fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבקר המדינה בביקור בעכו: ״החדרים במרכז הרפואי 'מזור' אינם ראויים למגורי אנוש״

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אמר את הדברים בביקור שערך ביום ראשון במרכז בריאות הנפש בעכו, והוסיף: "התרשמות בסיור היא שחלק מחדרי האשפוז במרכז מאוכלסים בצפיפות ובאיכות שאינם ראויים למגורי בן אנוש ואינם מכבדים אותו. על שר הבריאות לקדם את התוכנית להעתקת בית החולים לבריאות הנפש מזור למיקום חלופי, אשר תיקח בחשבון את מיקומו במחוז הצפון."
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בסיור עם ד"ר קרן דינת מנהלת מרכז רפואי מזור בעכו | צילום: משרד מבקר המדינה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קיים בתחילת השבוע (ראשון) ביקור בצפון. בסיור השתתפו גם מנהלת החטיבה לביקורת תחומי חברה ורווחה, ליאורה שמעוני, וצוותי המשרד.

במסגרת הסיור הגיע המבקר למרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" בעכו, שם המבקר שוחח עם מנהלת המרכז הרפואי, ד"ר קרן גינת, סייר במחלקות ושוחח עם הצוותים הרפואיים ומתמודדי הנפש.

בביקורו ב"מזור" אמר המבקר כי, הוא רואה חשיבות גדולה שביקורת המדינה תהיה לפה למתמודדי הנפש שקולם לא תמיד נשמע. "חברה נמדדת לפי היחס שהיא נותנת לאנשים הראויים ביותר לקידום בחברה הישראלית. הדוחות שלנו והסיור מראים כי המרכז הרפואי לבריאות הנפש מזור פועל כבית החולים היחיד במחוז הצפון והצוותים המטפלים ראויים לכל הערכה".

המבקר הוסיף: "התרשמות בסיור היא שחלק מחדרי האשפוז במרכז מאוכלסים בצפיפות ובאיכות שאינם ראויים למגורי בן אנוש ואינם מכבדים אותו. על שר הבריאות לקדם את התוכנית להעתקת בית החולים לבריאות הנפש מזור למיקום חלופי, אשר תיקח בחשבון את מיקומו במחוז הצפון. עד להקמתו של בית החולים במיקום חלופי יש לפתור את בעיית התשתיות והצפיפות במרכז לבריאות הנפש מזור, לרבות הסדרת תכנונית להרחבה נדרשת לתקופת הביניים".

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן עם מנהל מחלקה ד"ר מיכאל קוזל בסיור במרכז רפואי מזור בעכו | צילום: משרד מבקר המדינה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות