fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זעקת האם בהפגנת התמיכה: "איפה ההורים חסרי הבושה שחינכו כך את ילדיהם" (תיעוד)

"את לא לבד": הפגנת תמיכה ענקית מתקיימת בשעה זו בבניין העירייה בנהריה, זאת לאחר תלונתה של הנערה מנהריה שעל פי החשד הותקפה מינית על ידי נערים בני 13-15 שנעצרו השבוע בחשד לאונס קבוצתי. היום התברר לאימה של הנערה כי החשודים שוחררו וחזרו לספסל הלימודים. תושבי העיר יחד עם האם החליטו להגיע למרכז העיר ולזעוק את זעקתן.
האמא של הנערה שנפגעה מינית ע"פ החשד בהפגנת תמיכה בנהריה (צילום: רץ ברשת לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים)

הפגנת תמיכה מתקיימת בשעה זו (17:00) עם אימה של הנערה שעל פי החשד הותקפה מינית על ידי 5 נערים בני 13-15. מעל ל-150 תושבי נהריה מפגינים מול בניין עיריית נהריה, מוחים על החזרתם ללימודים של הנערים החשודים בתקיפה מינית של בת כיתתם. המפגינים דורשים כי החשודים יורחקו.

האם בדבריה בהפגנה: "איפה אותם ילדים, איפה ההורים שאין להם רגשות? איפה ההורים חסרי הבושה שיראו את הפנים שלהם כאן, איזה ערכים אתם נותנים לילדים שלכם" , "לא ייתכן שהיא תחווה כל יום מחדש את הטראומה, תחת אותה קורת גג איתם", "משרד החינוך, עיריית נהריה, אל תפקירו את בתי"

הפגנת תמיכה בנהריה | צילום: לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים
הפגנת תמיכה בנהריה | צילום: לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים

המקרה החמור בנהריה החל לאחר תלונתה של הילדה בת ה-13, תושבת העיר, אשר טענה על פי החשד כי תלמיד בן 14 מבית הספר בו היא לומדת ניצל אותה, אנס אותה בכוח, ובפעם נוספת הוא הביא אותה ומספר חברים שלו שאף הם ביצעו בה עבירות מין.

התברר הבוקר (שלישי) לאימה של הנערה, כי התלמידים שוחררו בתום חקירתם לתקופה קצרה של מעצר בית, ונאסר עליהם ליצור עמה קשר. אך חלק מהחשודים אף הגיעו לבית הספר ליום לימודים רגיל.

ברשתות החברתיות החל קמפיין לחיזוקה של הילדה, כאשר מאות מתושבי נהריה ומכריהם שיתפו פוסט ובו המשפט "את לא לבד". האם הוסיפה כי "אני מצפה שהצדק ייעשה. שהילדים יעמדו לדין וימצו איתם את הדין. שיהיה חוק במדינה, וענישה. לא רק שיקום וטיפול. אבל עד שזה יקרה – הדרישה שלי היא שהילדה לא תצטרך להיפגש איתם בבית הספר".

הפגנת תמיכה בנהריה | צילום: אתי מלכה
הפגנת תמיכה בנהריה | צילום: אתי מלכה

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, התייחס למקרה הנוכחי, מוקדם יותר בדף הפייסבוק הפרטי שלו: "תושבים והורים יקרים, אנחנו פועלים ללא לאות על מנת לאפשר לכל ילדה וילד בעיר נהריה לחיות וללמוד בסביבה איכותית, נעימה ומתקדמת ובעיקר- מוגנת ובטוחה. כאבא לילדים, בדיוק כמוכם, ליבי סוער. נחשפתם בימים האחרונים לשיח תקשורתי אודות ארוע שאירע במהלך חופשת חג הפורים שנמצא בימים אלה תחת בדיקה משטרתית. נדגיש שהנהלת הרשות עשתה, עושה ותעשה כל שניתן בכדי לטפל בתחומי סמכותה בכלל הגורמים באופן הראוי, המקצועי והמיטבי בכל כלי שברשותה.

"במקביל, אנו סומכים על המשטרה כי תעשה את עבודתה למיצוי הבדיקה ועל משרד החינוך כי יבצע את ההנחיות במסגרת החינוכית כחוק לטובת כלל המעורבים וקהילת העיר נהריה. צוותי החינוך, השירות הפסיכולוגי ונציגי המחלקות לשירותים חברתיים וביטחון קהילתי הוכשרו והונחו לתת מענים מקצועיים מידיים בכל צורך וימשיכו להיות בכל רגע נתון עבור ילדיכם. אפעל בכל כוחי על מנת להמשיך לייצר סביבה בטוחה, איכותית ומוגנת לילדינו היקרים."

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות