fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בצל המלחמה: רופא ילדים בכיר מבוסטון, מהמוכרים בעולם, הגיע להתנדב במרכז הרפואי בנהריה

ד"ר אמיר כימיא הישראלי, עבד כ-21 שנה בביה"ח לילדים של בוסטון, הנחשב לטוב מסוגו בעולם, והיה פרופסור עמית לרפואת ילדים באוניברסיטת הרווארד, הגיע להתנדב במרכז הרפואי בנהריה. נוסף אליו הגיעו בהתנדבות ארבעה רופאים נוספים מחו"ל, רובם ישראלים.
ד"ר אמיר כימיא | צילום: רוני אלברט

על רקע המלחמה הגיע ד"ר אמיר כימיא, מומחה רפואה דחופה ילדים מהמוכרים והבכירים ביותר בעולם, להתנדב במרכז הרפואי לגליל.

ד"ר כימיא, בן 59, נשוי ואב ל-4 ילדים, עבד 21 שנים בביה"ח לילדים של בוסטון (Boston Children's Hospital), שנחשב לביה"ח לילדים הטוב בעולם, וכמו כן שימש פרופסור עמית (Associate professor) באוניברסיטת הרווארד. כעת הוא עובד בביה"ח לילדים של מדינת קונטיקט.

ד"ר כימיא הוא מומחה ברפואת ילדים, ברפואת ילדים דחופה ובמיחשוב רפואי (Medical Informatic). הוא למד בפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט בטכניון, שם המדריך הקליני הראשון שלו היה פרופ' שאול שאשא ז"ל, מי ששימש שנים רבות מנהל המרכז הרפואי לגליל.

עד כה פירסם ד"ר כימיא מספר רב של מאמרים מדעיים בתחום רפואת ילדים בכתבי עת מקצועיים בינלאומיים, אחד מהם נחשב למאמר מדעי פורץ דרך, העוסק בפירכוסי חום בקרב תינוקות.

במסגרת התנדבותו עוסק ד"ר כימיא בעיקר בהדרכת סטודנטים לרפואה, סטאז'רים, מתמחים ומומחים, בנושא רפואת ילדים מבוססת עובדות וניהול ידע רפואי. כל זאת הוא עושה בשיתוף מנהלת אגף ילדים, ד"ר דנה קרופיק, ומנהל מלר"ד ילדים, ד"ר איתמר מונצ'ק, אותם הוא מכיר מזה שנים.

ד"ר כימיא: "כישראלי, היה לי חשוב מאוד להגיע ולהתנדב בתקופה הזו. יש לי פינה חמה בלב למרכז הרפואי לגליל. יש כאן אנשים נפלאים והתקבלתי בזרועות פתוחות. עקב מחויבויות קודמות, עליי לשוב בימים הקרובים לארה"ב, ואם יהיה צורך, אשמח לחזור לכאן".

נוסף על ד"ר כימיא הגיעו למרכז הרפואי בימים האחרונים ארבעה מתנדבים נוספים: ד"ר אסף שמש, מומחה לרפואה דחופה ומנהל ביה"ח היהודי בהונגריה; ד"ר ג'ונתן בייר, אף הוא מומחה לרפואה דחופה מהמרכז רפואי במישיגן; ד"ר דן אייזנברג, כירורג כללי ומומחה בתחום הבריאטריה מביה"ס לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד וממערכת הבריאות של העיר פאלו אלטו שבקליפורניה, וד"ר איתי שליט, רופא טיפול נמרץ והרדמה, העובד ומתגורר באוסלו, נורבגיה.

סגן מנהל המרכז הרפואי, ד"ר צבי שלג, שנפגש עם הרופאים המתנדבים, הודה להם על הגעתם בשם כלל העובדים ובשם מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, ואמר: "מחמם את ליבנו לראות כל כך הרבה רופאים ורופאות בכירים, ממחלקות ותחומי רפואה שונים, העוזבים את מקום עבודתם ואת משפחותיהם ומגיעים אלינו להתנדב במלחמה. עשייה זו אינה מובנת מאליה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות