fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשורה משמחת לעובדי מערכת הבריאות: תוספת שכר של אלפי שקלים

אחרי משא ומתן ארוך, הגיעו הוועדים הארציים של בתי החולים הממשלתיים ולשכות הבריאות להסכמות מול משרד האוצר לגבי הסכם חדש. "זהו יום חג לעובדי מערכת הבריאות", הצהירו שושבני ההסכם. כל הפרטים, בכתבה הבאה
נציגי ההסתדרות, האוצר וועד בתי החולים הממשלתיים במעמד חתימת ההסכם צילום: דוברות ההסתדרות

בשורה משמחת לאלפי עובדי מערכת הבריאות בגליל המערבי: ביום חמישי האחרון נחתם הסכם שכר חדש, שיעניק להם תוספת של אלפי שקלים לשכר החודשי. בנוסף, הוסכם גם על שינויים במתח הדרגות של העובדים.

נזכיר רק, שהסכם השכר האחרון של עובדי בתי החולים הממשלתיים הסתיים בשנת 2018, ומאז מוביל הוועד הארצי של בתי החולים הממשלתיים, בתמיכת הסתדרות עובדי המדינה, מאבק עיקש מול משרד האוצר על הסכם חדש, שיכלול בתוכו גם שינויים פנימיים.

משרד האוצר, ההסתדרות החדשה והסתדרות עובדי המדינה, הגיעו להסכמה על החרגת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים מההסכם הכולל במשק שנחתם לפני כחודש, ואחרי משא ומתן ארוך, הגיעה אמש הבשורה. מדובר על הסכם שיחול מה-1 בינואר 2022 ויהיה בתוקף עד ה-1 בינואר 2025.

לפי ההסכם, עובדי המנהל, המשק וכוחות העזר בבתי החולים הממשלתיים בדירוג המנהלי, בדירוג האחיד ובדירוג המח"ר, יקבלו במסגרת הפעימה הראשונה תוספת שקלים קבועה של 450 שקלים. עובדי המנהל והמשק בדירוג טכנאים, הנדסאים ומהנדסים יקבלו במסגרת הפעימה הראשונה תוספת של 200 שקלים בחודש. עובדים במשרה חלקית, יקבלו תוספת בהתאם לחלקיות משרתם.

עוד נקבע בהסכם, כי החל מינואר 2023, יעודכן גובה התוספת ב-60% לעומת הפעימה הראשונה.

בהמשך לרפורמה בבריאות הנפש והשלכותיה על עובדי המנהל והמשק במרכזים הרפואיים לבריאות הנפש, וכן לאור נכונותם של עובדי המנהל והמשק במרכזים הללו לסייע במענה טלפוני ובביצוע מטלות דחופות נקודתיות מעבר לשעות העבודה הרגילות, נקבע כי הם יקבלו תוספת שכר שקלית נוספת.

בנוסף, לראשונה מאז שנת 1996, יעודכן לוח התפקוד לעובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים ובחלק מהעיסוקים יבוטלו הדרגות הנמוכות. ההסכם כולל בתוכו גם הסדרת שאלות יישומיות בעניין תמריץ עובדי כוחות העזר. עוד סוכם, על מיצוי תביעות העובדים לגבי מסקנות ועדת פדה לקביעת השכר בבתי החולים הממשלתיים ושל קופת חולים כללית.

במרכז הרפואי לגליל בנהריה שמעסיק מעל ל-2,500 עובדים, במרכז לבריאות הנפש מזור בעכו המעסיק מעל ל-400 עובדים וכן בלשכות הבריאות בגליל המערבי המעסיק עוד עשרות עובדים, בירכו על ההסכם.

בגיבוש ההסכמים היו מעורבים יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, מנהל החטיבה הארצית בהסתדרות ועוזר מקצועי ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד ארז אופינקרו, סמנכ"ל כלכלה בהסתדרות אדם בלומנברג, ועו"ד מאיה פרנקו מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי. מטעם הממונה על השכר במשרד האוצר: הממונה על השכר קובי בר נתן, המשנה לממונה על השכר באוצר אפי מלכין, עו"ד נועם ריף ועו"ד ליאת טפירו מהלשכה המשפטית באגף השכר, וראש ענף בריאות נדב שואט.

שר האוצר אביגדור ליברמן: "ביום שנכנסתי לתפקידי כשר האוצר, הגדרתי יעד ברור של שיפור התנאים והעיוותים בשכרם של קבוצות עובדים במדינת ישראל, שהכי צודק ומתבקש לתת להם חיזוק, וביניהם עובדי המנהל והמשק בבתי החולים. מדובר בעובדים שעובדים קשה מאוד ומתוגמלים בשכר נמוך. את זה אנחנו מתקנים. בזכות ההסכם נוכל להבטיח לאותם עובדים שכר מכבד ולא פחות חשוב מזה, להבטיח לציבור שירות משמעותי טוב יותר. אני מודה לעובדים היקרים שמזה שנתיים נלחמים כתף אל כתף עם הצוותים הרפואיים במאבק בנגיף הקורונה. ההוקרה שלנו אליהם מתבטאת עכשיו במעשים ובתקציבים".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד: "אני מברך על ההסכם ההיסטורי והחשוב הזה, שנותן לעובדים הרגשה שרואים אותם. זהו יום של גאווה לכולנו ובשורה אמיתית. ההסכם פורץ הדרך מדגים הלכה למעשה עד עובדי המנהל, המשק וכוחות העזר המסורים הם חלק בלתי נפרד ממערכת הבריאות ואחראים על חוסן האזרחים ובריאות המטופלים. העובדים הללו, שבתקופת הקורונה עשו ועדיין עושים עבודת קודש, ראויים להסכם שמשפר את שכרם ותנאיהם. אני מודה להסתדרות עובדי המדינה, למשרד האוצר, לוועדים, ולכל מי שתרם להשגת ההסכם החשוב הזה".

הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן: "עובדי המנהל והמשק במשרד הבריאות הם עובדים מסורים, משמעותיים וחשובים למערכת הבריאות בישראל ולציבור הישראלי. אני שמח שהגענו להסכמות שיובילו לשיפור שכרם של אותם עובדים ויש בכוונתנו להגדיל את שכרם שוב בעוד שנה. בנוסף, שמנו דגש מיוחד על עובדי כוחות העזר בבתי החולים ועל העובדים במרכזים לבריאות הנפש".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי: "אני גאה שהצלחנו לתקן עוול שנגרם לעובדי המנהל והמשק וכוחות העזר במשרד הבריאות. תיקון העוול דרש מאמץ גדול ואני גאה בכל עובדי מערכת הבריאות ששבתו במשך שלושה ימים כדי שיישמע קולם והביאו את הנושא לתודעת הממשלה החדשה. אני מקווה שזו סנונית ראשונה שמבשרת את בוא האביב ושנצליח ביחד ובכוחות משותפים לקדם את מערכת הבריאות לטובת עם ישראל".

יו"ר הוועד הארצי של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, אלי בדש: "אחרי שנים רבות של מאבק לא פשוט, במהלכו נאלצו לצאת לשביתה קשה כשלנגד עינינו טובת העובדים, שמירה על זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי, אני שמח שהצלחנו בנחישות ובמאמץ גדול לתקן עוול של פגיעה בעובדים מוחלשים. אני גאה על הצלחתנו להביא הישגים שלא היו כמוהם במערכת הבריאות. אני מודה לארנון בר דוד, לאריאל יעקובי ולעו"ד ארז אופינקרו, על העזרה בהשגת ההסכם המיטיב הזה".

יו"ר הוועד הארצי של עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, ניסים לוי: "אנו עומדים בגאווה וכשותפים מלאים יחד עם עובדי קופות החולים ובתי החולים ומברכים על ההסכם. זהו יום חג בשבילנו. מדובר על דברים שהובטחו לנו עוד בשנות ה-80 על ידי השר אליעזר שוסטק שמינה את ועדת פדה, וכעת מתקיימים".

* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות