fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לראשונה בגליל: המל"ג אישר הקמת חוג לריפוי בעיסוק במכללה האקדמית צפת

החל משנת הלימודים הקרובה יצטרף חוג לריפוי בעיסוק למקצועות הבריאות הנלמדים במכללה, החוג השישי ממקצועות הבריאות לתואר ראשון. נשיא המכללה: "גאווה גדולה שהחוג יילמד לראשונה בגליל, אצלנו"
פרופסור אהרון קלרמן, נשיא המכללה האקדמית צפת. | צילום: דורון גולן

בשבוע שעבר התקבלה הודעה בהנהלת המכללה האקדמית צפת על אישור להקמתו של החוג לריפוי בעיסוק, כחלק מחוגי הבריאות הנלמדים במכללה. נשיא המכללה פרופ' אהרן קלרמן בישר על האישור למרצי ועובדי המכללה ושלח ברכות להנהלת המכללה שעמלה רבות על הקמת החוג.

בראש החוג תעמוד ד"ר שרון זלוטניק, מרפאה בעיסוק משנת 1998, מומחית בטכנולוגיות שיקומיות ובשיקום קוגניטיבי – תפקודי. ד"ר זלוטניק היא מרצה באקדמיה וחוקרת מנוסה, ואף משמשת כיועצת אקדמית למפתחי טכנולוגיות שיקומיות.

אישור החוג בריפוי ועיסוק בא כחודש לאחר שהתקבל אישור, במכללה האקדמית צפת, לפתוח תוכנית לימודים לתואר שני בפיזיותרפיה.

הלימודים בחוג נועדו להכשיר מרפאים בעיסוק בעלי ידע ומיומנויות המאפשרים חשיבה קלינית עם מחויבות למתן שירות מקצועי יעיל, אתי והוגן לאנשים ללא מגבלה, ולאנשים עם מוגבלות פיזית, שכלית, נפשית, וחושית. מרפאים בעיסוק בונים ומיישמים תוכניות התערבויות בתחומי עיסוק שונים, כולל פעילויות יומיומיות, לימודים, עבודה, משחק, פנאי, והשתתפות חברתית .

בוגרים בעלי ידע ומיומנויות מקצועיים גבוהים יצליחו להשתלב בתפקידים קליניים ו/או חינוכיים, מנהלתיים ומנהיגותיים, להוביל תהליכי שינוי ופיתוח במקצוע הריפוי בעיסוק ויתרמו לצמצום פערים בבריאות ורווחה בחברה הישראלית.

הסטודנטים יוכשרו באופן מעשי בהיקף הכולל 1000 שעות, שתחולקנה על פני כל שנות הלימודים ויסיימו את הלימודים, כשבידם תואר ראשון בריפוי בעיסוק (B.O.T).

בתום הלימודים יעברו הסטודנטים מבחני רישוי של משרד הבריאות ורק מי שברשותו תעודת מרפא בעיסוק תקפה ממשרד הבריאות יהיה רשאי להציג עצמו כמרפא בעיסוק בישראל.

לעוסקים והעוסקות בתחום ישנו ביקוש גבוה מאוד ובאופן תמידי ישנו מחסור. אפשרויות התעסוקה הפתוחות בפני בוגרי התואר בריפוי בעיסוק הן רבות ומגוונת. הם יכולים להשתלב בעבודה עם אוכלוסיות שונות – החל מעבודה עם פעוטות וילדים בעלי קשיים או איחורים התפתחותיים בגנים ובבתי ספר ועד לעבודה עם קשישים בבתי אבות, מעבודה שיקומית עם נפגעי תאונות דרכים בבתי חולים, עבודה עם נפגעי נפש בהוסטלים או בקהילה. בתום הלימודים כל  בוגר יכול להשתלב בעבודה עם אוכלוסייה שמעניינת אותו.

נשיא המכללה האקדמית צפת פרופ' אהרן קלרמן: "החוג לריפוי בעיסוק מהווה תוספת חיונית ללימודי הבריאות במכללה. החוג הזה יהיה החוג השישי בשרשרת חוגי הבריאות שלנו. ריפוי בעיסוק היא דיסציפלינה חיונית בעולם הריפוי של ימינו וזוהי גאווה גדולה שהחוג יילמד לראשונה בגליל, אצלנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות