fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: סיכום משחקי המחזור האחרון

יש גם עכואים שמחים. קבוצת הנוער של הפועל עכו

הפועל עכו (לאומית)

דווקא אחרי שני ניצחונות רצופים שהעניקו לה מעט אוויר במאבקי התחתית, ספגה הפועל עכו הפסד מביך לאחרונה בטבלה עקב המחזור, הפועל עפולה, ושוב סיבכה את עצמה במאבק נגד הירידה.

הפועל עכו ספגה שער מהיר כבר בדקה השמינית ולמרות שהגיעה למספר הזדמנויות, לא הצליחה למצוא את שער השוויון.

המאמן אלי כהן: "באנו עם הרבה אמונה ביכולתנו ובביטחון אחרי שני ניצחונות, אבל פתחנו את המשחק לא טוב והיינו יותר מדי רכים בהגנה. בהמשך השתפרנו והשתלטנו על המגרש. הגענו למספיק מצבים, אבל לצערי לא השכלנו להבקיע. למרות ההפסד, ראינו פה קבוצה לוחמת ואני מלא הערכה לשחקנים על הנחישות והרצון. ידענו שהעונה הזאת הולכת להיות עונת הישרדות. יש לנו סגל צעיר ותקציב נמוך והמאבק יהיה עד הסוף. יש לנו עדיין מספיק נקודות ואנחנו במקום טוב. נצטרך כמובן להמשיך לעבוד קשה, להילחם ולתקן במשחקים הבאים".

המאמן גם נשאל לגבי צירופם של חמישה שחקנים חדשים בחלון ההעברות האחרון, שלא שיחקו במשך שנה שלמה, חלקם בכלל עקב פציעות, וזה מה שענה: "התקציב שלנו מאוד נמוך והיינו צריכים להתאים את עצמנו למצב הקיים. השוק לא רווי בשחקנים טובים שיהיו מוכנים לבוא אלינו בשכר נמוך".

כהן לא מדייק, בלשון המעטה, שכן לקבוצה הוצעו מספר שחקנים כישרוניים ובעלי פוטנציאל, בעיקר מהליגות הנמוכות, כאלה שנמצאים בכושר משחק וגם מבקיעים שערים, אך המאמן אפילו לא טרם לראותם. גם הניסיונות של מחזיקת זכויות הניהול בקבוצה קרן בן נשר, לשכנע את כהן להביא את אותם שחקנים להתרשמות, זכו להבעות זלזול ולחוסר הקשבה מצד המאמן. האם סגל השחקנים הנוכחי יספיק להפועל עכו בשביל לשרוד בליגה הלאומית? ימים יגידו.

בינתיים, בעקבות ההפסד לעפולה, צומצם הפער בין הפועל עכו שבמקום ה-12 לבין הפועל בני לוד שבמקום ה-14, שמוביל למשחקי מבחן נגד הנשירה, ל-5 נקודות בלבד.

לפני המשחק ערכה הקבוצה טקס קצר לשחקנה לשעבר אליאור סיידר, שעבר בתחילת העונה להפועל עפולה. מנכ"ל הקבוצה צביקה מונקה, העניק לסיידר, שעלה למגרש כשהוא נעזר בקביים לאחר ששבר את הרגל, זר פרחים כאות הערכה על תקופתו בהפועל עכו. סיידר הנרגש הודה לאנשי הפועל עכו על המחווה וכן לאוהדים שקיבלו אותו בתשואות. החלוץ והיב חביבאללה, שסובל מקרע קטן בשריר האחורי, צפוי להיעדר בחודש הקרוב מפעילות.

במשחק שנערך ביום שישי שעבר, גברה הפועל עכו בקרב תחתית על הפועל בני לוד, 1:0. את השער היחיד במשחק כבש חן ידען, שנכנס כמחליף, בבעיטה אדירה ומדויקת מ-25 מ' לבין חיבורי הקורות. לקראת סיום יכלה עכו להכפיל את יתרונה כשידען שלח כדור עומק נהדר לקשר היפני טקויה מרימה, שחדר לרחבה, עבר את השוער ומול שער חשוף בעט החוצה. ההחמצה הזאת מסמלת יותר מכל את הפלופ העכואי בהחתמתו של שחקן זר בינוני ובוויתור המתמיה על מענק של 250 אלף שקלים, אם עכו הייתה נשארת ללא שחקנים זרים עד סיום העונה.

ׁבית"ר נהריה (ליגה ב')

בית"ר נהריה חזרה לתמונת הפלייאוף אחרי ניצחון ביתי על צעירי טמרה, 1:2. נהרי, שהתייצבה למשחק ללא מאמנה ג'קי שריקי, שהודיע על התפטרות, ועם המאמן מיכה שושן, על הקווים, עלתה ליתרון ראשון כבר בדקה ה-15. כרים גריפאת פרץ באגף ימין, הגביה לרחבה ומוסטפא גדבאן, המשיך בבעיטה מתוך הרחבה לרשת, 0:1 לנהריה. נהריה המשיכה לשלוט ולאיים על שער האורחים, אך הצליחה לכבוש שער שני רק בדקה ה-80, כשאביב רדליך, שנכנס כמחליף, בעט מתוך הרחבה כדור מדויק פנימה, 0:2. דקה לאחר מכן הצליחה טמרה לכבוש שער מצמק, אך נהריה השכילה לשמור על יתרונה השברירי עד לסיום.

כבוש השער הראשון מוסטפא גדבאן, אמר בסיום: "עברנו שבוע לא קל אחרי עזיבתו של המאמן ג'קי שריקי, אבל אני שמח שידענו להתעלות ולנצח יריבה קשה מאוד. אני מאמין ביכולתנו לסיים בחמישייה הראשונה ולהגיע בסיום העונה לפלייאוף העליון".

הניצחון העלה את בית"ר נהריה למקום השביעי בטבלה כשהיא מרוקחת שלוש נקודות בלבד מהמקום החמישי שמוביל בסיום העונה הסדירה לפלייאוף העליון.

על הניצחון העיבה מעט הודעתו של המאמן ג'קי שריקי על התפטרות. ההודעה הגיעה ביום שלישי בערב, לאחר שהתברר שמשחק הבית של בית"ר נהריה יערך ביום שישי בשעה 11:00. מקורביו של המאמן טוענים, כי הוא ביקש שמשחקי הבית של קבוצתו יתקיימו בשעה מאוחרת יותר, עקב התחייבותו למקום עבודתו ועל מנת שיוכל להגיע, אך כשראה שפניותיו לא נענות, לא נותרה לו ברירה אלא לעזוב.

מנהל הקבוצה אבי כץ: "צר לנו על עזיבתו של המאמן ג'קי שריקי, אך יש סיכום עם הפועל נהריה על כך שפעם אנחנו משחקים משחק מוקדם ופעם הם. בשבוע שעבר פניתי להפועל נהריה, הסברתי להם את הבעיה של המאמן וביקשתי להחליף עמם את שעת המשחק. לצערי, הם סירבו".

סקציה מעלות (ליגה ב')

מצבה של סקציה מעלות בתחתית הולך ומחמיר. במחזור האחרון ספגה הקבוצה הפסד ליגה שני רצוף כשנכנעה בביתה למוליכת הטבלה, הפועל בועיינה, 4:1. מעלות פתחה את המשחק בנחישות ובמשחק אגרסיבי, ובדקה ה-30 נותרה בעשרה שחקנים כשבן ביטון ספג כרטיס צהוב שני והורחק. הנחיתות המספרית עלתה לה ביוקר ובדקה ה-35מ היא ספגה את השער הראשון. על סף סיום המחצית הראשונה ספגה מעלות שער שני וירדה להפסקה בפיגור, 2:0. בדקה ה-48 הגדילו האורחים מבועיינה את יתרונם ל-0:3. בדקה ה-55 שלח בר כהן כדור עומק לאיתן אדרי, שהקדים את השוער שיצא לקראתו ומ-16 מ' בעט כדור שטוח ומדויק לרשת, 3:1. מעלות התעודדה מהשער המצמק, תקפה, אבל החמיצה שוב ושוב. מנגד, בדקה ה-90 נחתמה תוצאת המשחק עם שער רביעי שכבשה בועיינה.

למרות ההפסד, נותרה מעלות במקום ה-12 בטבלה עם 20 נקודות, אך הפער בינה לבין מכבי נח'ף שבמקום ה-13, שמוביל בסיום העונה למשחקי הישרדות נגד הירידה, הצטמצם לנקודה אחת בלבד. לנח'ף משחק אחד פחות ממעלות, כך שאם תשלים אותו בניצחון היא תחלוף על פני מעלות.

המאמן ניסים שיון: "ההרחקה של בן ביטון בדקה ה-30 שיבשה לנו את כל המשחק. עד אז היינו די שווים לבועיינה. אמרתי לשחקנים שאם הם לא יתפסו את עצמם בידיים ויתחילו להתאמן ברצינות, המצב לא יוכל להשתפר. אני מודע שהולך להיות עכשיו קשה ושנצטרך להילחם על כל נקודה. אני מקווה שנעמוד בלחץ ונעשה את זה".

מלך שערי הקבוצה איתן אדרי, שעד רגע לפני סגירת חלון ההעברות היה מבוקש במספר קבוצות, אך החליט להישאר אמר: "אני אוהב את מעלות ולא עוזב לשום מקום, בטח לא עכשיו כשהמצב קשה. אני רוצה לעזור לקבוצה להישאר בליגה, אבל בשביל שזה יקרה אנחנו חייבים להתעורר. לא יכול שנהיה כאלה רכים בהגנה ושלא נבקיע ממצבים בטוחים. אנחנו צריכים להיות יותר חזקים בהגנה ולהיות יותר מרוכזים בהתקפה".

הקבוצה צירפה את הבלם סאמר חמדאן (35) מיאנוח, שלא שיחק חמש שנים.    

אחי עכו (ליגה ב')

אחי עכו הפסידה לשנייה בטבלה, מג'ד אל כרום, 3:1. המארחים הובילו כבר במחצית הראשונה, 0:3, לפני שאחמד סאלם כבש בתוספת הזמן וצימק ל-3:1. ההפסד הרחיק את אחי עכו שבע נקודות מהמקום החמישי שמוביל לפלייאוף העליון.

הפועל נהריה (ליגה ג')

הפועל נהריה חמיצה הזדמנות ללקט עוד נקודה למאזנה הדל כשרשמה הפסד בית דרמטי להפועל סמיע, 2:1.

האורחים מסמיע, שעדיין חולמים על העלייה, עלו ליתרון ראשון בדקה ה-30. נהריה לא נשברה, נתנה פייט ובדקה ה-70 השיגה את השוויון המיוחל מרגלי אלון עטון, 1:1. עמוק בתוספת הזמן, ספגה נהריה את השער השני, שהכריע את המשחק.

המאמן מומי פזרקר: "נשדדנו לאור יום. התמודדנו נגד קבוצה שמתמודדת על העלייה ולא נפלנו מהם בשום פרמטר. אם היינו טיפה יותר מרוכזים בהתקפה, יכולנו גם לנצח. השופט נתן תוספת זמן מוגזמת של כמעט עשר דקות. אני מאוכזב מההפסד אבל יכול להיות גאה בשחקנים שנתנו מלחמה על הדשא".

הפועל שלומי (ליגה ג')

משחק הבית של הקבוצה, בו הייתה אמורה לארח את מכבי ג'דידה/מכר באבו-סנאן, בוטל לאחר שהקבוצה סירבה לממן את הוצאות האבטחה.

יו"ר/שחקן הקבוצה ערן גאון: "מאחר והיינו אמורים לארח קבוצה שמתמודדת על עלייה, היה צפי למספר גדול של קהל ודרישות האבטחה כולל השכרת המגרש היו אמורות להיות מעל ל-8,000 שקלים. לדעתי, זוהי דרישה מוגזמת לקבוצה צנועה ודלת תקציב כמונו. פנינו להתאחדות וביקשנו לדחות את המשחק למועד אחר, אבל הם סירבו, אז הודענו מראש שאנחנו לא מתכוונים להגיע. לא נעים להפסיד טכני, אבל מצד שני, זוהי הוצאה כספית שאנחנו לא יכולים לעמוד בה".

שחקן בקבוצה התייחס בכעס לביטול המשחק ואמר: "כל השבוע אנחנו מתאמנים ברצינות ומתכוננים ובסוף, ברגע האחרון, מודיעים לנו שאין משחק. זה ממש מאכזב. כל השחקנים בקבוצה לא מקבלים שכר, משקיעים מזמנם, ובאים בעיקר בשביל ליהנות ולייצג את היישוב שלנו בכבוד. כולם פה בקבוצה מקווים שמדובר באירוע חריג וחד פעמי".  

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 19)

הפועל עכו – עירוני נשר, 0:1. לעכו: זאהי אחמד.

חניכיו של המאמן תומר לוינזון מנחילים הפסד ראשון העונה למוליכת הטבלה מנשר, עולים למקום השני ומצמצמים את הפער בצמרת ל-4 נקודות.

גביע המדינה: הפועל עכו מהליגה הלאומית הוגרלה למפגש מסקרן נגד מכבי ת"א מליגת העל בשלב 1/16 במסגרת גביע המדינה. המשחק בין השתיים יערך ביום שלישי הקרוב (25.2) בשעה 14:00 בעכו.

מחוזית (מחזור 16)

הפועל כרמיאל – מג'ד אל כרום, 0:2. לכרמיאל: בשאר סבע – צמד שערים.

נערים א'

ארצית (מחזור 19)

הפועל עכו – עירוני טבריה, 0:4. לעכו: מוחמד אבו שנב – 2 שערים, מומד עשאן ורז חוטה – שער אחד כ"א.

נווה יוסף חיפה – הפועל כרמיאל, 0:1.

מחוזית (18)

הפועל נח'ף – חוסן, 4:1. לחוסן: אוגוסטין חלאק – 3 שערים, עידו כהן – שער אחד.

בני בית ג'אן – מכבי נהריה, 2:0. נהוראי אזולאי – 2 שערים.

נערים ב'

ארצית (מחזור 20)

פרדס חנה/כרכור – הפועל עכו, 1:2. לעכו: סתיו לוי.

מחוזית (מחזור 18)

הפועל משגב – הפועל כרמיאל, 0:0.

נערים ג' (מחזור 18)

הפועל עכו – מכבי צור שלום, 1:2. לעכו: זיו טוויזר ושליו חיים.

מכבי נהריה  – אחי נצרת, 10:2. לנהריה: אביה אדרי ואושרי זכריה.

הפועל כרמיאל – מכבי יפיע, 6:3. לכרמיאל: ירין מלול – שלושער.

סקציה מעלות – הפועל מרום הגליל, 1:6. למעלות: ויסאם פארס וראני סיף – 2 שערים כ"א, איתי גולדנברג ואיתי אילוז – שער אחד כ"א.

בני מג'ד אל כרום – סקציה מעלות, 14:0. למעלות: איתי גולדנברג וראני סיף – 4 שערים כ"א, מועדא סיף – 2 שערים, ויסאם פארס, דניאל עאמר, איתי אילוז ונאזם חטיב – שער אחד כ"א.

לאן השבוע

לאומית (מחזור 26)

הפועל רמת השרון – הפועל עכו (יום שישי, 21.2, שעה 15:00)

ליגה ב' (מחזור 22, יום שישי, 21.2)

צעירי טמרה – סקציה מעלות

אל נהדא נצרת – בית"ר נהריה

אחי עכו – צעירי כפר כנא (שבת, 22.2, שעה 12:00)

ליגה ג' (מחזור 18, יום שישי, 21.2)

הפועל דיר אל אסד – הפועל נהריה

הפועל סמיע – הפועל עירוני כרמיאל (שבת, 22.2, שעה 14:00)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות