fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל, ליגת העל: עוד לא אבדה התקווה – ניצחון שני לעירוני נהריה

ימים ספורים לאחר שספגה תבוסה ביתית כואבת ממכבי ראשון לציון (110:88), הצליחה עירוני נהריה להפתיע את אותה ראשון לציון, וגברה עליה במשחק חוץ, 91:93. המאמן שי סגלוביץ', שחגג ניצחון בכורה כמאמן ראשי בליגת העל, סיכם: "ההבדל היה בגישה של השחקנים"
ניצחון ראשון שלו, שני של הקבוצה. מאמן עירוני נהריה, שי סגלוביץ' צילום: אדריאן הרבשטיין
ניצחון ראשון שלו, שני של הקבוצה. מאמן עירוני נהריה, שי סגלוביץ' | צילום: אדריאן הרבשטיין

עירוני נהריה (ליגת העל)

רגע לפני שהליגה בורחת לה, השיגה עירוני נהריה ניצחון חוץ חשוב, כשגברה על מכבי ראשון לציון, 91:93, בתום משחק שקול, צמוד ומותח. מי היה מאמין, שרק ארבעה ימים קודם לכן, במפגש בין השתיים בעין שרה, טיילה ראשון לציון לניצחון קליל (88:110). אמש (יום חמישי), זה כבר היה סיפור שונה לגמרי. לא פחות מ-24 פעמים במהלך המשחק היו חילופי יתרון בין הקבוצות, ו-15 פעמים נרשם שוויון בתוצאה. בסופו של משחק מרתק, הסגולים מנהריה היו אלה שחייכו והעניקו למאמנם שי סגלוביץ', ניצחון בכורה כמאמן ראשי בליגת העל.

רבע ראשון: פתיחת המשחק יכולה הייתה להעיד על מה שהולך לקרות בהמשך כשהיתרון עובר בתכיפות מקבוצה לקבוצה. בדקה האחרונה הצליחה נהריה לפתוח פער קטן מהיריבה ולסיים את הרבע הראשון ביתרון, 20:25.

רבע שני: נהריה הצליחה לשמור על יתרונה גם בפתיחת הרבע השני, אבל דקה לפני ההפסקה היא איבדה אותו וירדה למחצית בפיגור, 47:45.

רבע שלישי: הקצב נשמר גם בפתיחת המחצית השנייה, ובדקה ה-25, אחרי ריצת 0:7, החזירה לעצמה נהריה את יתרון, 62:63. ראשון לציון הגיבה, אבל נהריה החזירה וסיימה את הרבע השלישי ביתרון קל, 67:71.

רבע רביעי: הרבע האחרון, שנפתח בשתי דקות ללא נקודות, התאפיין גם הוא במשחק צמוד. במצב של שוויון, 72:72 (דקה 34), נהריה נתקעה ובמשך 4 דקות לא קלעה סל שדה אחד. למזלה, גם המארחים מראשון לציון לא היו במיטבם ולא ניצלו זאת לפתיחת פער. הדרמה המכריעה הייתה בדקות הסיום כשכל קבוצה הגיבה בסל נגדי והיתרון שוב עבר מצד לצד. 27 שניות לסיום, כשהיא בפיגור, 91:89, צלף מקנזי מור שלשה, והעלה את נהריה ל-91:92. 13 שניות לסיום, נבלמה ראשון לציון בעבירה, אך החטיאה פעמיים מקו העונשין. נהריה השתלטה על הריבאונד, אבל נחסמה בעבירה מהירה. ג'ו אלכסנדר נשלח לקו העונשין, אבל דייק רק בזריקה אחת, 91:93. לראשון לציון נותרו 7 שניות לחולל מהפך, אך היא החטיאה זריקה מחוץ לקשת, ונהריה סוף סוף יכלה לנשום לרווחה ולחגוג ניצחון ראשון בעידן המאמן שי סגלוביץ'.

לנהריה קלעו: ג'ו אלכסנדר (7 כדורים חוזרים ו-4 אסיסטים) – 23 נק', מקנזי מור (7 כדורים חוזרים ו-10 אסיסטים) ומייקל יאנג – 17 נק' כ"א, מאליק ניומן ואור לאומי – 11 נק' כ"א, זיו בן צבי – 8 נק', ג'רון בלוסומגיים (6 כדורים חוזרים) – 6 נק'.

המאמן שי סגלוביץ': "מה שעשה את ההבדל במשחק הזה הוא בגישה של השחקנים, שהבינו שגם כשהקבוצה נמצאת בפיגור, המשחק לא נגמר וצריך להמשיך ולהילחם. זה מה שאני כל הזמן אומר לשחקנים בחדר ההלבשה ומחדיר בהם את האמונה ביכולתם. האווירה בסיום המשחק הייתה שמחה ומגיע לשחקנים לחגוג אחרי שהם כמעט ושכחו מה זה ניצחון. מותר לחגוג, מותר לשמוח, אבל כבר ביום ראשון נחזור לאימונים ונתכונן למפגש הבא".

למרות הניצחון, השני שלה בסך הכל העונה בליגה, נותרה נהריה במקום האחרון בטבלה כשבמאזנה 14 נקודות, והיא רחוקה נקודה אחת בלבד מהמקום ה-11, שנמצא מעל לקו האדום. נזכיר רק, שבסיום העונה שתי הקבוצות האחרונות ינשרו לליגה הלאומית.

במחזור הקרוב תצא עירוני נהריה למשחק חוץ קשה נגד עירוני נס ציונה, שנמצאת לאחרונה בכושר פנטסטי. המשחק יערך ביום ראשון, 7 בפברואר, בשעה 19:00 (שידור ישיר בערוץ הספורט, 58).

 

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות