fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום הפג הבינלאומי במרכז הרפואי לגליל

מחלקת הפגיה שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה ציינה את יום הפג הבינלאומי, שחל מדי שנה ב- 17 בנובמבר.
צוות הפגיה במרכז הרפואי לגליל | צילום: רוני אלברט
צוות הפגיה במרכז הרפואי לגליל | צילום: רוני אלברט

במסגרת היום המיוחד, שהתקיים כחלק מחודש המודעות לפגים, ערך צוות הפגיה, בהובלת המנהלת ד"ר ורד פליישר-שפר והאחות האחראית סבטלנה סירוטקין, הרצאות להורים במגוון נושאים, ובהם חיבור רגשי לפג, טיפול התפתחותי תומך לפגים, טיפול "עור לעור" והנקת פגים.
כמו כן הלביש הצוות את הפגים בגלימות אלופים, כיאה לאלופים אמיתיים.

במהלך היום ביקרו בפגיה מנהלת יחידת ההתנדבות במועצה אזורית מטה אשר, לירז נפגי, ועובדת המועצה יעל בן יעקב, שהעניקו לצוות הפגיה "תמנונים" מקסימים עבור הפגים, שנסרגו ע"י מתנדבות המועצה, במסגרת מיזם "סורגים באהבה", אותו מרכזת בהתנדבות אמה של יעל, בתיה בן יעקב.

עוד לפני כן נפגש ראש המועצה האזורית, משה דוידוביץ', יחד עם נפגי ובן יעקב, עם מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, וכן עם סגן המנהל, ד"ר צבי שלג, ועוזרו הבכיר של פרופ' ברהום, משה מיוחס.
פרופ' ברהום הודה לראש המועצה, לנפגי ולבן יעקב על תרומת ה"תמנונים", כמו גם על שיתוף הפעולה והתמיכה במגוון נושאים.

 

צוות הפגיה | צילום: רוני אלברט
צוות הפגיה | צילום: רוני אלברט

האם ידעתם למה סורגים לפגים בובות של תמנונים? 

חבורת מתנדבות ישראלית כמו "סורגים באהבה" סורגת בובות תמנון ומחלקת אותן לפגים בבתי החולים ברחבי הארץ, כי הצוותים הרפואיים מסבירים שהבובות משרות שלווה על התינוקות וגורמות להם למשוך בזרועותיהן במקום בצינורות האינקובטור.

הפגים נמצאים באינקובטור רוב שעות היממה, ובשעות הספורות שהם מבלים מחוצה לו, הם בדרך כלל נמצאים על אחד ההורים שלהם. ההורים מתודרכים להחזיק את הפגים בתנוחת הקנגורו המפורסמת, והמגע עם עור ההורה וחום גופו הם בעלי השפעה מכרעת על התפתחותו של הפג ותחושת הביטחון שלו. אבל כשהם ספונים בתוך האינקובטור שעות ארוכות, הפגים לא זוכים לאותה תחושה מנחמת ומרגיעה. בובת התמנון הסרוג מטרתה לסייע לפגים לחוש בטוחים במיוחד.

 

בובות תמנון סרוגות | צילום: רוני אלברט
בובות תמנון סרוגות | צילום: רוני אלברט

 

 

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות