מדובר בבתי ספר שפיתחו מודלים מוצלחים לקליטת מורים חדשים, לשילובם ולשימורם במערכת החינוך. המודלים הללו מתמקדים ביצירת מעטפת תמיכה, הדרכה, הכוונה וליווי למורים העושים את צעדיהם הראשונים במערכת החינוך, ביצירת תנאים להצלחתם, ובהעמקת החיבור של כלל המורים למסגרת החינוכית.
בית הספר, בניהולה של אורלי גלעד ובפיקוחה של אורנה פרידמן, הינו בית ספר לחינוך מיוחד בו מתחנכים 140 תלמידים (ז'-י"ב) ומונה 50 אנשי חינוך וטיפול ובהם חמישה מורים ומורות חדשים.
"מורה חדש בבית הספר זוכה לליווי לפי מודל של שלושה מעגלים" אומרת מנהלת בית הספר אורלי גלעד. "במעגל הראשון, רכזת מורים חדשים שהיא מורה ותיקה המלווה את תהליך הקליטה עוד במהלך הקיץ טרם פתיחת השנה, במעגל השני, מורה ותיק שחונך באופן אישי ומקצועי כל מורה חדש, ובמעגל השלישי "חממה" למתמחים שבה מתקיימים לימודי הסטאז' בתוך קמפוס משגב, כך שבמקום שהמתמחים יסעו לאקדמיה, האקדמיה מגיעה עד אליהם לבית הספר".
לדבריה, "החממה הוקמה שלפני שנה בשיתוף אוניברסיטת חיפה והיחידה לפיתוח מקצועי בחינוך ההתיישבותי בהובלת לידיה פרנק וענת רונן, ובתמיכת ותקצוב של האגף להתמחות וכניסה להוראה במשרד החינוך".
אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי בירכה את בית הספר ואמרה: "בניית מערך קליטה של מורים חדשים היא השקעה נבונה של בית הספר בעתודת ההוראה ובתלמידים שלו. מורה חדש שמקבל ליווי והדרכה הוא מורה טוב יותר בכתה, מורה שירצה להתמיד לאורך זמן במערכת, ומורה שמפתח תחושת שייכות ומחויבות עמוקה כלפי התלמידים, הצוות ובית הספר".