fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדל העמק: קמפיין לשילוב בעלי מוגבלויות בחברה

תלמידי י"א 5 ממגמת תקשורת באורט רוגוזין מגדל העמק חברו יחד עם ארגון רמות לקמפיין משותף "מוגבל=מקובל" * התלמיד עמית בן שלוש: "אנו קוראים לבעלי העסקים להעסיק דיירים כעובדים מן המניין" * נכון להיום: רק דייר אחד בעל מוגבלות מועסק במגדל העמק
התלמידים מובילים קמפיין למוגבלות (צילום עצמי)
התלמידים מובילים קמפיין למוגבלות (צילום עצמי)

זוהר אוחנה, עמית בן שלוש וקורן אוחיון, תלמידי כיתה י"א ממגמת תקשורת באורט רוגוזין, החליטו שמסגרת הלימודים ובמסגרת הכלים שמעניקה להם המגמה, הם ינסו לשנות את המציאות של דיירים בעלי מוגבלות, החיים ממש קרוב אליהם.

שלושת התלמידים חברו לארגון "רמות" הארצי ולשלוחה הקרובה "דיור בעמק" בניהולה של שרית בלמס, ויחד החלו בהכנת הקמפיין. התלמידים החלו בהכנת תחקיר מעמיק בנושא ובמקביל נסעו לאחר שעות הלימודים לפגוש, להכיר ולצלם את הדיירים. כמו בכל היכרות ראשונה, התלמידים הגיעו עם חששות, אך הם התפוגגו במהרה בזכות קבלת הפנים החמה של הדיירים. "היה בי החשש להכיר אנשים שונים מעט מאתנו, לא ידעתי בהתחלה אם נוכל להתחבר או אם ייווצר קשר", סיפרה זוהר אוחנה.

"במגמת התקשורת למדנו להתבונן בצדדיה השונים של התקשורת, למדנו את תורת הריאיון, עריכה וצילום  ולהכין סוגים שונים של כתבות. לקחנו את כל הידע מהמגמה ואת הידע האישי הטמון בנו להפקת הכתבות", הוסיף קורן אוחיון.
על אף הקושי הרב והלחץ בהם נתונים התלמידים  בתקופת בחינות הבגרות שנערכו במקביל, הצליחו התלמידים להפיק כתבות וידאו, להקים אתר אינטרנט ואף לקיים מפגש הסברה בנושא. "הקמפיין  בתחילתו, אנו קוראים לבעלי העסקים להעסיק דיירים כעובדים מן המניין", דברי עמית בן שלוש.
כרגע  מועסקים בארץ כ-5% בעלי מוגבלות כעובדים מן המניין. במגדל העמק מועסק דייר אחד מתוך עשרות דיירים החיים כאן סביבנו. הקמפיין ממשיך לרוץ ותוכלו לראותו גם ברשתות החברתיות.
"אני מאמינה שלמידה אמיתית היא למידה משמעותית ומה שיזכרו, תלמידיי הם החוויה, הנתינה ופרי היצירה. ציון הוא לא היכולת לדעת יותר או פחות במבחן, אלא היכולת שלנו כיוצרי תקשורת ללמוד ולשנות מציאות", אומרת שמרית גרשון, רכזת מגמת התקשורת.
"היוזמה הנפלאה של מגמת תקשורת מדגימה הלכה למעשה גם את ערך הכרת האחר והשונה וגם את ערך "הערבות ההדדית" והמעורבות החברתית בקהילה. ערכים שאנו מחנכים את תלמידנו".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות