר על השם הפרטי, איך לזהות בורות אפשריים בעסק, איך לשפר את יכולת הגיוס מהבנקים וכיצד להיות בעל חברה יותר מאושר ופחות חרד. לאורך רוב הספר ההתמקדות היא בניהול פיננסים לעסקים, אך יש בו גם פרק על ניהול כללי ומה שנכון לניהול העסק נכון גם לניהול משק הבית ותמצאו בו גם פרק על מצב העסקים בישראל. (הוצאת ספרי ניב, 358 עמודים)

פשוט פיננסי | מאת קובי מיכלין

בלוז לכחולי המדים

"אזרח בכחול" מאת ניסן בר בראונשטיין הוא רומן מרתק ומרגש שמציג את סיפורו של חיים, חייל משוחרר לאחר מלחמת יום הכיפורים שהולך ברחובות העיר בחופשת השחרור, נכנס לתחנת המשטרה העירונית מתוך סקרנות, שם פגש קצין ששכנע אותו להתגייס למשטרה. הוא משרת כשוטר עד פרישתו לגמלאות לאחר עשרות שנים כקצין בכיר בעל משפחה, זיכרונות מצולקים וטראומות מהקרבות בסיני. חיים התחיל לכתוב את הספר כדי להפיג שעמום. העלילה נפתחת בימיו הראשונים בגמלאות וכתיבת הסיפור. הוא יושב וכותב את כל קורות חייו מהיום הראשון שהשתחרר מצה"ל כולל כל הטראומות שעבר – הפגזות בשירות הצבאי וחברים שנהרגו לידו. בספר הוא מתאר גם את השירות במשטרה אליו הגיע ממש במקרה. הספר מדגיש נוסף לעלילות ולאירועים את יחסי האנוש בין השוטרים עצמם ובינם לבין האזרחים לצד חיי משפחה, חברות והתנהלות בצל ההיררכיה הקשוחה ומשימות המשטרה. ניסן בחר להבליט את החלק הבין אנושי ואת הרגשות בין השוטרים לבין עצמם ולסביבה – ידידות וקטעים הומוריסטיים. הספר מלווה בקטעי שירה שמעצימים, מבארים את האירועים ומפרשים הרהורים. זהו רומן דמיוני ברוח תקופת השירות ביחידות משטרה בהן שירת המחבר כשוטר, כקצין בתפקידים מגוונים וכקצין בשירות בתי הסוהר. (הוצאת אוריון, 451 עמודים)

אזרח בכחול | מאת ניסן בר בראונשטיין

הרהורים על החיים ועל בכלל

"אז זהו חברים" מאת יהודה בראון הוא קובץ נפלא של חמישים ושלושה סיפורים מהחיים, חלקם רציניים חלקם משעשעים, שמלווה בהרהורים על החיים ועל בכלל. הסיפורים כתובים בשפה שנונה, לעיתים מצחיקה ולעיתים סרקסטית, לפעמים עם מוסר השכל, לפעמים לא. להלן חלק מהסיפורים בספר: בילוי עם הנכדים – בילוי מרתק ומשעשע של סבא (הכותב) עם הנכדים שלו בתצפית על כוכבים נופלים בליל קיץ. איך משחררים במקצת את ההורים העסוקים מטיפול בילדיהם ומה קורה שהם לבד עם סבא; חופשה במלון – חופשה במלון עם המשפחה – הורים, ילדים ונכדים ומה שביניהם. סיפור משעשע על החופשה, הזוגיות, החיים ובכלל מנקודת מבטו של הסבא; טיולים בשטח – יוצאים לטיול הליכה רגלית במכתש הקטן. הכותב מפרט את חוויותיו והרהוריו בשפה משעשעת על המתרחש בטיול; נפילה חופשית – מה עובר במוחו של אדם שנופל מצוק בעת טיול עם משפחתו ועד לנחיתה על הקרקע כשהוא חבול, אבל בחיים; היפיפייה הנמה – סיפור על רכיבה על אופניים והמתרחש בדרך – על המחשבות ועל זוגיות ארוכת שנים. הסיפור מסופר בהומור מנקודת המבט של הבעל וגם של האישה. זהו כאמור קובץ של סיפורים שיכולים לקרות לכל אחד וכל אחד יכול להתחבר אליהם. (הוצאת ספרי ניב, 158 עמודים)

אז זהו חברים | מאת יהודה בראון

מיהו הרוצח?

"מופע הבובות" שכתב מ"ו קרייבן הוא רומן פשע מרתק, עלילה מפותלת ומתוחכמת, בכיכובו של הבלש המטורף וושינגטון פו. רוצח סדרתי שורף אנשים חיים במעגלי האבנים הפרהיסטוריים של מחוז האגמים באנגליה. הוא לא משאיר רמזים, והמשטרה חסרת אונים. כששמו נמצא חצוב בשרידים המפוחמים של הקורבן השלישי, הבלש המושפל וושינגטון פו מוחזר מהשעיה ומעורב בחקירה שהוא לא רוצה לקחת חלק בה. באי-רצון הוא חובר לאנליטיקאית מבריקה אך מאותגרת חברתית, טילי בּראדשו, והזוג הלא-תואם חושף שובל שרק הוא נועד לראות. לרוצח החמקמק יש תוכנית, ומשום מה פו הוא חלק ממנה. ככל שמספר הגופות עולה, פו מגלה שהוא משקיע בתיק הרבה יותר משדמיין. ובסיום מוחץ שינפץ את כל מה שהוא אי-פעם האמין על עצמו, פו ילמד שיש דברים הרבה יותר גרועים מלהישרף בחיים. (מאנגלית: שאול לוין, הוצאת כנרת זמורה, 333 עמודים)

מופע הבובות | מאת מ"ו קרייבן

כוחה של ידידות אמת

"שלום קיץ" מאת ג'ו לינדלי הוא ספר נפלא לילדים מסדרת "עונות השנה", על יופיו של הטבע ועל כוחה של ידידות אמת. בסדרה הקסומה תגלו את עולמן של עונות השנה – עולם של רגשות, של הרפתקאות ושל חברות אמיתית! הפעם מגיע תורו של קיץ לחבוש את כתר מזג האוויר ולפוך למנהיג המשחקים. השמש זורחת והחברים יוצאים לבלות על גדת הנהר. אבל בדרך ם נתקלים במכשולים שונים ומשונים, וקיץ הולך ומתחמם כמו השמש מרוב כעס. למרבה המזל, חבריו אביב, סתיו וחורף יודעים מה צריך לעשות כדי להרגיע אותו: לבנות טירה ענקית בחול. הבעיה היא שהם לא מבחינים בגל המתקרב. (מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, מנוקד)

שלום קיץ | מאת ג'ו לינדלי

האם האהבה שווה את הסיכון?

"הוראות לריקוד" שכתבה ניקולה יון הוא סיפור אהבה מקסים לבני נוער. לאיווי יש כוח מיוחד – היא יכולה לחזות את הגורל הרומנטי של כל מי שהיא מכירה. אבל מה יקרה כשהיא תראה את הגורל שלה עצמה? איווי כבר לא מאמינה באהבה. במיוחד אחרי שקורה לה הדבר הכי מוזר בעולם: יום אחד היא מסתכלת על זוג מתנשק ופתאום מופיע מולה חיזיון. היא רואה הכול: איך הרומן שלהם התחיל… ואיך הוא ייגמר. הרי גם סיפורי האהבה הכי גדולים נגמרים בלב שבור. בזמן שאיווי מנסה להבין למה החזיונות מופיעים בכל פעם שזוג מתנשק לידה, היא מוצאת את עצמה לומדת לרקוד עם אקס. אקס הוא בדיוק ההפך מאיווי: הרפתקן, מלא תשוקה, נועז. הוא אומר כן לכל דבר, אפילו לתחרות ריקודים עם מישהי שהוא פגש לפני דקה. החזיונות המציקים של איווי לימדו אותה שהאהבה הורסת את כולם. אבל בזמן שהיא ואקס רוקדים יחד, איווי נאלצת לבחון מחדש את כל מה שחשבה שהיא יודעת על אהבה ועל החיים.  (מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת, 270 עמודים)

הוראות לריקוד | מאת ניקולה יון

סאגה משפחתית מרתקת

"הבלתי מושלמים" שכתבה איימי מאיירסון הוא רומן נוגע ללב ומשעשע לפרקים על משפחות ועל הפגמים שמאחדים אותן. הוא שואב השראה מהסיפור האמיתי על יהלום פלורנטין שנעלם אחרי מלחמת העולם הראשונה ועקבותיו לא נודעו עד היום. שלושה אחים ממשפחה לא מתפקדת נאלצים להתאחד זה עם זו,  ועם אימם הבעייתית, כשסבתם המסתורית והאקסצנטרית, הלן, מתה ומשאירה להם ירושה מפתיעה: יהלום פלורנטין – יהלום ענק ונדיר שהיה שייך למשפחת הקיסרות האוסטרו-הונגרית ונעלם בתחילת המאה העשרים. בני המשפחה ההמומים יוצאים לגלות כיצד הגיע היהלום ההיסטורי לידיה של הלן, ובדרך מגלים כמה מעט הם ידעו על סבתם ואיזה סיפור מרתק טמון בעברה. בדרך לפענוח החידה, השלושה מתמודדים כל אחד עם בעיותיו: בק, שסולקה מבית הספר למשפטים ועובדת בעבודה לא מספקת; אשלי, שמגלה שבעלה נאשם בפלילים ועתיד לאבד את עבודתו ואת כל כספם; וג'ייק, שנאבק במחסום יצירתי שמונע ממנו לכתוב את הסרט הבא שלו, אחרי שסרטו הקודם יצר קרע בינו לבין בנות המשפחה. (מאנגלית: ורד רוזן, הוצאת כתר, 327 עמודים)

הבלתי מושלמים | מאת איימי מאיירסון

דרמה אנושית סוערת

"להבות הגורל" שכתבה אודיל בויאר הוא רומן היסטורי מרתק ומרגש שמזמין לצלול לתוך החברה הפריזאית בסוף המאה ה- 19 בעקבות גורלן הרומנטי של שלוש גיבורות. הסיפור מבוסס על מקרה אמיתי. אהבות, בגידות, סודות משפחתיים, חקירות משטרה, מאבקים לשחרור האישה – רומן עשיר בתככים ותהפוכות של סוף-המאה הסוער הזה. 4 במאי 1897: השריפה הגדולה בפריז (שהתרחשה במציאות) פירושה מוות עבור רבים.  אלא שעבור ארבע נשים היא הישועה. במהלך אירוע צדקה לשכבת האצולה, יריד מפואר בלב פריז, פורצת שריפה שמתפשטת במהירות לבגדים ולכובעים של המבקרות. הדלתות, שנפתחות רק פנימה, חסומות על ידי ההמונים. עשרות נשים בנות החברה הגבוהה עם משרתותיהן, משותקות מול הלהבות, נשרפות חיים או נרמסות תחת פחדנותם של הגברים. יותר מ-120 איש מתים בתוך דקות. עבור אליס ואדריאן, שתי נשים מהמעמד הגבוה, הקטסטרופה הזו פירושה גם הזדמנות להשתחרר מהכבלים שהחברה כופה עליהן, לברוח מהגברים הלא אהובים שלהן וללכת אחר ליבן. בו בזמן אמלין האנרכיסטית ולוסיל, עיתונאית עצמאית שאפתנית, מצליחות להתעלות על כל הכאוס הזה ולהמציא את עצמן מחדש. בשם כל הגופות הבלתי מזוהות, וכנגד כל הסיכויים, הן מצליחות להוציא לאור את האמת. (מצרפתית: אביגיל בורשטיין, הוצאת כנרת זמורה, 288 עמודים)

להבות הגורל | מאת אודיל בויאר

עליה ללמוד לשלוט ביכולותיה

"חצר של ערפל וזעם" מאת  שרה ג'יי מאס  הוא השני בסדרת הפנטזיה הנפלאה לבני נוער.  כשכלואים די זמן באפלה, האפלה מתחילה להשיב מבט. פיירה בת ההתשע עשרה עברה יותר מבחנים משלב אנוש מסוגל לעמוד בהם. אמנם היא זכתה בכוחות מופלאים ובמשך חיים של פֵיי נַעלים, אבל הזיכרונות משהותה מתחת להר והמעשים שנאלצה לעשות כדי להציל את חייהם של טַמְלין ובני עמו לא מרפים מנפשה. כשמועד חתונתה עם טמלין מתקרב, מתגברים בה הסיוטים ותחושת הריקנות. נדמה לה שהיא הופכת לשתי נשים: זו שעומדת בעסקה שעשתה עם ריס, הלורד הנעלה של חצר הלילה המבעיתה, וזו שחיה לצדו של טמלין בחצר האביב. בעוד פיירה מנסה לנווט בסבך אפל של פוליטיקה, תשוקה וכוח מסנוור, אורב בצללים כוח אפל חדש, נורא מקודמו. פיירה עשויה להיות המפתח להבסתו, אבל לשם כך יהיה עליה ללמוד לשלוט ביכולותיה החדשות, להבריא את נשמתה המרוסקת ולהחליט כיצד ברצונה לעצב את העתיד שלה ושל עולמה החדש. האם תעמוד בכך? ומה המחיר שתיאלץ לשלם הפעם? (מאנגלית: סיוון מדר, הוצאת כתר, 566 עמודים)

חצר של ערפל וזעם | מאת שרה ג'יי מאס

מאת: זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות