fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האהבה הראשונה קמה לתחייה

הסניף המיתולוגי של תנועת "הצופים" בנוף הגליל, זה ששימש בשלהי שנות ה- 70 וה- 80 כמקום המפגש האולטימטיבי לאהבות הראשונות בקרב בני הנוער בעיר, מוקם מחדש לאחר 20 שנה שהיה נטוש ומוזנח
הטרקטורים עלו על השטח (צילום עצמי)
הטרקטורים עלו על השטח (צילום עצמי)

במבנה ישן בשכונה ברחוב נרקיסים בשכונה הצפונית בנוף הגליל ליד מגרש הכדורסל הנוסטלגי ובית הספר לשעבר "חרמון" שהיה הראשון שהוקם בעיר שנקראה אז נצרת עילית, פעל בשנות ה- 70 וה- 80 סניף מרכזי של תנועת הנוער "הצופים"- שבט איריס.

הסניף המיתולוגי היווה באותה תקופה מקום מפגש חברתי לבני העשרה ובו נקשרו סיפורי אהבה רבים, חלקם הפכו לזוגות נשואים עד עצם היום הזה. "באותה תקופה היו שני מרכזים חברתיים גדולים בעיר, הצעירים מעל גיל 18 חגגו בבריכה המחוממת ובמתחם הריקודים שהיה בתוכה ואילו בני הנוער בילו במועדון הצופים, שם התקיימו מפגשים חברתיים ולימים המשיכו לקולנוע נורית שנפתח כמה שנים לאחר מכן", סיפר תושב וותיק.

המבנה שהיה בעבר שוקק חיים נסגר וננטש ב- 20 השנים האחרונות. על רקע מיעוט הילדים בשכונה ומצבה הכללי של העיר לא היה מקום להמשיך ולתחזק את המבנה ושבט האיריס של תנועת הצופים עבר לפעול במבנה בי"ס "שרת".

לאחרונה, במסגרת תכנית ההתחדשות העירונית, נכנס גם המבנה הישן לשיקום והקמה מחדש. לטובת הפרויקט נרתם צחי וייס, נציג הקהילה הדתית בעיר, שגייס תרומות לשיקום המבנה יחד עם העירייה ויוזם הפרויקט ראש העיר רונן פלוט.

השבוע עלו הטרקטורים לשטח והוחל בביצוע עבודות הפיכתו של המבנה הישן למועדון החברתי הראשון עבור קהילת בני  מנשה. "שיפוץ המבנה מצטרף לרשימה ארוכה של אתרים שעוברים בימים אלה התחדשות ובנייה במסגרת המהפכה שמתחוללת בעיר", אמר ראש העיר רונן פלוט וציין כי כל השכונה הצפונית הוותיקה משנה את פניה ועוברת מתיחת פנים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות