fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הושלמו העבודות להקמת הסכר בנחל אשרת

סכר נחל אשרת הוא אחד מתוך שלושה מיזמי וויסות להגנה על העיר נהריה מפני שיטפונות • הסכר יסייע באיגום 500,000 קוב של מים מגב ההר שיוסטו לנחל אשרת יסייע בהגנה על תושבי המקום מפני שיטפונות והצפות כבר בחורף הקרוב, יחד עם המאגר שהוקם כבר ביחיעם
הושלמו העבודות להקמת הסכר בנחל אשרת | צילומים: יח״צ

לאחר כתשעה חודשים של עבודות נחנך בטקס חגיגי חנוכת מתקן וויסות השיטפונות בנחל אשרת. באירוע השתתפו שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אבי דיכטר, ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, מנכ"לית רשות ניקוז נחלים גליל מערבי, אורלי גבישי-סוטו, יו"ר הרשות, יורם ישראלי, מנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי, מירב בן שימול ואורחים נוספים.

הושלמו העבודות להקמת הסכר בנחל אשרת | צילומים: יח״צ

כזכור, בחודש יוני האחרון בהמשך לתוכנית הממשלתית 4822 הקצה משרד החקלאות כ-33 מיליון ש"ח לפרויקט הסכר שיכול לאגום כ-500,000 קוב, כחלק מתוכנית רחבת היקף למניעת הצפות במורד אגן הגעתון. התוכנית, כוללת שלושה פרויקטים חיוניים למניעת פגעים אקלימיים בעיר נהריה, במיוחד עם התגברות השפעות משבר האקלים. בתוך כך, לפני כשנה הושלמו בשיתוף רשות ניקוז ונחלים גליל מערבי חלקים ניכרים מהעבודות על פרויקט הוויסות הראשון במחצבת יחיעם שביצועו ממשיך בימים אלו, כאשר הפרויקט השלישי בשטחי קיבוץ עברון נמצא כעת בשלבי תכנון מתקדמים.

הושלמו העבודות להקמת הסכר בנחל אשרת | צילומים: יח״צ

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח”כ אבי דיכטר: "'בגשמי ברכה תברך אדמה' – סכר אשרת הנחנך היום, יסייע לגשמי הברכה להישאר ככאלה ולא להסתיים באסון כפי שקרה לפני 3 שנים בנהריה. סגן השר, חה”כ משה אבוטבול הממונה על הניקוז במשרדי, ואני רתומים למנוע בכל דרך הישנות של מקרים דומים. ביחד עם קק״ל ועיריית נהריה, הגעתון יהפוך מאיום לאתר בילוי".

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: "אנחנו עומדים כאן היום מול פרויקט חשוב ועוצמתי שמשפיע ישירות על כל תושב נהרייני! אנחנו כולנו רואים את השינויים האקלימיים מסביב, אני לא רוצה להתנבא, אך אני יכול לומר, שיחד עם העבודות הרבות שהובלנו בעיר במהלך השנים האחרונות, ביניהן הנחת מובל נחל גולה בצפון העיר בשיתוף משרד הבינוי והשיכון, והחלפת תשתיות בנות עשרות שנים מעל ומתחת לקרקע על ידי צוותי הרשות, הפחתנו באופן משמעותי את הסיכון לחוות חלילה אירוע נוסף כמו זה שחווינו לפני 3 וחצי שנים".

הושלמו העבודות להקמת הסכר בנחל אשרת | צילום: ritvo photography

סמנכ”ל בכיר לניהול נגר ומשאבי סביבה במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד”ר דוד אסף: ״מתוקף הסכנה הממשית לחיי אדם במורד אגן הגעתון, הבנו שעלינו לפעול בסד זמנים מהיר במיוחד. איתרנו את הבעיות הקיימות בתוואי השטח הקיים, יחד עם רשות הניקוז גליל מערבי גיבשנו תכנית ניקוז מקיפה, ויישמנו בשטח. ואכן, מקבלת החלטת הממשלה ועד להשלמת מתקן הוויסות בנחל אשרת עברו רק שנתיים וחצי. אנו מקווים כי כבר בחורף הקרוב העבודה המאומצת שלנו תיצור חורף בטוח ושקט בקרב תושבי נהריה״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות