fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שבועיים לפני החופש הגדול: בחופי הגליל מקיימים אירוע מודעות לקיץ בטוח

ארגון בטרם לבטיחות ילדים, יחד עם המרכז הרפואי לגליל, עיריית נהריה, עיריית עכו ומועצה אזורית מטה אשר, יקיימו ביום שישי הקרוב (16.6) זו השנה השנייה, אירוע להעלות מודעות לבילוי בטוח בים לאורך חופי הגליל.
פעילות "חוף בטוח" בחופי הגליל | צילום: ארכיון, באדיבות המרכז הרפואי לגליל

אין כמו בילוי בים בימי הקיץ החמים. לצערנו, מדי שנה טובעים בישראל ילדים, בני נוער ומבוגרים, כאשר חלקם מסתיימים במוות. מרבית מקרי התמותה מתרחשים כאשר אין בחוף הים שירותי הצלה פעילים.

ארגון בטרם, המרכז הרפואי לגליל, עיריית נהריה, עיריית עכו ומועצה אזורית מטה אשר החליטו לפעול יחד במטרה למנוע את האסון הבא. ביום שישי הקרוב (16.6.2023) צפוי להתקיים אירוע חופים להעלאת מודעות לבילוי בטוח בים. במהלך היום, בין השעות 14:00-18:00, יוצבו עמדות הסברה ותרגול בשישה חופים לאורך הגליל המערבי: חופי בצת, בננה ביץ', גלי גליל, סוקולוב, שבי ציון וארגמן. בכל עמדה ידריכו צוותי הטראומה של המרכז הרפואי לגליל את המתרחצים בנושא עזרה ראשונה והחייאה במקרה של טביעה.

לצד הצוותים הרפואיים יפעילו את העמדות בני הנוער ומלגאים של הרשויות שיחלקו חומרי הסברה, צמידים, כדורי ים ועוד. בעמדות המתרחצים יוכלו לקבל מידע וכללים לשמירה על הבטיחות בחופים ומניעת טביעות.

אלו הכללים לבילוי בטוח בים:
• הים אינו צפוי ומסוכן אף לשחיינים מקצועיים. גם כאשר הים שקט כלפי חוץ, רוחשים בו זרמים וסחף ברי עוצמה, שעלולים ליצור מערבולות. לכן נדרשת תשומת לב מיוחדת כשרוחצים בו.
• לא נכנסים לים ללא שירותי הצלה פעילים. פועלים בהתאם בהתאם להנחיות המציל.
• בשעת החשיכה מבלים רק על החוף ולא נכנסים למים בכלל.
• מומלץ להימנע מכניסה לבד למים.
• שימוש בחומרים אסורים כגון סמים ואלכוהול מסוכנים במיוחד בקרבת מים.
• לא הולכים על המזח ועל שובר הגלים, ולא שוחים בקרבתם.
• משגיחים על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. קובעים בכל זמן מבוגר תורן שאחראי להשגיח על הילדים.
• מצופים מומלצים לשימוש לילדים, אך אינם מהווים תחליף להשגחה.

פעילות "חוף בטוח" בחופי הגליל | צילום: ארכיון, באדיבות המרכז הרפואי לגליל

פרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל: "אני מברך על מבצע ההסברה החשוב, שמטרתו להציל חיים ולהביא למודעות הציבור את החשיבות הגדולה שבמניעת טביעה, עם הגעת הקיץ. כמו כן, אני מברך על שיתוף הפעולה החשוב בין כל הגורמים, כדי להביא להעלאת המודעות של הציבור בנושא חשוב זה".

מרדכי שמיר, מנכ"ל חברה כלכלית עכו: "אנו שמחים לשיתוף פעולה עם ארגון בטרם, המרכז הרפואי לגליל ורשויות צפוניות בהגברת המודעות לשימוש מושכל ובטוח יותר במשאב הטבע הנפלא שלנו. אני מזמין אתכם לנפוש בטוח בחוף ארגמן של עכו, החוף הכי יפה בארץ".

רונן מרלי, ראש עיריית נהריה: ״יש לנו בנהריה חופים מהיפים בארץ, אני מזמין את כולם להגיע וליהנות מהם יחד עם המשפחה והחברים, אך חשוב שנזכור לשמור כללי הבטיחות ושנקפיד לרחוץ רק בחופים בהם קיימים שירותי הצלה ולשמור על הילדים שלנו. אני מברך על שיתוף הפעולה החשוב הזה יחד עם ארגון בטרם, המרכז הרפואי לגליל והרשויות השכנות ומאחל לכולנו קיץ נעים ובטוח!״.

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר: "יש לנו את החופים הכי יפים בארץ ואפילו בעולם. בשבועות האחרונים חנכנו את שמורת הטבע ים אכזיב, פנינת טבע נדירה עם מגוון ביולוגי ופינות נפלאות. אך רחצה בחופים זה עניין מתעתע. הים לעיתים נראה שקט ומזמין ובתוכו זרמים מסוכנים לכן מבצע ההסברה הזה שנערך זו השנה השניה בשיתוף עם בטרם ועם המרכז הרפואי לגליל, חשוב ביותר. אני פונה לכל תושבי מטה אשר וגם לאורחים הרבים שמגיעים מרחבי הארץ ומהעולם, לרחוץ תמיד בחופים מוכרזים בלבד וכשיש שירותי הצלה ולהישמע להנחיות וגם לפקוח עיניים וללמוד כיצד להיזהר ולשמור על עצמכם ועל הילדים בחופים".

גליה שפריר-ציונוב, מנהלת מרחב צפון בארגון בטרם לבטיחות ילדים: "זוהי גאווה גדולה עבורנו להוביל זו השנה השנייה את אירוע הבטיחות בחופי הגליל. אני מודה למרכז הרפואי לגליל, לעיריית עכו, לעיריית נהריה ולמועצה אזורית מטה אשר שנרתמו למהלך החשוב הזה במסגרת אירועי חודש הבטיחות של ארגון בטרם. אני קוראת לכולם, אל תגידו לי זה לא יקרה – לא נכנסים לחוף הים ללא שירותי הצלה פעילים ובמהלך הבילוי בים מקשיבים להנחיות המציל. המטרה של כולנו היא לעבור את הקיץ בשלום ובבטיחות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות