fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעוד אחוזי ההצבעה נמוכים: תושבי נהריה חושפים למי נתנו את קולם בקלפי

לצד הדיווחים על אחוזי ההצבעה הנמוכים ברחבי הארץ, יצאנו לבדוק מה חושבים תושבי נהריה על סבב הבחירות הנוסף ולמי בחרו לתת את קולם.
משפחת כהן בקלפי | צילום: טליה בן אלישע
משפחת כהן בקלפי | צילום: טליה בן אלישע

הקלפיות לכנסת ה-24 צפויות להסגר בשעה 22:00 הערב, שלישי 23.3.21. למרות ניסיונות הפוליטיקאים להוציא את האזרחים להצביע עבורם בפעם הרביעית תוך שנתיים בלבד, ישנה ירידה של 4.8% במספר המצביעים.

מתוך 6,578,084 אזרחים בעלי זכות בחירה הרשאים להגיע לקלפי הקרוב לביתם ולהצביע לאחת מתוך 39 הרשימות המתמודדות, עולה כי רק 51.5% הגיעו עד לשעה 18:00 לקלפיות. בעוד בבחירות הקודמות באותה שעה מספר המצביעים עמד על 56.3%.

יצאנו לקלפיות ברחבי העיר נהריה ובדקנו למי נתנו התושבים את קולם ומאיזו סיבה.

מיכל וניר כהן: "האמת שהתלבטנו אם להגיע בכלל כי התייאשנו, אך בכל זאת יש לנו אחריות ולכן הגענו כדי לנסות לשנות את המצב. למרות שיש תחושה שלא משנה מה נצביע בסוף הכל מכור. נמאס מביבי, הוא מיצה את עצמו ואנחנו מצינו אותו. אנחנו נמצאים במרכז של המפה הפוליטית ומתלבטים בין גנץ ללפיד.

"לפיד היחיד שהמצע הכלכלי שלו מדבר על מעמד הביניים ואנחנו משתייכים למעמד הזה, ומצד שני מרחמים על גנץ ודואגים אם לא יעבור את אחוז החסימה והגוש יאבד המון קולות. כרגע נראה שלא עמוס בקלפיות אך ייתכן שזה בגלל שהאנשים במתחמי קניות, אנחנו מאמינים שיגיעו בקרוב כי אין לנו ארץ אחרת, ומי שלא יבוא להצביע אין לו זכות להתלונן אחר כך על התוצאות."

מיכאל פוטליק, מצביע תקווה חדשה: "אנחנו רוצים שינוי. התייאשנו מכל המפלגות הקיימות ושקלנו כבר לא להצביע, אבל צריך לזכור שכל קול משפיע ואני רוצה לתת הזמנות לגדעון סער. הוא הרבה זמן בפוליטיקה ומכיר את חוקי המשחק, בואו ניתן לו סיכוי לעשות מהפך."

משפחת פוטליק | צילום: טליה בן אלישע
משפחת פוטליק | צילום: טליה בן אלישע

אסף עמוס, מצביע ש"ס: "בבית אנחנו מתחלקים, אבא מצביע ליכוד ואמא לבנט. אני משתייך לזרם החרדי ספרדי ולכן הכי טבעי שאצביע ש"ס. אני הולך לפי גדולי הדור, וכמובן מרן הרב עובדיה יוסף. האמת שלפי דעתי יהיו בחירות נוספות וזאת כתוצאה משיטת הבחירות במדינה, צריך לעשות כמו בארה"ב כי המפלגות הקטנות הן שיוצרות את החוסר יציבות."

איגור מיכאלוב, מצביע ישראל ביתנו: "אנחנו מאז ומעולם מצביעים רק לליברמן כי שהוא משלנו, מהעדה הרוסית. כמו שערבי מצביע למפלגה ערבית ואותו דבר דתיים, אז אנחנו נצביע לליברמן. אנחנו עושים המון מאמצים להביא עוד אנשים להצביע, כי אמנם ראש ממשלה הוא לא יהיה אבל העיקר שיהיה לו כמה מנדטים שגם דרכם יוכל להשפיע. אני לא רוצה שהדתיים יהיו בכנסת וליברמן יהיה זה שידאג לזה."

אפרת מסיקה, מצביעה ליכוד: גם בפעם הרביעית ולתמיד נצביע רק לביבי. הוא המתמודד הכי מתאים ועד עכשיו עשה הכול בהצלחה. כל המשפחה והמכרים שלי מצבעים רק לביבי. הוא ייקח גם את הבחירות האלה כי כולם יודעים שאין כמו ביבי, אין לו תחליף כל מה שהוא מבטיח הוא מקיים ולעולם לא אכזב."

מצביעה ליכוד | צילום: אפרת מסיקה
מצביעה ליכוד | צילום: אפרת מסיקה

חיים זגורי, מצביע ליכוד: ביבי הוא מנהיג אחד ויחיד, וסוס מנצח לא מחליפים. אצלנו כולם מצביעים או ביבי או ש"ס. אני מהבוקר מוציא אנשים להצביע, כל קול הוא קריטי."

לב ליפשיץ, מצביע יש עתיד: "אני מצביע ליאיר לפיד בראש ובראשונה כי השלטון חייב להתחלף, וללפיד יש סיכוי טוב להקים ממשלה. לא בטוח שהוא יצליח להרכיב קואליציה במצב הנוכחי אבל אני הולך עם מה שאני מאמין בו. אני אומר תמיד שאין בית ספר לפוליטיקה, הוא ילמד את התפקיד תוך כדי תנועה."

חיים כהן, מצביע חוסן לישראל: "בני גנץ הוא האדם הישר היחיד בפוליטיקה הישראלית. גם אם אנשים חושבים שהוא עשה טעות ושופטים אותו על הבחירות שעשה, אני דווקא חושב שהוא עשה מה שהיה נכון באותה העת. המדינה צריכה להשתחרר מנתניהו, הגיע הזמן שהמדינה תדאג לאזרחים שלה ולא להפך. כרגע זה נראה שהאזרחים הם אלה שמשרתים את ראש הממשלה. אמנם מגיע לנתניהו שאפו שהביא חיסוים אבל זה לא מספיק, בכל הנוגע לרווחה סוציאלית הוא נכשל."

פעילי הציונות הדתית: "אנחנו במתחם הקלפי מהבוקר והתושבים בנהריה מראים תמיכה גדולה בסמוטריץ, מגיעים לקחת פתק ואומרים שיצביעו לו כי הוא אדם עם אידולוגיה שעומד על שלו. אנחנו מאמינים שלמרות הסקרים הוא יעבור את אחוז החסימה בגדול."

פעילי הציונות הדתית | צילום: טליה בן אלישע
פעילי הציונות הדתית | צילום: טליה בן אלישע

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות