fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל בימי קורונה: האם העליות של הפועל עכו ומכבי כרמיאל יוקפאו?

מנהלת ליגת העל הודיעה כי החליטה על הפסקת פעילות וציינה כי קבוצות הליגה חופשיות לעשות ככל העולה על רוחן בעניין שחקני הקבוצה הישראלים והזרים, כדורסל בימי קורונה.
איגוד הכדורסל
האם הקורונה תעצור אותו? אילן נניקשוילי מהפועל עכו

איגוד הכדורסל: ליגת העל, לאן?

איגוד הכדורסל הקפיא את פעילותן של כל הליגות. אם לא די בכך, מנהלת הליגה הלאומית קיבלה החלטה לסיים את הליגה, צעד שגרר אחריו ביקורת קשה. מיד אחריה, גם מנהלת ליגת העל הודיעה כי החליטה על הפסקת פעילות וציינה כי קבוצות הליגה חופשיות לעשות ככל העולה על רוחן בעניין שחקני הקבוצה הישראלים והזרים.

דודו למברג, מנכ"ל עירוני נהריה:
"אני מבין שהעניין כרגע עבר לידי היועצים המשפטיים. בינתיים, השחקנים הזרים שלנו נשארו בארץ, ואף אחד מהם לא שוחרר. הם קיבלו הנחיה להישאר בבתיהם ולהשתדל כמה שפחות להסתובב בחוץ מחשש להדבקה. לדעתי, זה רק עניין של זמן עד שנשחרר אותם. ההחלטה לא בידינו. יש פה מעורבות של יועצים משפטיים ועניינים של חוקי עבודה והכל בסופו של דבר מסתכם בכסף. המצב לא פשוט. אמנם זה לא קרה בבת אחת, אבל ככל שזה נמשך, הכיוון היה די ברור. גם השחקנים שלנו חרדים לבריאות שלהם. יש לנו שחקנים בעלי משפחות והם חוששים, ובצדק. אני מקווה שיהיה בסדר".

המנהל המקצועי של הפועל עכו מהליגה הארצית, אילן פרומן:
"קיבלנו הודעה שכרגע הליגה מושבתת ויותר מזה גם האימונים עצמם הופסקו. אפשר להתאמן בקבוצות קטנות ללא מגע גופני, אבל אין ספק שזה לא מצב אידיאלי. ההחלטה להפסיק את המשחקים הייתה החלטה שקולה וטובה. לאור המצב, הצעד הזה היה מתבקש כדי שלא נגיע למצב כמו שקורה היום במדינות באירופה. התפשטות הנגיף הפכה למגפה שפוגעת בכלל אוכלוסיית העולם. אנו שוקלים לפצל את הקבוצה ולהביא את השחקנים לאימונים בקבוצות קטנות. אני מקווה שנעבור את זה כמה שיותר מהר".

יו"ר הפועל מעלות מהליגה הארצית, איריס וקנין:
"המצב לא פשוט בכלל. לקבל הודעה על הפסקת הליגה בשלב כזה של העונה זאת מכה קשה לכל הקבוצות, בטח לקבוצות שהשקיעו המון כסף ומשאבים וכרגע לא יודעות מה יהיה בגורלן. כולם נמצאים במצב לא פשוט ולכל החלטה יש השלכות כבדות. אנחנו הפסקנו את כל הפעילות והשחקנים מתאמנים לבד. כמו כולם, גם אנחנו מחכים להוראות כיצד לנהוג ואני מקווה מאד שנוכל לחזור במהרה לפעילות".

מנכ"ל אגודת מכבי כרמיאל מליגה א', דוד לוי:
"לשמחתנו, אין אף אחד ממכבי כרמיאל שנמצא בבידוד, לא השחקנים, לא הצוות המקצועי ולא אנשי הניהול. ביום שישי האחרון, ערכנו אימון רגיל שכרגע נראה כאימון האחרון לתקופה הקרובה, בסיומו קיבלנו הודעה מאיגוד הכדורסל על הפסקת פעילות. מאחר ואי אפשר להתאמן תוך כדי שמירה על מרחק של שני מטר בין שחקן לשחקן וללא מגע פיזי, השחקנים התבקשו לשמור על מסגרת ספורטיבית ועל כושר באופן עצמאי, גם בשביל כל אחד באופן אישי וגם עבור הקבוצה. כרגע, לא ידוע לנו על שום תוכנית להמשך העונה, והעתיד כלל לא ברור. אף אחד גם לא יודע איך או האם הליגה תסתיים. ההשפעה המקצועית על מכבי כרמיאל בעקבות השבתת הפעילות המאולצת היא מאד גדולה, כי הובלנו את טבלת הליגה. אשב עם המאמן וננסה לחשוב איך מכינים לשחקנים תוכנית עבודה שכאשר יחזור הכדורסל לפעילות, השחקנים יהיו בכושר. אנו מקווים כמו כל אזרח במדינה שנחזור במהרה לשגרה ושנוכל להמשיך להתעסק בכדורסל".

יו"ר מכבי עירוני כרמיאל מליגה ב', שרון זריהן:
"זה באמת משהו שנפל עלינו משום מקום. אנחנו קשובים לכל מה שקורה במדינה ונצמדים להנחיות. מעבר לזה שאנחנו שחקני כדורסל, אנחנו גם חיים במדינה הזאת, וכרגע אין מה לעשות עד שהמגפה תיבלם. כמובן שכמו כל שחקן כדורסל, זה בוער לנו לחזור לשגרת האימונים והמשחקים, ואנו פועלים על מנת לשמור על הנהלים ולהגיע שניים-שלושה שחקנים לאימון בוקר וערב. אין יותר אימונים קבוצתיים והכל נעשה באופן אישי. אנחנו דואגים לשחקנים למסגרת ספורטיבית, עד כמה שניתן, ומעבר לכך אין לנו הרבה מה לעשות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות