fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצה אזורית מטה אשר: "ממשיכים לשמור על הסביבה"

פורום שטחים פתוחים ופורום אכיפה בשטחים פתוחים התכנסו השבוע במועצה האזורית מטה אשר!
פורום שטחים פתוחים | צילום: דוברות מועצה אזורית מטה אשר

השבוע לראשונה התכנס פורום אכיפה בשטחים פתוחים. הפורום החדש התכנס לבקשת ראש המועצה, משה דוידוביץ עם כלל גורמי האכיפה הפועלים בשטח שיפוט המועצה, על מנת לבחון אכיפה אפקטיבית בין כלל הגורמים, ובכך להיות יעילים יותר, הצגת פירוט סמכויות מתומצת של כל אחד מהגופים, בחינת יתרונות/חוזקות של כל גוף לעבודה משותפת ויעילה למען הסביבה.

הישיבה התקיימה באולם מליאת המועצה, ברשות מנכ"ל המועצה דן תנחומא, איתי דוידי – מנהל אגף תפעול, ישי עפרוני – קב"ט המועצה, נציגי הוועדה המרחבית חבל אשר,  ומחלקת הפיקוח.

בין המשתתפים היו גם נציגי המשרד להגנת הסביבה, נציגי רשות הטבע והגנים, נציגי קק"ל, נציגי המשטרה הירוקה, יחידת ינשוף, יחידת הפיצוח של משרד החקלאות, ואיגוד ערים לאיכות.

פורום שטחים פתוחים | צילום: דוברות מועצה אזורית מטה אשר

בישיבה הוצגו כלל שטחי השיפוט של המועצה, כולל הפעלת מערך הפיקוח של המועצה, אשר הצטייד ב-5 מצלמות חדשות שפרושות בשטחים בעייתיים.  במהלך הפגישה נדונו דרכי פעולה משותפים על מנת למגר את תופעת השלכת פסולת בשטחים פתוחים. הוחלט על המשך קיום הפורום אחת לחודשיים, והמשך שיתוף פעולה.

בנוסף התכנס השבוע פורום שטחים פתוחים קבוע אותו מובילה המועצה ביחד עם כל הגורמים הרלוונטיים אחת לחודשיים, אשר יושבים סביב שולחן עגול ולכולם ביחד מטרה משותפת: שמירה על סביבה וקיימות ברחבי הגליל.

במפגש השתתפו ראש המועצה וסגנו, נציגי אגף תפעול מועצה, חברי ועדת איכות הסביבה מטה אשר, ארגוני הסביבה בגליל המערבי ובראשם קיימא, מהנדס המועצה, החברה הכלכלית, וועדה מרחבית חבל אשר, אשכול גליל מערבי, איגוד ערים לאיכות הסביבה, נציגי רשות הטבע והגנים, נציגי קק"ל, נציג משרד החקלאות, נציג רשות הניקוז, ונציג הרשות לשימור אתרים.

בין הנושאים העיקריים שעלו – המשך המאבק הסביבתי בנושא פרישה של נקודות חשמל וקווי מתח שעוברים מכיוון מזרח (לוחמי הגטאות) ועד כיוון מערב דרך שדות הישוב בוסתן הגליל בצמידות למחנה שרגא ומגורי החיילים ובסמוך לבתים ועד הים, עדכונים על כבישים בעייתיים באזור, אכיפה בשטחים פתוחים ותחילת הסברה משותפת שתיעשה עם רשות הטבע והגנים בסרטן הנהרות שהוגדר מין פולש בנחל בצת מה שיאלץ הפסקת הזרמת מים לנחל.

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר | צילום: דוברות מועצה אזורית מטה אשר

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר: "מטרתנו בהתכנסות השוטפת בפורומים שיצרנו היא לאגם משאבים במשותף עם כל הארגונים הסביבתיים והרשויות בגליל המערבי כדי לקדם אג'נדה של סביבה ירוקה ומשמרת! רגע לפני שאנו מציינים את ט"ו בשבט חשוב להדגיש כי שמירה על הסביבה לא באה לידי ביטוי אחת לשנה רק בנטיעת עץ אלא מהווה חלק מחזון המועצה לאורך כל ימות השנה ואנו פועלים רבות בנושא".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות