fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנה מבצעית עם עשייה משמעותית

רב-סרן שלום קקיאשוילי מעפולה, משרת כקצין ההנדסה החטיבתי של חטמ״ר מנשה מזה שנה וחודשיים * "הצבא נתן לי כלים ויכולת לעבוד תחת מצבי לחץ. למדתי כיצד להתמודד עם משברים"
רב סרן שלום קיקיאשווילי (צילום דובר צהל)
רב סרן שלום קיקיאשווילי (צילום דובר צהל)

במהלך תפקידו הספיק רב סרן שלום קקיאשווילי מעפולה, לחוות מספר אירועים מבצעיים בגזרתו, אשר המשמעותי ביותר היה הפיגוע בברקן שהתרחש ביום כניסתו לתפקיד הקהנ״ח (קצין הנדסה חטיבתי).  ״ביום כניסתי לתפקיד, התרחש הפיגוע בברקן והחל המרדף אחרי אשרף נעאלווה, מה שהביא בהמשך להריסת ביתו״.

שלום בן 27 מעפולה, נשוי ואב לבן, התגייס באוגוסט 2010 לגדוד אסף (601) של חיל ההנדסה הקרבית, יצא לקורס מ״כים שנה לאחר גיוסו ולאחר מכן יצא לקורס קצינים במשך שמונה חודשים. כחלק מתפקידיו הפיקודיים שירת שלום כמ״מ טירונים ולימים גם סמ״פ בגדוד 76 – גדוד האב״ך של חיל ההנדסה הקרבית, מ״מ פלוגה מבצעית ועוד תפקידים שתרמו לו בפיתוחו האישי. ״הצבא פיתח אותי באופן אישי וגרם לי להבין שהכל אפשרי, עצם העובדה שפיקדתי על מאות חיילים בשירות שלי זו הזכות הכי גדולה״, הוא אומר.

לאחר שסיים קורס מ״פים והיה חונך מ״פים בענף ההנדסה בצאלים, מ״פ בפלוגת קורס מ״כים בבהל״ץ ומ״פ צמ״ה (ציוד מכני הנדסי), החל שלום באוקטובר את תפקידו כקצין ההנדסה החטיבתי של חטמ״ר מנשה. ״בתור סמ״פ, חודש מתחילת הטירונות המ״פ השתחרר ונאלצתי להיות מ״פ תוך שבוע. זה אחד הדברים היותר מדהימים שקרו לי, זה בעצם האירוע שחתם את הרצון שלי להיות מ״פ. ועצם העובדה שהייתי מ״פ זה שיא שהוא מדהים בעיניי. זו זכות שאין לתאר״.

שלום היה אמור להשתחרר אחרי תפקידו כמ״פ.  אך לאחר שיח עם גורמים מהצבא הבין כי עדיין לא השפיע ושינה כמה שיכול ולכן עליו להישאר על מנת לתרום לתושבי הגזרה ולקחת חלק פעיל בהגנה על מדינת ישראל. כבר בחודשיים הראשונים בתפקידו, התנהל מרדף אחר המחבל אשרף נעאלווה, שביצע את פיגוע הירי באזור התעשייה ברקן שבשומרון ולבסוף הוביל להריסת בית המחבל בטול כרם. ״כבר בכניסתי לתפקיד גיליתי את היכולות שלי, של החיילים ושל הענף כולו תחת מצבי קיצון״, הוא אומר.

בחודש מאי החטיבה סיימה להקים את המטווח הראשון והיחיד בסוגו באיו״ש, מטווח מבצעי מיוחד שניתן לדמות בו מצבי אמת, את הדברים העלולים לקרות בשטח וירי במקומות לא נוחים. ״הרעיון עלה מהחטיבה, עד שזה לא קרה היה לנו קשה להאמין שנצליח. וכיום, המטווח עתיד להבנות בכל החטמ״רים״.

את תקופת שירותו הוא מסכם: ״הצבא נתן לי כלים ויכולת לעבוד תחת מצבי לחץ. למדתי כיצד להתמודד עם משברים וכיצד לנהל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות