fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נשיא המדינה בביקור בעכו: "עכו היא סמל לחיים משותפים עבור כל המדינה"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הגיע היום (ו') לביקור בעיר עכו לנוכח המהומות הקשות שפרצו בעיר. הוא כינס את מנהיגי הציבור בעכו, רבנים, אנשי דת מוסלמים, נוצרים ואנשי חינוך למפגש חירום בקריאה להרגעת הרוחות ולעצירת האלימות ברחובות
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בביקור בעכו | צילום: דוברות עיריית עכו
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בביקור בעכו | צילום: דוברות עיריית עכו

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הגיע היום (שישי) לביקור בעיר עכו לנוכח המהומות הקשות שפרצו בעיר. עכו, היא העיר המעורבת היחידה שאליה בחר ריבלין להגיע במטרה לחזק אותה ולהביע תמיכה בימים אלה.

הפגישה עם הנשיא נערכה בלשכת ראש העיר, שמעון לנקרי בהשתתפות המנהיגות הדתית שכללה את רב העיר, יוסף ישר, אימאם מסגד אלג'זאר השיח יוסף זרייר, יו"ר הווקף המוסלמי בעיר, סלים נג'מי והשיח' עבאס זכור. עוד השתתפו בפגישה סגני ראש העיר זאב נוימן ואדהם ג'מל, מנכ"ל העירייה יניב אשור, הכומר אנדראוס בחוס, השיח' זהרה מוחמד, מנהל ישיבת ההסדר בעיר בועז אמיר, ראש המכינה הקדם צבאית הרב אחיקם גץ והשיח' סמיר עאסי.

ראש העיר שמעון לנקרי פתח ואמר, כי הוא מודה לנשיא שבחר להגיע לעיר עכו, וכי העירייה תעשה הכל כדי להחזיר את המצב לקדמותו. "אתמול היה לנו ב"ה לילה שקט אחרי שתי לילות קשים של לינץ' בעיר, שריפה של מלונות וצימרים ונכסים השייכים ליהודים בעיר העתיקה", אמר לנקרי, "אנו בטוחים שמי שעשה את המעשים הללו הם אנשים עבריינים שאינם קשורים לחיים המשותפים ואשר ניצלו את המצב לבצע טרור כלכלי".

עוד אמר לנקרי: "אנו מבקשים לא לעבור על זה לסדר היום ולהביא את כל מי שעשה את הדברים האיומים האלה למשפט ולשלוח אותם לכלא. אסור לתת לאנשים האלה לגבור עלינו ועל החיים ולקלקל לנו את המקום המדהים הזה. כמו כן, חובה עלינו לעשות חשבון נפש להבין למה זה קרה אצלנו ולהפיק את הלקחים ולעשות מאמץ הסברתי וחינוכי, קהילתי ותרבותי ובעיקר אכיפתי. אסור לתת לעבריינים האלה דריסת רגל כדי שזה לא יקרה כאן שוב".

נשיא המדינה כינס את כל מנהיגי הציבור מכל הדתות בעכו | צילום: דוברות עיריית עכו
נשיא המדינה כינס את כל מנהיגי הציבור מכל הדתות בעכו | צילום: דוברות עיריית עכו

רב העיר עכו, הרב יוסף ישר דיבר על הלינץ' שעבר המחנך אלעד ברזילי שעדיין מאושפז במצב קשה כשהוא מורדם ומונשים ואמר: "אנו נמצאים במצב מבולבל לחלוטין. עברנו שלושה ימים נוראיים ואנו נמצאים בטראומה קשה משום שהעיר שלנו היא עיר מיוחדת במינה. עיר שחיים בה בשלווה יהודים וערבים, בכנות ולא בסיסמה. מכל רחבי הארץ והעולם מגיעים לעכו ללמוד על מודל החיים המשותפים וצריך להמשיך להוות דוגמא ומופת".

שאר הדוברים ציינו את השבר הקשה שחוותה העיר בימים אלה ואת כל רצונם לעשות הכל על מנת לאחות את השברים ולהחזיר את החיים למסלולם.

"כל מי שרוצה לראות דברים יוצאי דופן מגיע לעיר עכו", אמר נשיא המדינה, "בחרתי לבוא לעכו, כי זו עיר שהיא סמל לחיים משותפים לכל המדינה, והמנהיגות המקומית בהובלת ראש העיר שמעון לנקרי השקיעה מאמצים רבים בטיפוח יחסים אלה".

עוד אמר הנשיא: "עכו היא אחת הערים המבורכות בשיתוף פעולה עם כל העמים והלאומים. עברנו מבחנים רבים, כואבים וקשים של חיים משותפים. תמיד ידענו שבין אם נאהב זאת או לא, נועדנו לחיות כאן יחד. זה הבית של כולנו וצריך לשמור עליו. אבל לא באלות, לא בסכינים ולא באבנים".

הנשיא התייחס למהומות ואמר, כי יש לאכוף את החוק והסדר ברחובות. "בעת הקשה הזו עלינו למקד את הפעילות בהרגעת הרוחות הרעות שנושבות. אני עומד כאן לצידכם. עלינו להשיב את הביטחון והסדר לרחובות ולעצור את מעגל האלימות למענינו ולמען הדורות הבאים"

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות