fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ברכות: סא"ל במיל. יניב קריאף מונה לראש אגף חירום וביטחון בגליל המערבי

סא"ל במיל. יניב קריאף, מונה לעמוד בראש אגף חירום וביטחון באשכול רשויות גליל מערבי לאחר קריירה ארוכת שנים בצה"ל
סא"ל במיל.יניב קריאף | צילום: Tomasz Solinski
סא"ל במיל.יניב קריאף | צילום: Tomasz Solinski

סא"ל במיל. יניב קריאף השתחרר מקריירה ארוכת שנים בצה"ל והחליט כי היעד הבא הוא לחולל מפנה בתפיסת הביטחון ברשויות הגליל המערבי- מרשותי לאזורי.

את החזון הוא מתכוון ליישם בתפקידו החדש כמנהל אגף חירום ובטחון באשכול רשויות גליל מערבי- אשכול הרשויות הראשון בארץ, ועכשיו גם האשכול הראשון שהקים אגף חירום ובטחון בשיתוף מינהל החירום במשרד הפנים

קריאף, שסיים בינואר השנה את תפקידו האחרון כקצין ההגנה המרחבית של עוצבת הגליל (אוגדה 91) – תפקיד אותו מילא שבע שנים, הספיק בשנה האחרונה בשירותו להפוך לגיבור מקומי בגליל המערבי, כאשר מילא תפקיד מכריע בהובלת כוחות הסיוע והחילוץ של צה"ל לתושבי נהריה המוצפת בחורף אשתקד.

על תפקודו בשיטפונות העניק לו מפקד עוצבת "הגליל", תא"ל שלומי בינדר תעודת הוקרה בה נאמר –  "שוב הוכחת אחריות מרחיבה בהקשרי העורף כשנחלצת לסיוע לתושבי נהריה, פעולה זו של שותפות וחיבור ליישובים הינה חלק בלתי נפרד ממשימת הביטחון וההגנה".

סא"ל במיל.יניב קריאף | צילום: Tomasz Solinski
סא"ל במיל.יניב קריאף | צילום: Tomasz Solinski

יניב, יליד צפת, בן 43, נשוי לאורטל ואב לארבעה בנים, הוא בעל תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ומשאבי אנוש ותואר שני במנהל מערכות חינוך.

יניב התחיל את מסלולו הצבאי כלוחם בגבעתי והמשיך לקצונה ולמגוון תפקידי פיקוד ומטה. שני התפקידים המשמעותיים בקריירה שלו היו קצין הגמ"ר בחטיבה מרחבית 300 בזמן מלחמת לבנון השנייה וקצין הגמ"ר של עוצבת הגליל בשנים 2013-2018. בשני התפקידים רכש ניסיון רב בעבודה מול הרשויות המקומיות ומול הגופים השונים- שירותי כבאות והצלה, מד"א, פיקוד העורף, רשות הטבע והגנים, חברת החשמל, תנועות נוער, ארגוני מתנדבים, ארגוני הגנת הסביבה ועוד.

"לא אשכח לעולם את יומה הראשון של מלחמת לבנון השנייה", מספר יניב. "בבוקר ה-12 ליולי 2006 הייתי אמור להיות בחופשה בבית. בתשע בבוקר הגיע הטלפון הראשון ולאחריו מבול טלפונים על קולות נפץ חריגים בעוצמתם בכל הגזרה. אספתי מהר ציוד וזינקתי לגזרה ברכב אזרחי. הייתי אמור לנסוע לשומרה דרך סאסא ותוך כדי נסיעה מטורפת קיבלתי החלטה לנסוע דרך חורפיש בדרך הראשית למרות הסיכון, כשאני כבר שומע על נפילות פצמ"רים וירי טילי נ"ט על העורף. תוך כדי התארגנות והתייעצות עם מפקד החטיבה ועם גורמי הפיקוד אנחנו מקבלים החלטה להוריד מיד את האזרחים למקלטים. בימים הבאים אנחנו עסוקים בגיוס מילואים ולחימה ובמקביל בעבודה אינטנסיבית עם הרשויות שתושביהן תחת מתקפת אויב".

"מלחמת לבנון השנייה, במהלכה נורו פצצות מרגמה ועשרות טילים  על יישובי קו העימות ועל הצפון כולו שהביאו למות 44 אזרחים ו-12 חיילים (מתוך 121 חיילי צה"ל שנפלו במלחמה) הייתה חוויה מעצבת שנצרבה בתודעה הלאומית והאזורית". אומר יניב. "במהלכה צמחה הבנה של הצורך במוכנות אזורית אזרחית של יישובי גבול לבנון לחירום ובחיוניות של מערך שיתופי פעולה מסודר ויומיומי בין ראשי הרשויות, גורמי הביטחון האזרחיים וצה"ל."

לאחר שחרורו התלבט יניב על המשך דרכו המקצועית כאזרח, והבחירה נפלה על ההמשך הטבעי- ניהול האגף החדש לחירום ובטחון שהקים אשכול גליל מערבי כאשכול שהוא חלוץ ומוביל ביוזמות ותהליכים אזוריים. האגף הוקם עם מינהל החירום במשרד הפנים והעומד בראשו אלי רגב.

"היתרון של אגף החירום והביטחון האזורי הוא ההיכרות והקשר הבין אישי שלנו עם ראשי הרשויות והתושבים", אומר יניב. "זהו גורם מכריע בתיאום המורכב בין כל הגופים ובאפקטיביות של תיאום כזה. פיקוד העורף שעליו מוטלת האחריות לעבודה מול האוכלוסייה האזרחית מחלק כיום את אזור הגליל לנפת חירם (גליל מזרחי) ונפת ברעם (גליל מערבי), כאשר בכל נפה מתבצעת עבודת מטה ארגונית וחיזוק של היישובים השונים בהתאם לצרכים. פיקוד הצפון נושא באחריות הגנה כוללת על המרחב מול איומי האויב, ובין כל אלו יש עוד גופים רבים ושונים שמשרתים את הרשויות בהיבטים ביטחוניים. כדי שכל המכונה המורכבת והמסועפת הזו תעבוד באופן חלק בשגרה ותהיה בשיא מוכנותה ברגע החירום שתמיד אורב לצערנו, נדרשת הן ראייה מרחבית אזורית והן היכרות והבנה מבפנים של צרכי הרשויות השונות, שהם גם ייחודיים וגם משותפים."

זוהי בתמצית תפיסת עולמו המקצועית של אשכול רשויות גליל מערבי: מיצוי יתרון הגודל ושילוב הידיים- בתכנון, בארגון, באיגום משאבים כלכליים ומשאבי כוח אדם ובבניית מערכי יישום ופעולה, בכדי לתת מענה לכל רשות ורשות בתוך המערך האזורי.

"אשכול רשויות גליל מערבי מאגד בתוכו מגוון רחב של סוגי רשויות", אומר יניב. "יש לנו ערים גדולות כמו עכו ונהריה, מועצות אזוריות כמו מטה אשר ומעלה יוסף, מועצות מקומיות גדולות כמו שלומי בית ג'ן וחורפיש, מועצה תעשייתית, מושבים, קיבוצים וכפרים. גם האוכלוסייה מגוונת להפליא- יהודים, ערבים, דרוזים, נוצרים, בדואים. זה מיקרוקוסמוס מופלא של החברה הישראלית- אין סוג רשות שאין לנו באשכול! במגוון רחב כזה יש הכרח בארגון מעמיק ומובנה של צרכי הביטחון הייחודים לכל רשות, גיוס מערכי מתנדבים בכל רשות, בניית מערך דוברות שהוא חיוני בעת חירום, תיווך ותמיכה מול גופי הביטחון השונים ומול משרדי הממשלה השונים."

"אני מאמין בכל לבי ביתרון הגודל, השכנות והשותפות, במיוחד עבור תושבי הגליל המערבי וגבול לבנון הנפלאים שחיים ומגדלים משפחות באומץ, בשכנות טובה ובאהבה גדולה לחבל הארץ היפהפה שהוא ביתם".

 

 

לחדשות נוספות בחדשות נהריה וצפון 1 הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות