fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנהל דף הפייסבוק "עכו-נט" ועורכיו יפצו יחד את מנכ"ל עיריית נהריה בסכום של 101 אלף שקלים

בית משפט השלום בקריות, חייב את עורך הידיעה ומנהל דף הפייסבוק "עכו-נט האזור שלנו" לפצות את מנכ"ל עיריית נהריה, אלי אלבז, ולשלם לו קנס של 101 אלף שקלים. זאת לאחר שפרסמו כי אלבז אשם במותו של מוטי בן שבת ז"ל
מנכ"ל עיריית נהריה, אלי אלבז | צילום: רותי יגר

השימוש בדפי הפייסבוק הפך בשנים האחרונות למעצמה של חדשות, פוליטיקה, חופש הביטוי ובין היתר גם להשמצות ופייק ניוז. כל זה לצד אמירות חסרות בסיס, לרבות פגיעה אישית מצד גורמים חסרי אחריות, מבלי לקחת בחשבון שהדבר עלול לעלות להם ביוקר.

לפני כשנה התקיימה הפגנה בנהריה שמשתתפיה דרשו ועדת חקירה לבדיקת השיטפון שפקד את העיר. משתתפי ההפגנה הניפו שלטים המטילים את האשמה באלי אלבז מנכ"ל העירייה. ביום ההפגנה, פורסמה ידיעה בדף הפייסבוק "עכו-נט האזור שלנו" עם הכותרת הבאה: "היום התקיימה בנהריה הפגנה נגד מנכ"ל העירייה אלי אלבז האשם בשיטפון ובמוות של מוטי בן שבת ז"ל. אנו דורשים ועדת חקירה במידי".

באוקטובר שנה שעברה, הגיש אלבז באמצעות עו"ד אביעד רייכמן ממשרד עו"ד לאור ושות', תביעת דיבה נגד הכותב ונגד עורך הדף. בכתב התביעה נטען בין היתר כי "הנתבעים לא הסתפקו ב"דעה" או באמירה ביקורתית כלפי התובע ו/או כלפי התנהלותו – אלא הציפו את הגולשים בעובדות שגויות, שקריות, מגמתיות – שמטרתן אחת – להציג את התובע כאדם עבריין שהורשע בדין ונמצא אשם במעשים חמורים".

לדיון המשפטי לא התייצב אחד הנתבעים (כותב הידיעה) ובית המשפט קבע כי הוא יחויב לשלם פיצויים בגובה של 80 אלף שקלים בצירוף 11,000 שקלים הוצאות משפט.

מי שהתייצב בבית המשפט, הוא עורך דף הפייסבוק, ששם פורסמה הידיעה, שהתנצל בפני אלבז ובשל כך הושגה פשרה במסגרתה ישלם פיצוי של 10,000 שקלים.

סכום הפיצויים הכולל שישלמו שני הנתבעים על פי פסק הדין הוא: 101,000 אלף שקלים.

אלבז: "אני שמח שנעשה צדק. המסר שלי הוא ברור, שמם של עובדי ונבחרי ציבור אינו הפקר. יש הבדל בין ביקורות לגיטימית, קשה ככל שתהיה, לבין השמצות ושקרים המשחירים שמו של אדם". והוסיף, "לעיתים בריוני מקלדת שוכחים שמאחורי כל אדם יש משפחה וכל פרסום שקרי שכזה פוגע בה קשות. אני מקווה שהחלטה אמיצה מן הסוג הזה של בית המשפט תגרום לאנשים לחשוב פעמים לפני שהם משמיצים ברשת החברתית בחוסר אחריות, ללא כל בסיס".

תגובתו של עורך עכו נט: "זה סיפור של עריכה ומירכאות, לא מובן מה הביא מנכ"ל העירייה אלי אלבז ועורך דינו אביעד רייכמן, לתבוע דף פייסבוק כי לא הוסיפו מירכאות בטקסט שפורסם. מדובר על דיווח בדף הפייסבוק "עכו נט באזור שלנו" על ההפגנה שהייתה נגד המנכ"ל אלי אלבז על השיטפון והאסון. אבל מוזר שמר אלבז ועו"ד אביעד התעקשו לא להבין שהיה דיווח על הפגנה ונכתב מה אמרו המפגינים הכואבים על האסון והתרכזו בעריכה ומירכאות של הידיעה . מאחר ומר אלבז והעורך דין שלו אביעד רייכמן ויתרו על תביעתם המיותרת בעניין המירכאות, הגענו להסדר על תשלום שלי למר אלי אלבז שיתרום את הסכום לבית הכנסת. אשמח שכל הציבור יידע מה שם בית הכנסת שיקבל את התרומה".

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות