fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנהל רשות מקרקעי ישראל בביקור במטה אשר: "היעד של המדינה הוא להוסיף 300 אלף איש לגליל בחמש השנים הבאות"

היום (ג') סייר מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט במועצות האזוריות מרום הגליל, מעלה יוסף ומטה אשר, ונפגש עם ראשי המועצות. במסגרת הביקור משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר, אמר: "אני מודה למנכ"ל רמ"י על הביקור החשוב הזה כאן במטה אשר, מתוך מטרה לקדם את אחד הנושאים החשובים ביותר בקידום האזור: בינוי ופיתוח תשתיות תיירות, תעסוקה ומגורים, בחבל הארץ היפה ביותר במדינת ישראל! שיתוף פעולה מלא עם הנהלת רמ"י וראש רמ"י ומנהלת המחוז החדשה הוא הכרחי דווקא בימים אלו בהם המדינה סוערת".
מנהל רשות מקרקעי ישראל בביקור במטה אשר

היום (ג') סייר מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט במועצות האזוריות מרום הגליל, מעלה יוסף ומטה אשר ונפגש עם ראשי המועצות עמית סופר, שמעון גואטה ומשה דוידוביץ (בהתאמה) במטרה להכיר את הצרכים היחודיים של כל מועצה. במהלך סיור הציג קוינט, את תכנית הרשות לפיתוח הגליל. לדבריו היעד של הרשות הוא תוספת של כ-300,000 מתיישבים לאזור הגליל בשנים הקרובות. זאת באמצעות תכנון של למעלה מ- 80,000 יחידות דיור בערי הגליל ובהרחבות ביישובים הכפריים וביישובים הקהילתיים.

מנהל רשות מקרקעי ישראל בביקור במטה אשר | צילום: Ritvo photography

במסגרת הביקור הציג מנהל רמ"י את "גליל 2030" – תכנית רמ"י להקצאה ופיתוח הקרקעות בגליל. במסגרת התכנית הוצגו היעדים לחיזוק המרקם העירוני באמצעות תוספת מיידית של כ- 22 אלף יח"ד, שיווק בתכניות הנחה, הקמת שכונות למשרתי כוחות הביטחון ואוכלוסיות ייעודיות נוספות ובהן המיגזר החרדי וכן תכנון בנייה צמודת קרקע בערים הקיימות. במקביל, מתוכנן חיזוק המרקם הכפרי עם תוספת מיידית של אלפי יח"ד, סבסוד תשתיות על ומבני ציבור במסגרת הסכמי גג עם מועצות אזוריות בגליל ועוד. עוד הוצגו בסיור צעדים עתידיים מבחינת תכנון למגורים של למעלה מ-80,000 יח"ד בין היתר כ-5,000 בקרית שמונה, כ-10,000 יח"ד בכל אחת מהערים טבריה ועכו כ-7,000 יח"ד ברמת הגולן ועוד.

מנהל רשות מקרקעי ישראל בביקור במטה אשר | צילום: Ritvo photography

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל אמר: "המוטו שלנו זה לשים את הצפון במרכז כאשר היעד מבחינתנו להביא לגליל בתוך 5 שנים למעלה מ- 300 אלף תושבים חדשים אשר יקימו בו בית וימצאו בו תעסוקה בעיקר במגזר העירוני שם ניתן להרחיב את כמות היח"ד ולצד זאת לעבות את המגזר הכפרי. מבחינת תכנון – יש את היתכנות לכך ובחמש שנים ניתן להוציא תוכניות נוספות שיתמכו בכך, מבחינת מכרזים אנחנו צריכים לראות איך בתקופה של ירידות מחירים אנחנו מצליחים לשמר את רמת הביקושים ואת רמת התחלות הבנייה בעיקר באזורי הפריפריה. זהו יעד אפשרי שניתן להשיגו בשילוב ידיים של כל גורמי הממשל. ציונות עושים באמצעות חזון, משאבים ועבודה קשה."

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר, ויו"ר פורום קו העימות: "אני מודה למנכ"ל רמ"י על הביקור החשוב הזה כאן במטה אשר, מתוך מטרה לקדם את אחד הנושאים החשובים ביותר בקידום האזור: בינוי ופיתוח תשתיות תיירות, תעסוקה ומגורים, בחבל הארץ היפה ביותר במדינת ישראל! שיתוף פעולה מלא עם הנהלת רמ"י וראש רמ"י ומנהלת המחוז החדשה הוא הכרחי דווקא בימים אלו בהם המדינה סוערת".

מנהל רשות מקרקעי ישראל בביקור במטה אשר | צילום: Ritvo photography

קוינט, הודה לראשי המועצות על האירוח והסיור המקצועי ואמר: "אין ספק בחשיבות ההתיישבות בפריפריה בכלל ובצפון ובגליל בפרט. רמ"י תמשיך לקדם בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות תכנון, פיתוח והשקעה בתוכניות למגורים, תשתיות, תעסוקה ומסחר, חקלאות ותיירות בהתאם לצרכי המשק הישראלי ולצד זאת פיתוח השטחים הפתוחים לרווחת התושבים והמטיילים".

ראש המועצה האזורית מעלה יוסף שמעון גואטה: "מברך על הסיור ועל ההגעה לשטח ומייחל להתקדמות משמעותית בפיתוח פרויקטים בגליל למען תושבי הצפון ותושבי קו העימות".

**המועצה אזורית מטה אשר כוללת 32 יישובים – 18 קיבוצים, 9 מושבים, שני כפרים ערביים ו-3 ישובים קהילתיים, בהם חיים כ-34,000 תושבים. היא משתרעת על שטח של כ-220,000 דונמים בהם 13 ק"מ של רצועת חוף.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות