fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משבר הזבל: ועדת בדיקה חיצונית, תחנת מעבר זמנית

שבועיים מפרוץ המשבר הגדול, העיר חדרה עדיין מלאה באשפה * ראש העירייה החליט לחקור, בינתיים העירייה נעזרת בפתרון של שתי מיכליות גדולות בעמק חפר
תחנת המעבר הזמנית בפעולה. יעזור? (צילום: עצמי)
תחנת המעבר הזמנית בפעולה. יעזור? (צילום: עצמי)

שבועיים מפרוץ המשבר הגדול, העיר חדרה עדיין מלאה באשפה * ראש העירייה החליט לחקור, בינתיים העירייה נעזרת בפתרון של שתי מיכליות גדולות באזור שבין עמק חפר לחדרה

שבועיים עברו מאז פתיחת משבר הזבל הגדול בתולדות חדרה, ותושבי העיר עדיין מתלוננים על הררי אשפה בשכונות השונות. נושא הזבל בחדרה הוא נושא השיחה המרכזי בכל מקום בעיר, והרשתות החברתיות ממשיכות להיות מלאות בתמונות של פחים מלאים בזבל.

בעקבות המשבר החליט ראש העיר צביקה גנדלמן להקים ועדת בדיקה חיצונית לבחינת הליך פרסום מכרזי האשפה והגזם, והביצוע בפועל של החלפת החברות הקבלניות לפינוי אשפה ופסולת בעיר.

יו"ר ועדת הבדיקה הוא עו"ד בני קוזניץ, וחבריה הם מוטי אדרי, יועץ ומשווק פנסיוני, יו"ר עמותת "מלב אל לב", ובעבר עוזרו של מ"מ ראש העיר ברוך בוארון ז"ל; ויוסי עמיאל, בעל חברה למחשבים, שימש בעבר מנהל אגף מערכות מידע בעירייה, בוגר מנהל עסקים, יועץ לרשויות מקומיות ותאגידים, לרבות הכנת מכרזי איכות בתחום מערכות מידע. כל חברי הוועדה חדרתיים הפועלים בהתנדבות מלאה, ובהנחיית ראש העיר עליהם להציג בפניו את ממצאי הבדיקה בתוך 30 יום.

תחנת המעבר הזמנית בפעולה. יעזור? (צילום: עצמי)
תחנת המעבר הזמנית בפעולה. יעזור? (צילום: עצמי)

הנהלת העיר והגורמים המקצועיים בעיריית חדרה מבצעים הערכות מצב וסיורי מעקב בשטח, ומקבלים דיווחים שוטפים ממנהל אגף התפעול בעירייה על קצב הפינוי, על תקלות שמנעו פינוי מהיר של האשפה מרחבי העיר והסיבות הבלתי תלויות שהובילו להן. יחד עם זאת, זה ממש לא מספק את התושבים, שטובעים באשפה.

במהלך השבוע עדכן ראש העירייה כי לאחר מספר ימים שבהם פעל למציאת פתרונות יעילים לשינוע האשפה מהעיר, נמצא פתרון זמני שיאפשר את שינוע האשפה וניקיון העיר.

בתיאום ובפיקוח המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה נפתחה תחנה לקליטת פסולת באזור חרב לעת, עמק  חפר. בתחנת הקליטה הוצבו מיכלים בעלי קיבולת רבה, אליהם מפנות המשאיות את האשפה ומיד שבות לסבבים נוספים בעיר. כאשר מיכלי הענק מתמלאים הם מוסעים מהמקום אל אתרי הטמנה מרוחקים.

בעירייה טוענים כי פתרון זמני זה חוסך ממשאיות הפינוי נסיעה של מספר שעות לכל כוון לאתרי הטמנה מרוחקים, ובכך מאפשר קצב מהיר יותר של סבבי פינוי אשפה בעיר. בנוסף טוענים כי מאז אושר לעירייה השימוש בפתרון הזמני, גבר קצב הפינוי בעיר, והדבר נמדד במספר טונות האשפה הנשקלים במהלך היום ומעידים כי הפינוי האינטנסיבי אכן מתחיל להדביק את הפער.

מאז פרסום הקמת תחנת המעבר הזמנית היו תושבים שהזכירו לראש העירייה כי הוא ביסס את קמפיין הבחירות שלו בין היתר על התנגדות לתחנת מעבר אותה רצה חיים אביטן להקים בחדרה. גורם בעירייה טען כי "מדובר בשטויות. קודם כל תחנת המעבר לא בחדרה, ומעבר לזה מדובר במשהו זמני בלבד".

מרחב: אין מי שייקח אחריות

חבר המועצה אוהד מרחב תקף את ראש העירייה בעקבות משבר הזבל: "אנחנו עדים לכישלון עצום של ראש העיר בכל הנוגע למכרז האשפה, כישלון ברמת התכנון, כישלון ברמת ההיערכות וכישלון ברמת הביצוע. לא די שהעיר הגיעה לשפל הגדול בתולדותיה מבחינה תברואתית, עתה גם מנסים בעיריית חדרה לחפות על המחדל באמצעות חטא נוסף וזה הפעלת תחנת מעבר בפאתי העיר. לצערי לא רק שנוכחנו לדעת שהעירייה כשלה בכל הנוגע למכרז האשפה ובחירת הקבלן אלא שגם גילינו ביחד עם כל תושבי חדרה שאין מנהיגות בעירייה, אין יכולת ניהול משברים ובעיקר אין מי שייקח אחריות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות