המשבר הנוכח שתוקף את ארצנו עקב התפשטות נגיף הקורונה משפיע על כולנו. הרבה סטודנטים בטכניון וגם תלמידים בבתי הספר עברו למתכונת של למידה מקוונת. אגודת הסטודנטים של הטכניון, החליטה לקחת מחשבים ישנים שניתנו כתרומה, להשמיש אותם ולתרום אותם למשפחות המקבלות שירותי רווחה.  זאת כדי ששגרת היום של התלמידים תפגע כמה שפחות והם יוכלו להמשיך ברצף הלמידה.

המשבר הנוכח שתוקף את ארצנו עקב התפשטות נגיף הקורונה משפיע על כולנו. בשבוע האחרון חזרו הרבה תלמידי תיכון "לשגרה" והתחילו לעבור שיעורים מקוונים ע"י צוות ההוראה.

כדי לאפשר לכל תלמיד למידה מיטבית, אגודת הסטודנטים של הטכניון החליטה להשמיש מחשבים, כדי שיהיה אפשר לתרום אותם מחדש. במהלך השנים נתרמו מאות מחשבים לסטודנטים כחלק מפרויקט מל"ך שמפעילה האגודה אך בגלל משבר הקורונה הוחלט להרחיב את הפרויקט ולתרום מחשבים לתלמידי בתי הספר שמוכרים ע"י העיריות כמשפחות רווחה.

מאז תחילת משבר הקורונה, נתרמו כבר מעל ל-50 מחשבים לתלמידים ממשפחות רווחה. נמצאים עוד כ-100 מחשבים ניידים וכ-100 מחשבים נייחים שמחכים לשיפוץ ולתרומה. האגודה מחכה לקשר עם גורמים רלוונטים ולהפניות של שירותי רווחה למסירת מחשבים נוספים. זאת אומרת שאפשר להוסיף אופציה של ארגונים שונים לפנות אל אגודת הסטודנטים בטכניון לקבל תרומה. לאחרונה פנה אל האגודה גם מקלט לנשים.

משפצים את המחשבים בדרך למסירה (צילום עצמי)
משפצים את המחשבים בדרך למסירה (צילום עצמי)

משפצים בבית בגלל הקורונה 

בגלל המצב, כל פעם מגיע מתנדב יחיד למעבדה שבטכניון כדי לשפץ את המחשבים. לפני הקורונה, היו מגיעים מספר מתנדבים במקביל למעבדה שבתוך הטכניון. את המחשבים הניידים חלק מהמתנדבים לוקחים אל ביתם על מנת לשפץ אותם שם.

תהליך השיפוץ כולל הרכבה מחודשת של המחשב, ארדיסק, הרחבת זיכרון, פירמוט, החלפת סוללה וכו'. לרוב מחשבים ניידים נתרמים לסטודנטים ומחשבים נייחים למשפחות רווחה.

לסטודנטים בטכניון חשוב לתרום לחברה ולקהילה ולכן משקיעים מזמנם בשיפוץ המחשבים כדי שהמשבר הנוכחי יפגע כמה שפחות בשגרת התלמידים.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה.