fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקלה משמעותית לענף הסיעוד: האפליקציה שתסייע למעסיקים ולמשפחות בהעסקת עובדים זרים

בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" יותר מאלף עובדים זרים עזבו את הארץ ושבו לארצות מוצאם, מה שהותיר משפחות רבות ללא טיפול להוריהם המבוגרים, גם כאלו אשר פונו מבתיהם. בענף הסיעוד היה קיים מחסור כרוני של כ-20,000 מטפלים זרים עוד מתקופת הקורונה, וכעת נדמה כי המחסור אף הולך ומחריף. בין הפרמטרים אשר מקשים על המעסיקים ועל העובדים הזרים בעבודה בארץ, ישנה הבירוקרטיה הלא פשוטה שעליהם לעבור.

ענף הסיעוד בישראל נשען במידה רבה על עבודתם המסורה של עובדים זרים המטפלים באוכלוסייה המבוגרת והסיעודית. עם זאת, העסקת עובדים זרים מציבה אתגרים משמעותיים בפני מעסיקים, ומשפחות אשר מעסיקות עובדים זרים שמעולם לא העסיקו איש ואינן מודעות לבירוקרטיה ולמורכבות של תשלום משכורות לעובד והדאגה לכך שהעובד יקבל את כל שכרו בהתאם לחוק ובתיעוד של הסכומים.

הבעיה נוגעת במיוחד להעברת תשלומי שכר ולעמידה בדרישות הרגולציה. בהתאם להנחיות העדכניות של רשות האוכלוסין וההגירה: "על המעסיק להעביר את שכר עובדיו הזרים לחשבון בנק בישראל על שם העובד, שאין לגורם אחר זכות לפעול בו".

משפחות המעסיקות עובד זר עבור בן משפחה כמו גם בתי אבות, מוסדות סיעודיים וחברות סיעוד רבות מתמודדים עם קשיים בירוקרטיים ומורכבות בהעברת הכספים לעובדים הזרים. הצורך לפתוח חשבונות בנק עבור כל עובד, לבצע העברות בינלאומיות ולעקוב אחר תשלומים מייצר עומס מנהלי ועלול אף להוביל לטעויות ואיחורים בתשלום. מהצד השני יש את העובדים הזרים, אשר נאלצים לפספס ימי עבודה בשביל לנסוע לסניף הבנק ולבצע העברה של כסף למשפחה בחו"ל.

על מנת לתת מענה לאתגרים אלו ולייעל את תהליכי התשלום והעברת הכספים לחו"ל של העובדים הזרים, חברת WorldCom Finance פיתחה פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת הכוללת אפליקציה ושירותים ייעודיים לעובדים הזרים בתחום הסיעוד. הפתרון החדשני מאפשר העברת תשלומים לעובדים בצורה קלה, מהירה ומאובטחת ישירות לחשבון הבנק שלהם תוך הקפדה מלאה על הוראות הדין.

עם ההרשמה לשירותי החברה, נציג דובר השפה מלווה את העובד הזר בתהליך והחברה פותחת לו תוך דקות ספורות חשבון בנק ומנפיקה עבורו כרטיס חיוב נטען בו יוכל להשתמש באופן מאובטח וכרצונו. האפליקציה מאפשרת ביצוע העברות כספים לעשרות מדינות ברחבי העולם בקליק אחד.

סמנכ"ל מכירות ומוצרים, ליאור טוויל | צילום: וורלדקום פייננס

"הפלטפורמה שלנו נועדה להסיר את הנטל המנהלי מהמעסיקים ולתת להם שקט נפשי", מסביר ליאור טוויל, סמנכ"ל מכירות ומוצרים ב WorldCom Finance-"המעסיקים יכולים להיות בטוחים שהעובדים שלהם מקבלים את השכר במועד וללא תקלות, ושהכל מתנהל בהתאם לחוק ולכללים. זה משפר משמעותית את יחסי העבודה ואת שביעות הרצון של העובדים".

נוסף על כך, WorldCom Finance מציעה לעובדים הזרים כלים מותאמים במיוחד לצרכיהם. דרך האפליקציה הם יכולים לבצע רכישות בארץ באמצעות הכרטיס הנטען ואף לרכוש חבילות תקשורת במחירים אטרקטיביים. כל זאת מהטלפון הנייד, ללא צורך להגיע פיזית לבנק או לנקודת שירות ולבזבז זמן יקר על התנהלות בירוקרטית.

"למעשה, המערכת שלנו מביאה לחיסכון משמעותי בזמן ובעלויות עבור בתי אבות, מוסדות סיעודיים וחברות סיעוד, ובה בעת לשפר את איכות החיים של העובדים הזרים. זו סיטואציית Win-Win לכל הצדדים".

לנוכח המחסור הגובר בכוח אדם סיעודי והצורך הדחוף בעובדים זרים, הפלטפורמה הזו מהווה פתרון מבורך המאפשר להתמקד בטיפול, במקום בהתעסקות בבירוקרטיה וניירת.

סמנכ"ל שיווק, ניר בן חמו | צילום: וורלדקום פייננס

ניר בן חמו, סמנכ"ל השיווק, מציין: "אנחנו רואים פוטנציאל עצום בתחום הסיעוד, בו יש עשרות אלפי עובדים זרים. השילוב בין הבנה מעמיקה של צורכי הלקוח ומענה מותאם אישית, לבין טכנולוגיה פיננסית מתקדמת, הופך את הפלטפורמה שלנו לנגישה, נוחה ובטוחה יותר הן למעסיקים והן לעובדים הזרים".

בעולם בו הדיגיטציה והנגישות הופכים לנורמה, ענף הסיעוד אינו יכול להישאר מאחור, בעיקר בימים אלו. אימוץ פתרונות חדשניים לתשלום שכר הוא צעד הכרחי לשיפור יעילות התפעול, חיזוק הקשר עם העובדים ושדרוג השירות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות