fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום הגליל בכנסת

שמעון לנקרי, ראש העיר עכו ויו"ר אשכול גליל מערבי ביום הגליל בכנסת: "קיימות תוכניות רבות וידוע מה לעשות למען הגליל, אבל הנושא החשוב ביותר הוא מתן מענה לתעסוקה בגליל".
יום הגליל בכנסת | צילום: דוברות האשכול

בישיבת השדולה לפיתוח הגליל שהתקיים היום ביוזמת לב הגליל והשתתפות השר לפיתוח הנגב והגליל השר יצחק וסרלאוף, השר עמיחי שיקלי, השרה אורית סטרוק, חברי הכנסת טטאינה מזרסקי ואריאל קלנר, ראשי השדולה וחברי הכנסת ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין, חמד עמאר, יו"ר הקואליציה אופיר כץ, ח"כ אברהם בצלאל, יו"ר השדולה לצמצום פערים חברתיים וראשי רשויות מהגליל.

שמעון לנקרי, ראש העיר עכו ויו"ר אשכול גליל מערבי אמר כי: "התוכניות כבר קיימות. אנו לא מגיעים לבכות, אנו יודעים מה יש לעשות, התוכניות נמצאות, פשוט לממש. בתחילה יש לקדם את נושא התעסוקה ובמקביל יש לפעול ולהקים את שדה התעופה הבא של מדינת ישראל בגליל. אני מודה לשר האוצר על החלטתו הנחושה להקים את שדה התעופה בגליל ולשרה מירי רגב על החלטתה להאריך את כביש 6 עד לשלומי".

יום הגליל בכנסת | צילום: דוברות האשכול

השר לפיתוח הנגב והגליל השר יצחק וסרלאוף סקר את תוכניות העבודה של משרדו בתחומים השונים ואת היעדים לקידום הפריפריה.

השר עמיחי שיקלי: שר התפוצות והשוויון החברתי עמיחי שיקלי: ״זו השדולה הכי חזקה בכנסת ישראל, מדובר בנושא חוצה מחלוקות ימין ושמאל. צריך לדבר על האפליה כלפי יהודים: בגליל ישנה מדיניות של 90% הנחה למשרתי כוחות הביטחון – רק ללא יהודים; 60% סבסוד עלויות פיתוח – רק ללא יהודים. הדבר הזה חייב להפסק. ישנה חשיבות אדירה גם להתיישבות הכפרית: כשהיא גוועת, הראשונים להפגע הן הערים. צריך להוסיף באופן מידי 1,000 יחידות דיור להתיישבות הכפרית, וזה לא סותר בנייה גם ביישובים ערביים. אנחנו במצב חירום של גני ילדים שנסגרים״
יו"ר הקואליציה חה"כ אופיר כץ: "אני אמשיך לתת את כל כולי לפריפריה ואמשיך לעשות כן גם בהמשך".

ח"כ אברהם בצלאל יו"ר השדולה לצמצום פערים חברתיים: "אנו עושים רבות לצמצום פערים ויש עוד הרבה מה לעשות, ונעשה הכל כדי לטפל בפערים אלו".

השרה אורית סטרוק: "אחד הנושאים החשובים שהכנסת הולכת לעשות הוא קידום הגליל, נשים את הצפון במרכז, זאת ההחלטה שלנו ואנו פועלים בעניין".

חה"כ יפעת שאשא ביטון :"הקמת האוניברסיטה משנה את כללי משחק, החלטנו שהאוניברסיטה תוקם בקרית שמונה. לצערי ההחלטה נעצרה".

יום הגליל בכנסת | צילום: דוברות האשכול

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "האתגרים לפנינו רבים, אני משוכנע כי בעבודה נכונה ניתן להצליח. אני תומך בשדה תעופה ברמת דוד, פעלתי ואמשיך לפעול בנושא. כמו כן, הממשלה אישרה את הארכת כביש 6. הגליל עומד בפני תנופה בתשתיות בתחבורה, בתעופה ובגורמים נוספים. אנו פועלים להביא אלפי מקומות עבודה לגליל".

ח"כ לימור סון הר-מלך: "עלינו לתת מענה לאתגרים ולשים בתיעדוף את פיתוח הגליל בראש סידרי העדיפות של מדינת ישראל".

רעיה שטראוס: "אני מברכת את לב הגליל והשדולה למען הגליל, הגליל בסכנה, לא נעשה מספיק לפתח אותו , יש לנו הזדמנות לטפל בשורה של נושאים כמו שדה תעופה בצפון הארץ, זה יעשה שינוי עצום".

אופיר שיק, יו"ר לב בגליל: "הגליל חייב לקבל עדיפות ממשלתית. האוכלוסייה הצעירה נוטשת את האזור, יש מחסור במקומות תעסוקה ושנים שאין תכנית אמיתית ומתכללת שמביאה תקציב או שינוי מהותי במצב. זה נושא שמוסכם על כל המפלגות וישנם גם פתרונות שניתן להתחיל לבצע מיידית שהמוביל בהם הוא הקמת שדה תעופה ברמת דוד, אשר יביא אלפי משרות ויגרום לתנופה כלכלית. הזמן פועל לרעתנו. מה שלא יתבצע היום יגרום לנו להצטער על כך בעתיד כשיהיה מאוחר מידי."

ראש מועצת כפר וורדים, אייל שמואלי: "לחשיבות פיתוח הגליל וחוזק הגליל ישנו קונצנזוס לאומי. תודה לחה״כ מזורסקי וקלנר שהשיקו את שדולת הגליל בכנסת, אנו עדיין מקווים לשינוי"

יו"ר השדולה ח"כ טטאינה מזרסקי: "היום אנחנו משיקים את השדולה מתוך כוונה להפוך את פיתוח וחיזוק הגליל ליעד לאומי, תוך שיתוף פעולה מלא בין אופוזיציה לקואליציה

"עלינו להקדיש את מרב המאמצים כדי לענות על צרכי האוכלוסייה בגליל, להבטיח גישה שווה לשירותי הבריאות ולענף הרפואה, וליצור הזדמנויות עבודה ופיתוח חדשות שיאפשרו לזוגות צעירים ולמשפחות צעירות להתגורר בגליל. אחרת, אין עתיד לגליל. יש לשנות נוסחה של המדרג החברתי – כלכלי ליישובים, לשנות את הקריטריונים למימון או לסבסוד תוכניות פיתוח וקולות קוראים של משרשי הממשלה"

ח"כ אריאל קלנר (הליכוד), יוזם השדולה: "הגליל הוא מקום עם עבר מפואר, ארץ התנאים, אבל גם יעד אסטרטגי של מדינת ישראל מתוך נאמנות לחזון הציוני. יש לנו אתגרים בתחום הביטחון, ביטחון הפנים, בריאות, תשתיות ועוד. מברך את הממשלה על ההחלטה להאריך את כביש 6 צפונה ועל המחויבות לגליל בכלל. אירוע השדולה היווה הזדמנות לכל עירייה ולכל מועצה לשתף את הקשיים שלה, ההתמודדות שלה והדרכים שהיא מוצאת לנכון לפתור את הבעיות. יש לנו נאמנות לחזון הציוני ואני מתכוון, יחד עם חבריי, לפעול למען הגליל"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות