fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טיפולים חדשניים לחולי סרטן במרכז הרפואי לגליל

במכון ההמטולוגי שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה, החלו להינתן טיפולים חדשניים עבור חולי סרטן, שעד כה לא היו זמינים לתושבי הגליל המערבי.
המרכז הרפואי לגליל. צילום: רוני אלברט
המרכז הרפואי לגליל | צילום: רוני אלברט

מנהלת המכון, ד"ר גליה שטמר, הביאה למרכז הרפואי, בשיתוף עם הנהלת ביה"ח, סל שירותים הכולל מתן תרופות מתקדמות ביותר. בניגוד לעבר, השירותים ניתנים ליד הבית, מבלי שיהיה צורך להגיע לבתי חולים מרוחקים.

"מדובר בטיפולים חדשניים, כולל טיפולים ללוקמיה חריפה, שבעבר ניתנו רק במרכזים רפואיים מרוחקים. החידושים האחרונים בתחום מאפשרים לנו לטפל כאן, בנהריה, גם בחולים שבשל מצבם הקשה לא ניתן היה בעבר לטפל בהם כלל", מסבירה ד"ר שטמר.

לדברי מנהלת המכון, החולים יטופלו במסגרת אמבולטורית, כחלק מאישפוז יום, ובתום הטיפול ישוחררו לביתם. "בעבר, כל טיפול כזה היה מצריך מספר רב של ימי אישפוז. העובדה שזמן הטיפול מתקצר, לא באה על חשבון איכות הטיפול", אומרת ד"ר שטמר. "למעשה, יש כאן בשורה כפולה: אנו גם מטפלים בחולים, שבעבר אי אפשר היה לטפל בהם בשל הקושי לעמוד בטיפולים אינטנסיביים, וגם החולים הללו מקבלים טיפול ליד הבית, ולא בבתי חולים מרוחקים. הטיפול שניתן מדויק יותר ועם הרבה פחות תופעות לוואי".

ד"ר שטמר מוסיפה, כי הטיפולים החדשים מהווים חלק מסל הבריאות, ואין צורך בהפעלת ביטוחים פרטיים כדי לקבלם.

ד"ר שטמר, נשואה + 3, תושבת נהלל, סיימה בשנת 99' את לימודיה בביה"ס לרפואה של האוניברסיטה העברית. בשנת 2004 סיימה התמחות ברפואה פנימית, אותה עשתה בבתי החולים בילינסון ומאיר. בשנת 2008 סיימה התמחות בהמטולוגיה והשתלות מח עצם בביה"ח רמב"ם.

ד"ר גליה שטמר | צילום: רוני אלברט

בשנת 2009 החלה את עבודתה בביה"ח העמק, שם שימשה רופאה בכירה במכון ההמטולוגי. במסגרת תפקידה זה פיתחה, הובילה והטמיעה טיפולים מתקדמים בתחום המחלות המילואידיות, ובעיקר בתחום מחלות מילודיספלסטיות (MDS) – מחלות הקשורות לאי-ספיקה של מח עצם וטרום לוקמיה – כמו גם לוקמיה מסוגים שונים.

המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי לגליל עוסק במגוון תחומים, ובכללם התחום ההמטו-אונקולוגי, מחלות דם ובירורים הקשורים למחלות מסוגים אלו.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למכון ההמטולוגי בטל': 04-9107785

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות