fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אין אצלנו מטופלים במסדרון ונדאג שגם לא יהיו כאלו"

באמצעות מודל ייחודי שהכניס לבית החולים, הצליח ד"ר רוזנבוים לצמצם משמעותית את העומס במחלקות הפנימיות בבית חולים העמק ולקצר את משך השהייה בחדר המיון
ד"ר זיו רוזנבוים (צילום דוברות בית החולים)
ד"ר זיו רוזנבוים (צילום דוברות בית החולים)

שלושה חודשים בלבד חלפו מאז נכנס ד"ר זיו רוזנבוים לתפקיד מנהל המרכז הרפואי "העמק", וטביעת אצבעו הייחודית כבר מורגשת ברחבי בית החולים. באמצעות מודל ייחודי שהכניס לבית החולים, הצליח ד"ר רוזנבוים לצמצם משמעותית את העומס במחלקות הפנימיות ולקצר את משך השהייה בחדר המיון – שינוי ראשון ומבורך שבוצע כמעט ללא תוספת תקציב. אצלו, כך הוא מתחייב, אף אחד לא ישכב במסדרון.

​ד"ר זיו רוזנבוים הינו מומחה בנוירוכירורגיה ובמנהל רפואי, בוגר ביה"ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב ומוסמך במינהל מערכות בריאות מאוניברסיטת בן גוריון. הוא החל את דרכו ב"כללית" בשנת 1996 כמתמחה בנוירוכירורגיה במרכז הרפואי רבין בפתח תקווה, ומשנת 2002 הוא נוירוכירורג, זאת במקביל לתפקידי ניהול שביצע ב"כללית".

בשנת 2003 מונה לסגן מנהל המרכז הרפואי רבין, ומשנת 2007 הוא שימש כראש אגף טכנולוגיות רפואיות בחטיבת בתי החולים של הכללית. ואם מדברים על טכנולוגיות רפואיות, הרי שאחת מהמטרות שהציב לעצמו ד"ר רוזנבוים עם הגעתו ל"עמק", היא גם הקמת חממה טכנולוגית בבית החולים.

"כחלק מהשינויים המבורכים המתוכננים להתבצע השנה בבית החולים, בכוונתנו לפתוח כאן שלוחה של החממה הטכנולוגית "גליל אופק" הממוקמת בקצרין. פתיחת שלוחה בבית החולים תאפשר פיתוח מהיר של מוצרים רפואיים חדשים שהצוותים שלנו ייהנו מהם ויוכלו לעשות בהם שימוש לטובת המטופלים. השלוחה תביא לכאן סטארט-אפים שיפתחו את המוצרים שלהם בשיתוף עם בית החולים. אנחנו נהיה המרכז הרפואי הראשון בארץ שפותח שלוחה של חממה טכנולוגית בתוכו. זה המקום להודות לרשות החדשנות ול"מור יישום מחקרים" מקבוצת הכללית על שיתוף הפעולה בהקמת השלוחה".

במרכז הרפואי "העמק" מועסקים כיום כ- 3,100 עובדים, מתוכם כ- 650 רופאים, כ- 1000 אחיות ומאות אקדמאים במקצועות הבריאות ואחרים. אין ספק שהמרכז מהווה עוגן תעסוקתי משמעותי באזור הצפון.

בית החולים העמק (צילום: דוברות)
בית החולים העמק (צילום: דוברות)

-אין זה סוד שרופאים מעדיפים לעבוד בבתי החולים הגדולים במרכז. איך מתמודדים עם האתגר הזה?

"זהו אכן אתגר משמעותי, אך אני חושב שרופאים טובים רוצים להצטרף למקום שמתפתח כל הזמן מבחינה מקצועית, כזה שיש בו רופאים מצוינים כמוהם, אווירה משפחתית ועבודת צוות פורה, כאשר המניע המהותי שדוחף אותם לכך, זו הזכות להעניק שירות רפואי לאנשים הטובים שנמצאים בפריפריה. בעיני זו שליחות ואני מאוד מאמין בה, ויש המון רופאים שמצטרפים לשליחות הזו ואותם אנחנו רוצים איתנו. אחד כזה הוא ד"ר עבד אל ראוף זינה, מומחה לרדיולוגיה ומנהל יחידת ה- CT מבית החולים הלל יפה, שמצטרף אלינו בעוד חודש כדי לנהל את יחידת ה- MRI החדשה שתיפתח אצלנו בחודשים הקרובים. רכש מעולה נוסף שלנו היא ד"ר סבטלנה טוב, מומחית לנוירולוגיה שמגיעה אלינו מבית החולים "בני ציון" כדי להקים את המחלקה לנוירולוגיה שפתחנו השבוע. שני הגיוסים הללו מעידים על כך שבזכות ההתפתחות שלנו והמשפחתיות של המרכז הרפואי שלנו, אנחנו מצליחים לגייס את כוח האדם הטוב ביותר".

אחת המטרות שהציב לעצמו ד"ר רוזנבוים הייתה הורדת העומס בחדר המיון ובמחלקות הפנימיות. לצורך כך אומץ מודל המבוסס על שקיפות, הוגנות ושוויוניות, כזה שיצר תמריץ אמיתי אצל צוותי המחלקות להתייעל. ואיך זה עובד? אם עד היום, חולה במיון שנזקק לאשפוז, הופנה למחלקה שבה יש מיטה פנויה, ואם לא הייתה כזו, הוא היה מושהה במיון, הרי שהיום יש סבב בין חמש המחלקות הפנימיות, וחולה הזקוק לאשפוז מופנה למחלקה פנימית שזהו תורה ע"פ הסבב. רק אם באותה מחלקה אין מיטה פנויה, הוא יועבר למחלקה אחרת, אך רופאי המחלקה המקורית הם אלה שיטפלו בו. התוצאה היא שמחלקות שעובדות בצורה יעילה יותר ומשחררות חולים מהר יותר, יעבדו בעומס קטן יותר, ולא בהכרח יקבלו עוד חולים באופן אוטומטי, רק כי התפנתה להם מיטה. קיצור משך האשפוז בפנימיות ושחרור חולים שאינם זקוקים עוד לאשפוז, אולי פחות רווחי לבית החולים, אך מבחינת ד"ר רוזנבוים, טובת המטופל נמצאת מעל הכל, ואם זה מייעל את השירות למטופלים, זו הצלחה בלתי רגילה מבחינתו.

"אנחנו חייבים לשפר את השירות שניתן למטופלים שלנו. לפני שנקטנו בצעד הזה היה עומס בלתי נסבל בחדר המיון. אנחנו חשבנו שהציבור ראוי לשירות טוב יותר, ולכן התייעלנו ושיפרנו את השירות בצורה משמעותית. כיום אין מושהים במיון. כל מטופל שזקוק לאשפוז עולה למחלקה. גם התפוסה במחלקות הפנימיות פחתה משמעותית וזה  תורם לשביעות רצון גבוהה מאוד הן של המטופלים והן של הצוות, כי הוא מצליח לטפל בהם טוב יותר ולהעניק שירות טוב יותר. אני שמח להגיד שבתי חולים נוספים לומדים מאיתנו עכשיו ומטמיעים את השיטות לשיפור השירות".

-אז לא נמצא כאן זקנה במסדרון?

"אין אצלנו מטופלים במסדרון, לא צעירים ולא זקנים, ואנחנו נדאג שגם לא יהיו כאלו"

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות