fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקצב העולה מרומניה שמכר בשר לעולים ממרוקו הלך לעולמו

מיכאל חימוביץ, אחד הקצבים הראשונים בקריית נצרת, הכיר בשנות ה- 60 באופן אישי כל לקוח שנכנס אליו לאטליז, ידע מה כל משפחה אוהבת ודאג לשמור לה את הנתחים המועדפים
מיכאל חיימוביץ (צילום עצמי)
מיכאל חיימוביץ (צילום עצמי)

השבוע הלך לעולמו מיכאל חימוביץ, אחד הקצבים הראשונים בנוף הגליל, שעלה ארצה מרומניה בתחילת שנות ה- 60, בשנותיה הראשונות של העיר, שנקראה אז קריית נצרת.

הסיפור של חימוביץ ז"ל הוא מיוחד, שכן לא היה פשוט לעולה מרומניה להשתלב בשכונה (שלב ח'), שכמעט כל תושביה עלו ממרוקו, אלג'יר וטוניס. ותיקי השכונה, שרובם כבר לא מתגוררים בה, מספרים כי חימוביץ הכיר באופן אישי כל לקוח שנכנס לאטליז שלו. "הוא ידע מה כל משפחה אוהבת ודאג לשמור לה את הבשר שאהבה. גם מי שלא היה לו כסף לא היה יוצא בידיים ריקות. הייתה לו כרטיסייה שם היה רושם את החוב, העיקר שלמשפחות יהיה בשר לשבת", מספר אחד התושבים.

מיכאל חימוביץ ז"ל עלה לארץ ב- 1964 והגיע למגדל העמק. היה חבר/שכן של אח של מי שלימים הפכה לאשתו, ישראל, שנפל במלחמת 6 הימים. ב -1965 השניים הקימו את האטליז ברח' ארבל בשלב ח'. ב- 68 הוא התחתן ובני הזוג עברו  להתגורר בקריית נצרת השכנה, תחילה גרו בשלב ח' ולאחר מכן ברחוב חרמון. בשנת 88 עברו בני הזוג חימוביץ להתגורר בשכונת הדר טבריה.

הבן ישראל חימוביץ מספר: "אבא לא היה הקצב הראשון בעיר, אך היה המקצועי ביותר. היה לו אטליז שהיה ניתן להשיג בו הכל: בקר, חלקי פנים, כבש, עופות, הודו, דגים. הוא היה מעשן פסטרמה רומנית בחבית מאחורי החנות. זה היה אטליז כשר בשלב ח',  שכונה שרוב האנשים שגרו בה היו יוצאי עדות המזרח וכולם קנו אצל הקצב הרומני, כולל הרב הספרדי אליהו אבוחצירא".

מיכאל חימוביץ ז"ל, הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים וחמישה נכדים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות