fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קורונה: דגשים חשובים למניעת הידבקות בנגיף

מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי לגליל, ד"ר יעל זיו בטיפים שיכולים להציל חיים
ד"ר יעל זיו צילום: רוני אלברט
ד"ר יעל זיו צילום: רוני אלברט

נגיף הקורונה משבש כרגע את שגרת חיינו, ויחד עם זאת ועל אף חוסר הנוחות בתקופה זו, מומלץ לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות, בעיקר באשר להימנעות מנסיעות לחו"ל, כניסה לבידוד בעת הצורך והימנעות מהתכנסויות והשתתפות באירועים עם קהל רב. כל זאת יש לעשות תוך מעקב קבוע בתקשורת אחר ההנחיות.

מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי לגליל, ד"ר יעל זיו: "ישנם כמה טיפים חשובים שכדאי לסגל לעצמנו כדי להימנע מהידבקות בנגיף הקורונה. ראשית, יש להימנע מהגעה למקומות בהם ידוע שיש העברה מקומית של הנגיף. שנית, חשוב מאוד לשמור על היגיינה אישית, הכוללת שטיפת ידיים במים וסבון במשך 20 שניות או שימוש בחומר חיטוי על בסיס אלכוהול. רצוי לעשות זאת לעיתים קרובות, בעיקר אחרי שיעול והתעטשות ו/או לאחר מגע עם אדם חולה או מי שנמצא בסביבתו, ובכלל לאחר מגע ידיים במקום ציבורי. כמו כן, מומלץ להימנע ממגע ידיים עצמי עם איברי גוף כמו פה, אף ועיניים. דבר חשוב נוסף הוא להימנע מלחיצות ידיים ולהקפיד על שיעול והתעטשות למרפק".

ד"ר זיו הדגישה, כי הווירוס מועבר בדרך "טיפתית", ככל הנראה באמצעות הפרשות מדרכי הנשימה. כאשר אנשים משתעלים או מתעטשים, הרסיסים או ההפרשות מגיעים עד למרחק של 2 מטרים, וזו הסיבה שבגללה מומלץ להתרחק לפחות 2 מטרים מאנשים אחרים. כמו כן הוסיפה ד"ר זיו, כי מכיוון שהווירוס עובר במגע, חשוב להימנע ככל האפשר מלגעת במשטחים או בציוד המוצבים במקומות ציבוריים, בהם אנשים רבים נוהגים לגעת.

ובאותו עניין: הנהלת המרכז הרפואי לגליל והעומד בראשה, ד"ר מסעד ברהום, יצאו בקריאה לתושבים להימנע ככל האפשר מביקורים שאינם נחוצים בתקופה הקרובה. אם יש צורך בליווי מטופל או אדם המאושפז במרכז הרפואי – יש להיעזר בעת הצורך במלווה אחד בלבד.

כמו כן נמסר מהמרכז הרפואי לגליל, כי מי שסובל מחום, שיעול ו/או קוצר נשימה – מתבקש להימנע בתקופה זו מכניסה למרכז הרפואי.

קראו עוד בחדשות נהריה והסביבה!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות