fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לפעמים חלומות מתגשמים…

לשגיא כהן ממגדל העמק היה חלום: לפתוח אולם אירועים. לאחרונה הוא הגשים * אחרי שעבר כבר דרך ארוכה בעולם הקולינריה והמסעדנות, זכה לאחרונה להגשים את חלומו ופתח אולם אירועים בעיר מגוריו * השמיים הם הגבול עבורו
שגיא כהן (צילום כפיר לוי)
שגיא כהן (צילום כפיר לוי)

"להיות תמיד עצמאי תמיד היה החלום שלי", אומר שגיא כהן, צעיר בן 25 ממגדל העמק, שלאחרונה פתח את "אולמי הגלריה" ברחוב החרושת 6 במגדל העמק.

"לחלום זה לא רע, לפעמים חלומות מתגשמים", אומר שגיא שכבר בגיל 16 הגשים חלום ולהוציא רישיון על קטנוע 125 סמ"ק. "אקסטרים זה חלק בלי נפרד מהחיים שלי", הוא אומר.

בגיל 16 וחצי התחיל לעבוד בתור שליח פיצה, חצי שנה מאוחר יותר פתח עם חבר עסק למשלוחים 'רץ כצבי', שעסק במשלוחים בכל רחבי הארץ, אלא שמהר מאוד השותפות התפוצצה והוא חזר לעבוד במשלוחים בין המסעדות בעיר.

המטבח תמיד סיקרן אותו. "את אהבתי למטבח לקחתי מהבית, מאימא מרוקאית שרק מבשלת, הוא מספר בגאווה, "להיכנס לעזור, להכין, ללמוד, אני מאוד סקרן, אוהב לדעת הכל”.

לאט לאט המטבח הביא אותו למקום הנכון והמתאים לו. "הכרתי תפריטים ומטעמים מסוגים שונים ומכל מקום למדתי משהו חדש, עד שהגעתי למצב שאני לובש בגדי שף ומתחיל להגדיר את עצמי כטבח", הוא מספר. משם העניינים רק התקדמו. עם הזמן מונה לנהל את המקום בו עבד. כשהגיע זמנו להתגייס לצבא היה ברור לו שימשיך לעסוק בתחום האוכל. הוא הפך לטבח ובישל מדי יום ל- 400 חיילים.

באחד ממקומות העבודה שעבד בהם בין הצבא ליומיות, הכיר בן אדם ששינה את חייו. "הוא לקח אותי כפרויקט. הוא פתח בית קפה חדש והציע לי להיות אתו.  אמר לי 'פותחים בית קפה חדש – אני הולך להיות השף. בוא תתחיל לעבוד כטבח'", הוא משחזר.

שגיא שמח על ההצעה ואהב את הרעיון. "משהו חדש, תפריט חדש, בעלים חדשים, מטבח חלבי ואת הבסיס כמובן כבר יש", הוא התלהב. לאט לאט נכנס לעניינים וכעבור שנה וחצי קיבל סמכות לנהל וללמד טבחים חדשים ולהוביל צוות. "עם הזמן צוברים לקוחות קבועים ומידי פעם מפנקים עד שהגיע הרגע שאתה מרגיש כמו בבית, משפחה אחת וסיפוק אדיר", הוא מספר.

אחרי שהרגיש כי מיצה את עצמו הסתער לעבר החלום הבא שלו. הוא התחיל לעבוד באולם אירועים גדול, שכלל גן אירועים והיה צריך להסתגל, לתפריט חדש, צוות חדש, מטעמים חדשים, מטבח חדש, סוגי בישול שונים, מעבר קיצוני מחלבי לבשרי. לאט לאט למד סלטים, בישולים, מזנונים, אפיה, מנגל וכו', עד שהגיע היום בו קיבל אחריות מלאה במטבח.

שגיא כהן: "להיות חלק בלתי נפרד מהניהול המעשי במטבח עם הצוות התפעולי, אתה מרגיש ביטחון וסמכות וכשיש על מי לסמוך זה נותן לך כוח להמשיך ולחלום ולהגיע הכי רחוק שאפשר והכי חשוב להגיע עם חיוך לעבודה. לייצר מנות חדשות צבעים ומטעמים שונים שמתאימים לדור שלנו. תמיד רציתי ללמוד בבית ספר לבישול ולהיות שף ובעל אולם אירועים משלי. זה היה החלום שלי".

עידן הפירות הזניק אותו

ואז הגיע עידן הפירות. באירוע של דודה שלו הוא הכין קייקי פירות לכל שולחן. הוא התייעץ עם חבר, שף במקצועו לגבי כמויות, הזמנות ומשקלים וזכה לברכה ממנו, "שבעוד 5 שנים תגיע לאולם אירועים משלך" והנושא תפס. אחרי האירוע כולם התחילו לדבר ולשאול מי הכין ומאיפה הרעיון מגש פירות בסוף מנה עיקרית בהגשה לשולחן", הוא נזכר.

כעבור כמה שבועות הכין מגשי פרות לשף של האולם בו  עבד לרגל בר המצווה של בנו. "משם כבר לא יכולתי לעצור עם זה, קיבלתי טלפונים, הודעות והצעות לאירועים. לא יכולתי לסרב. פתאום משהו חדש בחיים בין לבין העבודה במטבח", הוא מספר על הלהיט שתפס.

ואז הגיע השלב בו הלהיט שלו הפך  לעסק של ממש, שגיא מתחיל לקבל הזמנות מסודרות ומתחיל ליצור קהל לקוחות של מגשי פירות לאירועים. כעבור שנה, בעקבות דרישת הקהל הוא מוסיף לעסק אטרקציות של פרי, שייקים ומשקאות וקינוחים. אחר כך הגיע השלב של שילוב דוכני מזון וברים מתוקים, בהמשך הקהל, הלקוחות והחברים מבקשים אטרקציות של עיצוב בלונים וסידורי חדרים לימי הולדת והוא לא מסרב.

סיפור עם הפי אנד

הוא נכנס לאולם אירועים, עבד במגוון של שילובים,  בר שייקים, עיצוב בלונים ובר קינוחים יחד באירוע אחד. לאט לאט השתלט על העניינים וקיבל ביטחון להתקדם הלאה ולעבור לנושא דוכני המזון והכנת מזון באירועים פרטיים, אוכל בשרי או חלבי מהידע שצבר ולמד. "עברה לה עוד שנה ונכנסתי לענף השכרת ציוד לאירועים, שזה שיתוף פעולה מנצח, האוכל שלך מהמנה הראשונה ועד למנה העיקרית והקינוח הפרי המתוק בסוף. שסוגר לך את המעגל מהרגע הראשון של תחילת הדרך".

שגיא כהן: "מהרגע שנכנסתי לעבוד באולם האירועים והרגשתי את האווירה של המטבח חלמתי להיות בעל אולם ושף האולם. לפעמים חלומות מתגשמים. אחרי אין סוף אירועים בכל רחבי הארץ בכל סוגי התנאים, כל סוגי הלקוחות והניסיון והידע שצברתי הדבר נתן בי אמון שאני יכול לפתוח אולם אירועים והגיע הרגע שאני באמת מתרגש ומאמין בעצמי וביכולות שלי, שאני כן ומסוגל לעמוד בזה, שה' לא נותן לאדם ניסיון שלא יכול לעמוד בו".

כעת הוא גאה לספר לכל מי שמכיר אותו ואת הדרך הארוכה שעבר על פתיחת אולם אירועים שלו- "אולמי הגלריה". "כולם מוזמנים להגיע, להתרשם ולקבל יחס אישי לכל סוגי האירועים מניסיון רב בענף האירועים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות