fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דיירי בית האבות בנצרת עילית הוציאו ספר מתכונים "טעמי הזיכרון"

סיפרו בהתרגשות כיצד המאכלים והכנתם מזכירים להם את ילדותם ומשפחתם. מעוררים געגוע להורים ולהתכנסויות המשותפות עם הילדים
מכינות אוכל באהבה. דיירות בית האבות (צילום עצמי)
מכינות אוכל באהבה. דיירות בית האבות (צילום עצמי)

"טעמי הזיכרון",  זהו שמו של ספר מתכונים שהושק השבוע בבית האבות בנצרת עילית. הספר הוא תוצר של מרגש של תהליך מרגש וממושך. את התהליך הובילה  איה אבו ליל, סטודנטית לעבודה סוציאלית שנה ג' באוניברסיטת חיפה, שעשתה את ההכשרה שלה בבית אבות נוף העמק בנצרת עילית.

מכינות אוכל באהבה. דיירות בית האבות (צילום עצמי)
מכינות אוכל באהבה. דיירות בית האבות (צילום עצמי)

ותיקי העיר מהמחלקות השונות בבית האבות הם השפים שעומדים מאחורי הספר המרגש: רחל לוסטר, חוה יבלונקה, רחל כרמיאל, רחל הרשקו, ויאצסלב קרמזיין, מירייל אזנקוט, יעקוב בן-הרוש ואנט פליק. בין המתכונים שהוצגו בספר: מיני דגים, מרקים, פונצק, פירושקי, קציצות, גיבץ' ומטבוחה.

הם סיפרו בהתרגשות כיצד המאכלים והכנתם מזכירים להם את ילדותם ומשפחתם. מעוררים געגוע להורים ולהתכנסויות המשותפות עם הילדים.

במסגרת המפגשים הייתה התייחסות לחוויות וזיכרונות של המשתתפים בהקשר לאוכל, דרך התייחסות לחושים השונים,  והמשתתפים חוו הכנת מאכלים שונים. ביום המעשים הטובים ארחו תלמידי בית ספר תיכון אורט יגאל אלון – נצרת עילית והכינו ביחד אוכל.

הפרויקט הסתמך על התפיסה המקצועית, שטיפול בבישול הוא  הרחבת ההסתכלות על האוכל שלא רק כדלק לגוף. הבישול הוא תהליך יצירתי ומהנה המהווה הזדמנות להבעה עצמית וצוהר לעולמו

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות