fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שידור ישיבת המועצה בנהריה הסתיים רגע לפני שאלות מביכות מצד האופוזיציה

שטרקמן: ראש העיר מחזיק תשובות קרוב לחזה. העירייה: מדובר בחברה חיצונית שסיימה את השידור. עם זאת, התשובות ניתנו
מישיבת המועצה צילום: עיריית נהריה

בישיבת המועצה שהתקיימה ביום רביעי האחרון בעיריית נהריה, ביקשה אורנה שטרקמן מהאופוזיציה להעלות נושאים נוספים בפני חברי המועצה, עם סיומו של סדר היום, אחרי שראש העירייה חתם את הישיבה. מאוחר יותר, בפוסט בפייסבוק, טענה שטרקמן כי בחרו בעירייה לסיים את השידור ברשת החברתית, למרות שאלותיה בתום הישיבה.

יצוין, כי על פי סעיף 39 בחוק, באפשרות חברי המועצה להעלות נושאים במהלך הישיבה, ואף בישיבות המועצה האחרונות ביקשו חברות האופוזיציה בתחילת הישיבה להעלות נושאים בסיום סדר היום, אך הפעם לא ביקשו לעשות כן. עם זאת, ראש העירייה התייחס לנושאים שהעלתה, למרות סיום השידור החי.

מעיריית נהריה מסרו כי מדובר בחברה חיצונית, שסיימה את השידור על פי הבנתם, כשראש העירייה ביקש לסיים את הישיבה, וכי מדובר בטעות אנוש ותו לא. יצוין, כי ישיבות המועצה מועברות בשידור חי מאז כניסתו של רונן מרלי לתפקיד ראש העירייה, על מנת לייצר שקיפות מלאה, וכי העירייה לא קטעה את השידור במכוון.

כאמור, למרות סיום השידור, ראש העירייה רונן מרלי הגיב לשטרקמן על שאלותיה, אך בפוסט בו הלינה על חתימת השידור החי בפייסבוק, כתבה כי ראש העירייה מחזיק את התשובות קרוב לחזהו, וזאת, למרות שקיבלה מענה לשאלותיה בתום השידור.

אחד הנושאים שהעלתה שטרקמן דיבר על תב"ר 2 מיליון השקלים שאושר עבור הגן הבוטני, אך כיוון שמדובר בתב"ר, הכסף עדיין לא קיים, ועל פי חוק משרד הפנים, על מנת לגייס כסף עבור תקציב בלתי רגיל זה, יש לאשר סעיף תב"ר בישיבת המועצה. לטענת העירייה, עד כה לא הושגו כספים עבור התב"ר, וזאת בעקבות הבחירות הקרובות המעכבות את התייחסות השרים לבקשות לתקציבים, ועוד טענו בעירייה כי נושא הגן הבוטני נמצא על סדר יומו של ראש העירייה.

פנינו לשטרקמן בשאלה מדוע בחרה לציין בפוסט שכתבה שראש העירייה מחזיק את התשובות קרוב לחזה, למרות שקיבלת מענה על שאלותיה, אך זו בחרה שלא להגיב.

שאלה נוספת שהפננו לשטרקמן היתה האם ידוע לה על כסף שנכנס לסעיף תב"ר זה ולא דווח עליו? ובמידה ולא קיים עדיין כסף שנכנס לתב"ר, מדוע בחרה להציג זאת לתושבים כאילו קיים כסף? גם על שאילתא זו בחרה שטרקמן לא להגיב.

יצוין כי שטרקמן אף לא בחרה להגיש שאילתות בנושאים אלה לראש העירייה שבעה ימים טרם הישיבה, עפ"י סעיף 36 בחוק, על מנת להכניסן לסדר היום, אך למרות זאת, בחר ראש העירייה להגיב לנושאים הרלוונטיים.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות