fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: איפה הפטור לתושבי קנדי?

בתי קנדי מימין, הכביש באמצע, בתי חלומות כרכור משמאל. צילום: נירית שפאץ
בתי קנדי מימין, הכביש באמצע, בתי חלומות כרכור משמאל. צילום: נירית שפאץ

האם המועצה סוחבת כבר ארבע שנים מתן פטור מתשלום על הרחבת כביש לתושבי שכונת קנדי בכרכור? כך טוען חבר המועצה  אפרים מעודה (סיעת "זך"), שהגיש לפני כשבוע וחצי הצעה לסדר.  "זה ארבע שנים אנו מטפלים בסוגיית שכונת קנדי, ואני חש ממש התעללות", כותב מעודה במכתב לראש המועצה, חיים געש, "בקדנציה הקודמת אמרת לי כי אכן יש צדק לא לחייב אותם בהרחבת הכביש, כי בפועל זה הורחב לבניה החדשה ואף שולם על כך".

שכונת קנדי. צילום: נירית שפאץ
שכונת קנדי. צילום: נירית שפאץ

מעודה: "לפני ארבע שנים הרחיבו ב-2 מטרים את הכביש ליד שכונת קנדי, לטובת שכונת חלומות כרכור החדשה שממול, וחייבו על כך כל דירה בקנדי בלמעלה מ-2000 שקלים. זו שכונת שיקום. פניתי לראש המועצה, וסיכמנו שחברת 'עמידר' תשלם את החיוב לדירות שבבעלותה, אך לבעלי דירות פרטיים ביטולי חיוב יינתנו לפי קריטריונים, ומי שרוצה ביטול, שיבקש בכתב. מדובר ב-23 או 24 אנשים מתוך כ-100 הדיירים בשכונה. הם מילאו בקשות והגשנו אותן. פירטתי במכתב את מצוקתו של כל אחד. אחרי שיחה עם היועץ המשפטי למועצה, הבאתי את הנושא לפני כשנה לישיבת ההנהלה, שאישרה את זה, ואחריה המועצה. עקב צנעת הפרט שמונעת פרסום שמות, העניין הועבר לוועדת הנחות שתיתן את החותמת הסופית. ביקשתי שיוציאו לתושבים מכתבים המאשרים את הפטור, חזרתי והזכרתי את הנושא, אך מכתבים עדיין לא הוצאו. המשיכו לשלוח לתושבים חיובים, התושבים פונים אלי ואני אומר להם לא לשלם. אני תובע להוציא להם מכתבים. באם זה בוצע כבר, או יבוצע לאלתר, אבקש להסיר את ההצעה מסדר היום". מעודה  הסביר כי אתמול ( שני) כי קיבל ממזכירת ראש המועצה מכתב בו נאמר כי יוצאו מכתבים בימים הקרובים, אך כל עוד לא יצאו והתקבלו, הוא מעלה את הנושא בישיבת המועצה.

אחד מבעלי הדירות שקיבלו חיובים מתאר את הלחץ שמטילה גרירת החיובים: "למרות שחברים המתגוררים בפרויקט 'חלומות כרכור' אמרו לי שכתוב להם בחוזה שהם משלמים הכל. מאז המשיכו לשלוח היטלים, הטילו עלינו פחד ב'שיטת מצליח' וניפחו את הסכום הנדרש באלפי שקלים. במועצה אמרו לי שחייבים לשלם, אחרת זה צובר ריבית. גרים פה אנשים מבוגרים שמפחדים מהרשויות ומרגישים חסרי כוח מולן. רק אפרים מעודה נלחם למעננו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות