fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מצבור אסבסט נוסף התגלה באכזיב

מצבור חדש. קרדיט: ליאור חורש
מצבור חדש. קרדיט: ליאור חורש

פעילים מקבוצת המחאה "לא בונים בית באכזיב" חשפו כי מצבור נוסף של אסבסט התגלה באתר הבנייה בחוף אכזיב במקום בו בוצע פינוי אסבסט לפני כשלוש שנים. האסבסט אותר בחודש מרץ האחרון תוך כדי עבודות הפיתוח והתשתיות לשכונת המגורים על ידי מפקח האסבסט בתכנית, יורם רווגה, שדיווח על כך למשרד להגנת הסביבה. יזמי הפרויקט הצהירו בעבר כי אין בשטחם אסבסט וגם המשרד להגנת הסביבה לא פרסם הודעה לציבור על הגילויים החדשים.

לאור הממצאים הופסקו העבודות בשטח המזוהם וברדיוס של 50 מטר מסביב לו, עד להשלמת פינוי האסבסט המוערך בכמות של 12 אלף מ"ר. כמו כן, הנחה המשרד להגנת הסביבה להימנע מפתיחת חלונות ומזגנים במבנים הסמוכים השייכים למפעלי תעשייה והורה על התקנת אמצעיים ייעודיים להרטבה במים באזור המזוהם כדי לצמצם את הסכנה לנשימת סיבי אסבסט.

מצבור חדש. קרדיט: ליאור חורש
מצבור חדש. קרדיט: ליאור חורש

זה הפעם השנייה שנחשף אסבסט בשטח המתוכנן לבנייה בחוף אכזיב, במקומות בהם סקר הקרקע שבוצע ע"י היזמים ב-2012 קבע כנקיים מאסבסט. בפעם הקודמת, באפריל 2016, פונו משטח הבנייה 38 טון של פסולת אסבסט. ככל הנראה, המקור של אותם מצבורי אסבסט הוא ממפעל איתנית שפעל בעבר כ-320 מ' בלבד דרומית מתחום תכנית הבנייה. כזכור, המשרד להגנת הסביבה התנגד למימוש התכנית המאושרת והמליץ שלא להביא אוכלוסיות חדשות לצפון העיר נהריה בשל מפגע האסבסט.

האזור שאותר במרץ האחרון כמזוהם באסבסט נמצא בחלקו על שטח בו בוצעו עבודות לפינוי אסבסט בשנת 2013. בסיום אותן העבודות הוצא אישור מהמשרד להגנת הסביבה כי השטח נקי, אולם הגילוי הנוכחי הפתיע והעיד על סדרי גודל רחבים יותר.

ממטה המאבק להצלת חוף אכזיב נמסר: "זה לא מפתיע. ההתראות וההזהרות שלנו על כך ששטח התכנית מזוהם באסבסט מוכיחות עצמן כנכונות. השופלים והמנופים לא רק שהורסים לנו את החוף, הם גם מסכנים את בריאותנו בפיזור אסבסט לאוויר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות