ראש העיר נוף הגליל,רונן פלוט, פלוט, סופד לידידו מוסא כהן, יקיר העיר נצרת עילית לשעבר, שהלך הלילה לעולמו בגיל 92.
בצער רב נתבשרתי הבוקר על לכתו של משה (מוסא) כהן, ממייסדי וממקימי העיר, עוד כשנקראה קריית נצרת ועוד כשהייתה יישוב חלוצי וחזון להתיישבות של קומץ אנשים אידיאולוגיים ומוסא בתוכם.
מוסא היה עבורי מורה לדרך ולחיים. הוא כיהן מספר קדנציות כחבר במועצת העיר ובהנהלת העיר, הוכתר כיקיר העיר עוד בימי כהונתו של מנחם אריאב ז"ל, הכיר כל אבן לאורכה ולרוחבה של העיר ואהב אותה בכל ליבו.
מוסא היה עמוד האש שהולך לפני המחנה, בזמן שכולם חלמו הוא הגשים את החלומות ובשנות ה 70 היה גם האיש שהקים את בית הקולנוע המיתולוגי של העיר וקרא לו על שם בתו האהובה "נורית".
מוסא היה ידען גדול, אנציקלופדיה מהלכת של העיר. היה לו זיכרון מופלא של פרטים, שמות, מקומות ותאריכים. הוא תמיד שמח לנדב ידע ותמיד עשה זאת בצניעות ובענווה.
מעת לעת הייתי משוחח עם מוסא, מתייעץ ובעיקר שואל לשלומו.
כשנתקבלה ההחלטה לשנות את שמה של העיר מאוד חששתי מתגובתו. בכל זאת מוסא ונצרת עילית היו שם אחד. "זאת החלטה טובה לעתיד", הוא אמר לי בקולו הבטוח "אני שייך לעבר. התפקיד שלך זה לחשוב על העתיד של הנכדים והנינים שלי".
מוסא היה איש משפחה למופת, אהוב ונערץ. לפני שנתיים חגגתי עמו את יום הולדתו ה- 90. נהניתי לראות אותו מוקף באהבה גדולה מכל עבר ויותר מכל נהניתי לראות את הנחת שעל פניו.
מוסא היה מרוצה מיצירת חייו – המשפחה המפוארת שהקים, ילדיו, נכדיו וניניו שימשיכו את דרכו ביושר, במסירות אין קץ, באהבת הארץ והמולדת. יהי זכרו ברוך.