fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סופה של אגדה

משה חזן ז"ל, האבא של השחקנים בימים הגדולים של הפועל בית שאן, נפטר ביום שישי באורח מפתיע * בנו כדורגלן העבר אלמוג חזן: "זה נפל עלינו בבום, כרעם ביום בהיר"
מוות מפתיע. משה חזן ז"ל (צילומים דימיטרי זוזוליה)
מוות מפתיע. משה חזן ז"ל (צילומים דימיטרי זוזוליה)

את החודשים האחרונים לחייו, משה חזן העביר בין בית שאן לבית החולים ׳תל השומר׳, שם עבר סדרת טיפולים. הוא היה אופטימי רוב הזמן, אך לפני שבועיים, אולי בפעם הראשונה בחייו הוא התייאש. האיש שנפצע קשה, איבד את ידו, הסתובב עם רסיסים בחלל הבטן ועבר ניתוחים מסובכים אמר לכותב שורות אלו: ״אגדת חזן נגמרה״. אמר ולא הוסיף, כאילו ניבא את מותו. חזן, בן 69, לשעבר המנהל המיתולוגי של הפועל בית שאן בימים הגדולים של המועדון, הלך לעולמו בשישי האחרון, ממש לפני כניסת השבת, "זה נפל עלינו בבום, כרעם ביום בהיר, לא ציפינו, לא חשבנו", אומר בנו, כדורגלן העבר אלמוג חזן.

רעייתו פיבי וילדיו שהו לצדו כל הזמן וליוו אותו לבדיקות ולטיפולים. ביום שלישי שעבר הוא אושפז והתחיל טיפול מאסיבי. ביום שישי חזר לבית שאן לקראת השבת. בכניסה לביתו, נפל והתמוטט. לאחר שפונה על ידי ניידת טיפול נמרץ, נקבע מותו. מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה בהלוויה קשה במוצאי שבת. הם התקשו להסתיר את ההלם והתדהמה. אלפים הגיעו לנחם את המשפחה, בניהם: אישי ציבור, שחקני ומאמני עבר, חברי הנהלה וחברים המלווים את משה מתחנות חייו השונות.

למרות נכותו לא עשה לעצמו הנחות (צילום דימיטרי זוזוליה)
למרות נכותו לא עשה לעצמו הנחות (צילום דימיטרי זוזוליה)

לפני קצת פחות מ- 5 שנים, הגיעו לבית שאן רינו צרור ודרור צברי יוצרי ׳בית שאן סרט מלחמה׳ לבדוק מה עם כוכבי הסרט המפורסם ההוא 20 שנה אחרי. אליהם התלווה כתב חדשות 13 (אז ערוץ 10) אלי לוי. הכתבה נפתחה כמובן, בחנות הספורט של משה חזן במרכז השק״ם בבית שאן כשלצדו איך לא, עודד מויאל. השניים היו מכוכבי הסרט ואין אוהד כדורגל במדינה שלא הכיר אותם.

חזן, עלה כנער ממרוקו, אח בוגר למשפחה מרובת ילדים היה איש חרוץ ולאחר השירות הצבאי נקלט לעבודה בפרדס האזורי. בתחילת שנות ה- 80 נקרא לשירות מילואים ונפצע קשה במהלך תרגיל צבאי. הוא נורה בידו ובבטנו. לאחר טיפול בשטח הוא הוטס במצב קשה מאוד לבית החולים להמשך טיפול. הפגיעה הייתה מורכבת. מכאן התחיל מסע מפרך של לא פחות מ- 11 ניתוחים קשים ומסובכים שבסופם נקטעה ידו הימנית. חלק מהרסיסים שפגעו בחזן, לא הוצאו מגופו עד יום מותו.

תמונה קבוצתית מתקופת ציונות 2000. כורע למטה משמאל (צילום דימיטרי זוזוליה)
תמונה קבוצתית מתקופת ציונות 2000. כורע למטה משמאל (צילום דימיטרי זוזוליה)

לאחר הניתוחים החל הליך שיקום מפרך. ״למדתי לכתוב ביד שמאל, לנהוג, להתקלח, להתלבש כמו תינוק, הכל מחדש״, הוא סיפר לא אחת. ״מה שמשה חזן עשה עם יד אחת, אנשים לא עושים עם שתי ידיים״, נהג להגיד כל מי שראה אותו נלחם על מגרש הכדורגל, או מטפח את גינת הבית שלו.

לאחר השיקום פתח את חנות הספורט המפורסמת שלו ׳ספורט חזן׳ במרכז השק״ם בבית שאן. בסוף שנות ה- 80   כאוהד כדורגל, החל לקחת חלק בניהול קבוצת הנוער של בפועל בית שאן בה שיחק בנו אלמוג. עם מינויו של חברו הטוב – מנהל בנק הפועלים בבית שאן אנדרה ללוש ז״ל לתפקיד יו״ר הקבוצה, חזן מונה למנהל הקבוצה הבוגרת.

עם חבר ההנהלה לשעבר משה יונה באירוע של הקבוצה (צילום דימיטרי זוזוליה)
עם חבר ההנהלה לשעבר משה יונה באירוע של הקבוצה (צילום דימיטרי זוזוליה)

יחד עם השניים הקבוצה נסקה. לאחר התפטרותו של ללוש, חזן המשיך בתפקידו. ״הוא היה אבא של השחקנים. זה הפך לחלק המרכזי של חייו. מהבוקר עד הערב. וככל שהקבוצה התקדמה ואף העפילה לליגה הראשונה, זה תפס חלק מרכזי ומשמעותי בחיים שלו. המועדון גדל והתפתח-חזן היה כמו אבא לשחקנים, בייחוד לשחקני הרכש ולשחקנים הזרים״, סיפר השבוע אבי לוי, מי שימש באותם ימים כמנכ"ל המועדון.

גם אבי פילו, מי ששימש כיו״ר הקבוצה, התקשה השבוע לדבר על משה חזן בלשון עבר: ״משה חזן הקדיש שעות על גבי שעות לטובת הפועל בית שאן. זה היה בשבילו כמו שליחות. הוא היה פרפקציוניסט. עבד מהלב והנשמה. השקיע את כל כולו. משה היה דמות ומופת בעיר, אישיות שתחסר בנוף המקומי״.

כולם היו בניו. עם שחקן העבר יוסי ג'אנח (צילום דימיטרי זוזוליה)
כולם היו בניו. עם שחקן העבר יוסי ג'אנח (צילום דימיטרי זוזוליה)

עם כניסת ׳ציונות 2000׳, שלקחה תחת חסותה את ניהול הפועל בית שאן, חזן הפך לגורם משמעותי יותר באגודה לצדו של אבי לוי. לאחר התרסקותה הכלכלית של בית שאן, ומינוי הנהלה חדשה, חזן פרש מתפקידיו בקבוצה, אך תמיד עקב מקרוב אחר הנעשה. שחקני עבר, עיתונאי ושדרני ספורט כמו גם מאמנים שהגיעו לעיר, לא ויתרו על ביקור בחנות שלו במרכז העיר, שם אירח אותם כיד המלך בחום ובלבביות.

הרגיש שזה הסוף. משה חזן צופה באימון הקבוצה בימי הזוהר (צילום דימיטרי זוזוליה)
הרגיש שזה הסוף. משה חזן צופה באימון הקבוצה בימי הזוהר (צילום דימיטרי זוזוליה)

חזן הותיר אחריו: אם, אישה, שלושה ילדים ונכדים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות