fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפגן הכסאות הריקים בגליל המערבי

מפגן הכסאות הריקים כנגד ההפיכה השלטונית עם שורדי שואה, דור שני ושלישי לשואה ואזרחים מכל הגליל המערבי, ובשמם של שורדי השואה שאינם עמנו עוד, נערך היום (שבת) בקיבוץ לוחמי הגטאות
מפגן הכסאות הריקים בגליל המערבי | צילום: דוברות מטה אשר

כחלק מהמחאה התכנסו היום (שבת) אחה"צ מאות מתושבי הגליל המערבי למפגן מחאה נגד גזענות, שנאת האחר, עוולות חברתיות ודיכוי ובעד הדמוקרטיה.

את המפגן הנחתה מיריק שניר. במפגן הייחודי לקחו חלק בין היתר משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות שאמר: "התכנסנו כאן כולנו ליד אבני ההנצחה שבבית הקברות בקיבוץ לוחמי הגטאות.
כאן הנציחו החברים את שמות בני משפחתם שנרצחו בשואה, במהלך התקופה החשוכה ביותר בעת החדשה, תקופה שהחלה עם חקיקה אנטי דמוקרטית.

מפגן הכסאות הריקים בגליל המערבי | צילום: דוברות מטה אשר

כאן קבורים כל אלו ששרדו את השואה, עלו לישראל, הקימו קיבוץ משגשג וחלמו לחיות בחברה צודקת, מתוקנת ודמוקרטית. לצד הקיבוץ, הם הקימו את הבית! בית לוחמי הגטאות – מוזיאון השואה הראשון בעולם, מוזיאון שלצד לימוד ההיסטוריה, מחנך לערכים הומניים ולאהבת האדם. אם תעבור ההפיכה במערכת המשפט כפי שהיא מוצגת כיום, לא יהיה מי שישמור עלינו….

אנחנו נאבק על דמותנו וערכינו. אך נעשה הכל כדי לא לקרוע את העם הזה לשניים. לצד הדאגה לנעשה בארץ שלנו אני מבטיח כי בחלקת האלוהים שלנו – המועצה תמשיך לדאוג באופן שווה לכל תושביה, שנשמור על אחדות ונמשיך לפתח את האזור היפה ביותר בארץ. את הבית המשותף של כולנו".

מפגן הכסאות הריקים בגליל המערבי | צילום: דוברות מטה אשר

יפתח קרן יו״ר ועד ההנהלה של קיבוץ לוחמי הגטאות: "כאן במקום הזה, ברחבת הזיכרון בקיבוץ לוחמי הגטאות יש היום מספר כסאות ריקים. הם, שאינם כאן היום הגיעו למקום הזה לפני יותר משבעים שנה אחרי ששרדו ימים אפלים ונוראים של שנאה, פשיזם, גזענות, רצח וחורבן. הם הצליחו לבנות את עצמם, את הקיבוץ הזה ואת המדינה הזו בזכות אותה אמונה ותקווה ליצור כאן בארץ ישראל חברה צודקת יותר, טובה יותר ודמוקרטית אשר לא תיתן לעולם לפשיזם גזענות ורוע להרים שוב את ראשם המכוער.

חווקה פולמן רבן וחבריה שהרימו אז את נס המרד, האמינו שיש לנו תפקיד ויש לנו משימה והיא לשמור על המדינה היחידה שלנו, להילחם ולא לוותר. חווקה חזרה והזהירה שעלינו לעמוד על המשמר כי בכל מקום בו ישנם אנשים זה יכול שוב לקרות, היא הזהירה מכוח בלתי מרוסן, מניצול, כפיה והשפלת האחר-כל אחר.

מפגן הכסאות הריקים בגליל המערבי | צילום: דוברות מטה אשר

היא הזהירה מהיותנו במשך שנים כובשים שמשלימים עם גזילת החופש מהאחר ומפני ההשלמה עם אפליה ושחיתות מוסרית. אני מתחייב כאן במקום הזה מול אותם כסאות ריקים לא לנוח ולא לשקוט. יחד איתכם  ועם מאות אלפים בכל רחבי הארץ, אנחנו לא נוותר, לא נשלים עם הרוע ונשמור על הדמוקרטיה שלנו. לא ניתן יד לשום מהפכה משטרית הגוזלת את כבוד האדם וחירותו. הכסאות הללו אולי ריקים ושקטים היום אבל המסר של הורינו רועם ומהדהד בכל הארץ ומצווה עלינו לא! לא להשלים עם סדרי עולם מעוותים שכאלה".

יהונתן שטיין, מורה ומחנך, דור שלישי בקיבוץ לוחמי הגטאות: "סבתא שלי, שורדת שואה דורקה שטרנברג ממקימי לוחמי הגטאות חינכה לאהבת האדם. כמורים וכאנשי חינוך חובה עלינו לעודד שיח פוליטי בכיתות, חשיבה ביקורתית, ללמד היסטוריה ואזרחות ולחנך לערכי נאורות ומודרנה".

בתום העצרת התקיים מצעד דגלים לאורך האקוודודקט ההיסטורי עד לכניסה לקיבוץ לוחמי הגטאות והכביש הראשי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות