fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: 81.7% מקרב בני הנוער בעיר מתגייסים לצה"ל

מנתוני גיוס שהוצגו על ידי מפקדת לשכת הגיוס בחיפה עולה ששיעור המתגייסים לצה"ל בקרב הגברים בעכו נמצא בעלייה והוא עומד על 81.7%.
אחוזי גיוס בעכו | צילום: צילום: דוברות עיריית עכו
אחוזי גיוס בעכו | צילום: צילום: דוברות עיריית עכו

שיעור המתגייסים לצה"ל בקרב הגברים בעכו נמצא בעלייה והוא עומד על 81.7%. כך עולה מנתוני הגיוס שהוצגו בשבוע שעבר על ידי מפקדת לשכת הגיוס בחיפה יחד עם נציגת משרד הביטחון בפני ראש העיר עכו, שמעון לנקרי.

בפגישה השתתפו בין השאר מנכ"ל העירייה, יניב אשור, יועץ ראש העיר לקידום בני הנוער לגיוס משמעותי לצה"ל, אל"מ במיל' איתן מטמון, ראשת מנהל החינוך אורית אסייג, סגנית ראשת מנהל חינוך שולה אזולאי, מנהל אגף נוער וצעירים אלי חביב ומנהלי בתי הספר.

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי ציין, כי העירייה יחד עם מרכז הכנה לצה"ל משקיעים רבות בהעלאת המוטיבציה בקרב בני הנוער לגיוס משמעותי בצה"ל. "אני שמח שנתוני הגיוס שלנו גבוהים ומעידים על עבודה אינטנסיבית של כלל השותפים שלנו כדי לעודד גיוס משמעותי לצה"ל ובכך תורמים לחברה בריאה יותר", הוסיף לנקרי.

נתוני הגיוס מתייחסים למתגייסים ילידי שנת 2000. בהשוואה לנתוני הגיוס של האשכול והנתונים הארציים מדובר בשיעור מתגייסים גבוה במיוחד. כך למשל עומד שיעור המתגייסים באשכול בקרב הגברים בשיעור של 67% בעוד שהנתון הארצי הינו 70.6%.

מתברר, ש-78.9% מהמתגייסים בקרב בני הנוער התגייסו לשירות קרבי ומשמעותי בצה"ל בעוד שבקרב הנשים עומד נתון זה על 79.5%. נתון מעניין נוסף מצביע ששיעור הקצונה בקרב הגברים עומד על 8.7% בעוד שבאשכול נתון זה עומד על 4.9% ובשיעור הארצי הוא עומד על 7.9%. שיעור הקצונה בקרב הנשים מעכו עומד על 7.4% בעוד שבאשכול הוא עומד על 3.8% ובשיעור הארצי הוא עומד על 7%.

גם בקרב הנשים בעכו שיעור הגיוס גבוה ביחס לנתונים באשכול ולנתון הגיוס הארצי. שיעור הנשים המתגייסות עומד על62.1% בעוד שייעור הנשים המתגייסות באשכול עומד על 53.5% ושיעור הגיוס הארצי עומד על 56.5%. אי הגיוס אצל נשים מתבטא בעיקר בשל הצהרת דת (23.2%).

מניתוח נתוני הגיוס עולה, כי 3.7% משיעור המיועדים לגיוס בקרב הגברים יוצאים לשנת שירות או מכינה קדם צבאית (השיעור הארצי עומד על 5.9% ובאשכול הוא עומד על 3%). בקרב הנשים עומד נתון זה על 2.4% לעומת 2.2% באשכול ו-6.7% ברמה הארצית.

מניתוח נתוני הגיוס בקרב בתי הספר עולה, כי גיוס הגברים בבית הספר קרית החינוך אורט עכו ע"ש ד"ר שמריהו בירן הוא הגבוה ביותר ועומד על 97.4% ובקרב הנשים הוא 87.6%; שיעור המתגייסים בבית הספר אמי"ת קנדי הוא 86.9% ובקרב הנשים הוא 19.4%; שיעור המתגייסים בבית הספר אורט מרום הוא 82.4% ובקרב הנשים הוא עומד על 71.4%.

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות