fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

״הפועל בית שאן חלק בלתי נפרד ממני כבר 25 שנה״

עוזר מאמן הפועל בית שאן, שניר שטרית, כדורגלן עבר של המועדון, מנסה להסביר למה לקבוצה שלו לא הולך בליגה
שניר שטרית (צילום חגאג רחאל)
שניר שטרית (צילום חגאג רחאל)

הפועל בית שאן פתחה את העונה הנוכחית בצורה צולעת, זאת לאחר שבעונה האחרונה הצליחה הקבוצה להישאר בליגה רק ברגע האחרון וזאת לאחר שהופחתו לה 9 נקודות וזאת לאחר שנכנסה להליך של הקפאת הליכים. את העונה הנוכחית פתחה הפועל בית שאן עם המון אופטימיות, אלא שנכון לרגע זה הקבוצה נמצאת בצרות, כלכליות וזה לא חדש ומקצועיות.

מי שעומד על הקווים לצידו של המאמן רפי בוסקילה הוא קפטן הקבוצה לשעבר שניר שטרית, דמות מוערכת בכדורגל המקומי. שטרית (33) נשוי ואב לשניים התחיל את הקריירה שלו לפני 25 שנה בבית הספר לכדורגל של הפועל בית שאן. הוא עבר את כל קבוצות הילדים והנוער תחת שרביטם של כל המאמנים המוכרים של האגודה, מיוסי בנפוסי, דרך אליאס לוי ועד עזרא טאוויל.

״הפועל בית שאן חלק בלתי נפרד ממני כבר 25 שנה״, הוא אומר: ״עברתי בלא מעט קבוצות: הפועל טבריה, ג׳דיידה ואום אל פאחם איתן עליתי ליגה, שיחקתי גם באסי גלבוע וכמובן בהפועל בית שאן״.

שניר שטרית ששיחק במשך כל הקריירה שלו בעמדות הגנה, נחשב לשחקן נשמה ומקצוען אמיתי. ״הכדורגל השתנה לאורך השנים. התנאים טובים יותר, השחקנים מקצועיים יותר, אתלטיים יותר״.

לפני שלוש שנים בדיוק, נפצע שטרית ושבר את הרגל-פציעה שסיימה עבורו את הקריירה וזאת לאחר שחזר לבית שאן ושימש כקפטן במשך 4 עונות ברציפות. ״אני מאמין שהייתי ממשיך לשחק אולי אפילו עד היום אם לא הייתי נפצע בצורה קשה כזו״, הוא אומר.

הקבוצה פועלת כיום תחת נאמן/מפרק, עו״ד יהב ארגמן, שבהתאם לסיכום מול בית המשפט המחוזי, מעביר את הכספים המגיעים לנושים בכדי לסיים את החובות המאיימים לחסל את הפועל בית שאן ונצברו תחת ההנהלה הקודמת. שטרית נזהר במילים: ״תראה, אף אחד לא בא לקבוצה מתוך רצון לפגוע בה. חברי הנהלה עובדים בהתנדבות מלאה. הייתה התנהלות בעייתית. הצטברו חובות, שחקנים לא קיבלו שכבר במשך יותר משנה וחצי. זה כואב. זו גם אחת הבעיות שלנו להחתים שחקני חוץ״.

את פתיחת העונה בית שאן תעדיף לשכוח: ״פתחנו את העונה עם 4 הפסדים. שלושה מהם במסגרת הליגה, הפסד נוסף במסגרת גביע המדינה. בסך הכל הקבוצה שבנינו העונה היא השלד של העונה הקודמת עם חיזוק של שני שחקנים. יש מגבלות תקציביות קשות מאוד וחסרים לנו לפחות עוד שני שחקנים בעמדות הגנה וקישור-לזה בינתיים לא נמצא תקציב למרות שראש העיר ז׳קי לוי וממלא מקומו חזי חרוב התחייבו לגייס תרומות בלי קשר לתקציב שמועבר מהעירייה כשהם דורשים איזון תקציבי מלא בלי חריגות-זה חשוב מאוד. אנו עושים את המקסימום אבל התוצאות לא מגיעות לצערי עדיין״, אומר שטרית.

-מה הבעיה?

״יש שתי בעיות מרכזיות-הראשונה שוב, חסרים לנו שני שחקנים בעמדות הגנה וקישור, הבעיה השנייה היא שאנו סופגים שערים בדקות הסיום. פה רק אנחנו אשים-אולי זו בעיה של חוסן מנטאלי. בכל אופן אנו עובדים על זה קשה מאוד ואני אופטימי למרות שלא הכל מתחבר ולא הכל הולך בקלות״.

לדברי שטרית, אימוני הקבוצה מתנהלים בצורה מקצועית. ״אין הנחות ואין משחקים. האווירה מקצועית. כולם מחויבים להגיע לכל האימונים. יש תכנית מגוונת. רפי מאמן עם הרבה ניסיון. היכולת באימונים לא באה לידי ביטוי במלואה במשחקים. האווירה באימונים טובה מאוד. הסגל התחבר גם מבחינה חברתית".

-אולי הבעיה היא בהקרבה, בלחימה?

״הקבוצה בנויה משחקני בית רבים וחבר׳ה צעירים ורעבים ולהצלחה, דווקא מהבחינה הזו אנו רואים ממשחק למשחק יותר לחימה, יותר הקרבה יותר נשמה״.

שניר שטרית (משמאל) עם המאמן בוסקילה (צילום חגאג רחאל)
שניר שטרית (משמאל) עם המאמן בוסקילה (צילום חגאג רחאל)

-איך העבודה לצד רפי בוסקילה?

״הלא הייתי שחקן אצלו אף פעם, אבל זו חוויה לאמן אצלו. רפי הוא אישיות, אנשים אוהבים אותו בכל מקום. אני לומד ממנו המון, הוא משרה בטחון על הקבוצה גם בימים קשים ושומר על קור רוח. זה חשוב מאוד. אנו עובדים בהרמוני ושיתוף פעולה מלא״.

-על הנייר יש לכם סגל טוב…

״באים לפה שחקנים כמו אייל ברזאני, זיו סויסה, אדיר דיין-חברים שיכלו למצוא קבוצה בקלות עם משכורת טובה הרבה יותר. בכל זאת הם באים לבית שאן, אוהבים את האגודה, המקום חשוב להם. הם באמת משחקים בשביל בסגל. בשביל האגודה, בשביל העיר ובשביל התושבים. צריך להעריך אותם על זה״.

נקודה נוספת אותה מעלה שטרית היא שחקני הנוער הצעירים: ״יש לנו בסגל לפחות חמישה שחקנים צעירים כמו ניר פריזדה, שלי כנפו, נועם יונה, מיכאל אזולאי, טל דגן. זה דור העתיד. אני מקווה שהעונה נצליח בשיתוף פעולה עם מאמני הנוער אליאס לוי ומיקי בן שבת, לשלב עוד שני שחקני נוער לפחות באימונים וגם במשחקים. המטרה הראשונה היא להישאר בליגה ולהבטיח את זה בשלב המוקדם ביותר. המטרה השנייה היא לבנות סגל המושתת על שחקני בית-זה יקרה כשאנו רואים את הבנייה המחודשת של בית הספר לכדורגל וקבוצת הנערים. זה העתיד, זה מה שחשוב באמת והכל צריך להיות באחריות, במקצועיות וללא סטייה מהתקציב״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות