fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נכנסו לתוקף השינויים בחוק הפיקדון על בקבוקי שתייה בישראל

בתחילת החודש נכנס לתוקף חוק הפיקדון החדש שמוביל המשרד להגנת הסביבה ובמסגרתו הורחב חוק הפיקדון גם על מכלי משקה בנפח ליטר וחצי ועד 5 ליטר כולל.
מתקן מיחזור בקבוקים | צילום : עיריית נהריה
מתקן מיחזור בקבוקים | צילום : עיריית נהריה

מאז שנת 2005 מוצבים בנהריה 116 מחזוריות לבקבוקים גדולים ומנתונים שהועברו לרשות עולה, כי בשנת 2020 בלבד, נאספו ומוחזרו במכלים בעיר נהריה 77 טון בקבוקים (כל טון כולל כ-20,000 בקבוקים בממוצע).

על פי התיקון לחוק, יש להביא את כל הבקבוקים הגדולים למחזור ברשתות השיווק תמורת קבלת דמי פיקדון בעבורם וכל המחזוריות (כלובי המיחזור) יפונו בהדרגה בהמשך להחלטת הממשלה משטחי כל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ.

מכלי משקה שאינם מסומנים, אריזות פלסטיק ריקות (קופסאות של סלטים וגבינות), חומרי ניקוי והיגיינה, אריזות קלקר, שקיות חלב, שקיות חטיפים, שקיות מזון (כמו אורז, אטריות, עדשים), שקיות ניילון, קופסאות שימורים, מכלי תרסיסים, אריזות של תחליפי חלב לתינוקות וכו' יש להשליך רק למכלים הכתומים. את בקבוקי השתייה בנפח חצי ליטר ועד 5 ליטר יש כאמור להביא למחזור ברשתות השיווק ואין להשליכם למכלי האשפה הירוקים או למכלים הכתומים.

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות