fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה ועד ל'כלכליסט'

מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום, השתתף בפאנל בריאות שנערך במסגרת ועידת התחזיות 2021 של עיתון כלכליסט, במהלך הפאנל אמר ברהום: "זו היתה מלחמת יום הכיפורים של מערכת הבריאות"
פרופ' ברהום בפאנל הבריאות | צילום: באדיבות כלכליסט
פרופ' ברהום בפאנל הבריאות | צילום: באדיבות כלכליסט

מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה השתתף בפאנל שסיכם את שנת 2020 בתחום הבריאות, עם מבט קדימה לשנת 2021, אמר פרופ' ברהום: "זו היתה מלחמת יום הכיפורים של מערכת הבריאות הישראלית. אנו עוד ניענש על כך שהצטיינו במיגור המחלה כנגד כל הסיכויים, כולם יגידו: 'הנה, הצלחנו לעשות זאת עם היכולות הקיימות ולכן ניתן להרעיב אותם עוד עשור שלם בלי בעיה'.

"לצערי, עוד לפני הקורונה לא היה ביכולותיה של מערכת הבריאות להתמודד עם המחלה האמיתית איתה התמודדנו, שהיא הרעבה ותיקצוב חסר. אני רואה את מסיבות סיום הקורונה במשרדים הממשלתיים וכבר נגמרה ההתייחסות למערכת הבריאות. הרעבת המערכת תימשך וזו הבעיה הגדולה".

בהמשך התייחס פרופ' ברהום לפערים הגדולים בין הפריפריה ומרכז הארץ: "מדובר בפערים בלתי נסבלים ובלתי נסלחים. כל המשאבים תמיד הולכים למרכז, כמו השגת רישיון ל-MRI. אם היה שיפור, הרי שאחרי הקורונה הוא יימחק".

לקראת שנת 2021 אמר פרופ' ברהום: "בכל הקשור לשנה הקרובה, אני אצטט את קהלת: מה שהיה הוא שיהיה ואין חדש תחת השמש, ואני אומר זאת בצער רב. מערכת הבריאות תמשיך להיות הבן החורג".

בפאנל הבריאות השתתפו גם מנכ"לית המרכז הרפואי יצחק שמיר (אסף הרופא), ד"ר אסנת לבציון קורח; מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, ומנכ"ל שירותי בריאות כללית, פרופ' אהוד דודסון.
הפאנל, אותו הנחה כתב כלכליסט אדריאן פילוט, הוקלט מראש וללא קהל בשל מגיפת הקורונה.

ועידת התחזיות 2021 של כלכליסט, המתקיימת בתאריכים 30-27 בדצמבר, מסכמת את השנה הסוערת שהייתה ויוצרת דיון מעמיק בנושאים הבוערים שישפיעו על עתיד המדינה בשנים הקרובות, כל זאת בהשתתפות בכירי המשק בתחומים שונים.

 

 

 

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות