fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסתמן: הפלנטריום יהיה פתוח בשבת

ראש העיר נתניה מרים פיירברג- איכר הודיעה שהפלנתניה החדש שנפתח לפני שבועיים יהיה נעול בשבת. החלטתה גרמה לסערה גדולה בקרב התושבים. ככל הנראה יופעל במתכונת שבה פועלים מבנה ציבור בירושלים
פלנטריום בנתניה
פלנטריום בנתניה (הדמיה: אנדו סטודיו)

הסיעות, למען נתניה, בראשות הרצל קרן ונתניה אחת, בראשות מרים פיירברג – איכר, החליטו להצביע במועצת העיר הקרובה, בעד הפעלת הפלנתניה בשבת, במתכונת הדומה להפעלת מבני הציבור בעיר ירושלים. משמע, מכירת כרטיסים מראש בימי חול והפעלת המתקן בשבת על ידי עובדים שאינם יהודים. בתוך כך תתאפשר הפעלת המקום בשבת למעוניינים בכך, תוך שמירה על קדושת השבת.

פלנטריום 'פלנתניה' שהושק לאחרונה בנתניה עורר סערה על סדר היום היות ולא ייפתח בשבת, בהחלטת ראש העירייה מרים פיירברג -איכר.  הפלנטריום נחנך לפני שבועיים ונפתח לציבור בהשקעה של מיליוני שקלים.  החלטת העירייה עוררה סערה ברשת החברתית פייסבוק בעיקר בקרב תושבי העיר שאמרו כי ייצאו למאבק על צביונה החילוני של העיר.  כמו כן מתוכננת הפגנה בהמשך.

בחודש יוני הושק המתחם במעמד אורח הכבוד התורם ריקיהירו מדראמה. הפלנתניה יהיה מרכז מדע, חלל ותרבות ע"ש מדראמה. זהו פלנטריום ייחודי בארץ המהווה אטרקציה תיירותית וחינוכית בתחום מדעי החלל והאסטרונומיה. הפלנטריום במבנה של 1,200 מ"ר הושק בתום שנתיים של תכנון והקמה בעלות של 28 מליון שקלים ויכלול את השילוב הייחודי בין פלנטריום דיגיטלי משוכלל, גן יפאני, גן מדע אינטראקטיבי, אולם הרצאות וכיתות פעילות שאחת מהן מעוצבת כחדר יפני.
חזי ויסוקי, פעיל חברתי בנתניה, כתב בפוסט בפייסבוק לראשת העירייה, מרים פיירברג – איכר: "איך בדיוק את מממנת את החזקת המבנים: אודיטוריומים סגורים בסופי שבוע, מתנ"סים סגורים בסופי שבוע. גינות מוזנחות או ללא שימוש בגלל שאין הצללה? אצטדיון שומם. כיכר שוממת בסופי שבוע. כל הכסף שאמור לתחזק אותם מאיפה מגיע? מחשבון הארנונה של כולנו. אם בתי כנסת פועלים בשבת לאף אחד לא מפריע למה לא להתחשב בשאר התושבים למה? חברי המועצה הפרגמטיים הגיע הזמן שתרימו את קולכם ותתנגדו לכפייה הזאת ולבזבוז כספי ציבור המשווע…".

השקת הפלנטריום ( צילום נורית מוזס
השקת הפלנטריום ( צילום נורית מוזס

מאיר ברדוגו, פעיל חברתי בפורום מרכז העיר פנה אף הוא לראשת העירייה וכתב: "מי מנהל את העיר?כנראה שכל מיני ידיעות שיוצאות בעיתונים משתקות את ראש העיר וגורמות לה להיכנע לרבנים בשביל קצת שקט תעשייתי. אז סוגרים את פלנתניה בשבת, מנהלים מגעים לסגור את מחלף איינשטיין בשבת.. ורק אלוהים יודע איפה זה יסתיים. ונבחרי הציבור החילוניים מורידים ראשם ומשתחווים בענווה מול קדושי העיר ומול קביעותיהם ששמות העיר במצור. כסאות הקואליציה המרופדים משתקים את איבריהם ובעיקר את פיהם. הציבור החילוני עייף ממלחמות כאשר כולם מנהלים מלחמות יום יומיות בכדי להתקיים במדינה הזו. מה יהיה כאן בסוף, מלחמת אחים או כניעה שקטה?! נדמה ששבת שלום זו המילה האחרונה שמתאימה לסיים אתה, אבל אולי, רק אולי יגיע המשיח ויגאל אותנו בשנייה האחרונה".
תושבת העיר טלי מולנר: "תכלס, זה כבר ממש נמאס. לפתוח את היום עם הידיעה המשמחת שהפלנטריום יהיה פתוח בשבת וללכת לישון באותו יום עם הידיעה שאיומי החרדים עזרו וכי ראש העיר חזרה בה מהחלטתה . ואני שואלת , עד מתי?! עד מתי ניתן לחרדים לשלוט על חיינו? פעם אחר פעם הם מוכיחים לנו שהם מנהלים את העיר ואת חיינו רק שהפעם אני מקווה הציבור כבר לא ישב בשקט ולא ינהל את מלחמת איכות חייו רק בפייסבוק אלא יקום ויצא לרחובות, כי, די, הפעם זה כבר מוגזם. ועוד מילה לסיום, איפה כל חברי המועצה החילוניים שלנו??? לכם אין מה להגיד בעניין ? או שמא גם אתם שבויים של המצב? המצב הזה שבו חברי מועצה חרדים ורבנים קובעים לנו איך וכיצד יראו כאן חיינו".

טרם התקבלה תגובה מעיריית נתניה,  לכשתתקבל תפורסם במלואה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות