fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לפיד: יש עתיד סיימה את הטירונות. אנחנו בשלים להנהיג את המדינה

יאיר לפיד הגיע לכנס בחדרה והתפנה לראיון מיוחד: על תוכנית 7 הנקודות, על משה כחלון, על ביבי, על צביקה גנדלמן ואפילו על הותמ"ל וגשר אולגה
יאיר לפיד. "מבחינים היום מצוין ביני לבין נתניהו" (צילום: יח"צ)
יאיר לפיד. "מבחינים היום מצוין ביני לבין נתניהו" (צילום: יח"צ)

יאיר לפיד הגיע לכנס בחדרה והתפנה לראיון מיוחד: על תוכנית 7 הנקודות, על משה כחלון, על ביבי, על צביקה גנדלמן ואפילו על הותמ"ל וגשר אולגה

"צביקה גנדלמן הוא איש ראוי ומאוד ערכי, ובעיקר אחד שעושה דברים. לא מדבר. ביקורת תמיד תהיה, כי רק על מי שלא עושה אין ביקורת. אני מאוד גאה שהנציג של 'יש עתיד' מוביל את העיר חדרה". כך אמר השבוע יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, בראיון מיוחד שהעניק ל"חדשות חדרה", רגע לפני שהגיע לביקור עם 500 מתושבי העיר.

למרות שהבחירות הבאות די רחוקות, לפיד כבר החל להיערך אליהן, ובמסגרת סיוריו ברחבי המדינה הוא מציג את תוכנית 7 הנקודות שלו ושל מפלגתו: "קודם כל זה חידוש, כי אנחנו שמנו תוכנית. בישראל לא מתקיים אף פעם שוםפ דיון מהותי. יש אפילו משהו מעליב בדרך שהמערכת מתנהלת. להטיח עלבונות, לשסע ולהפחיד כל מי שלא מתיישר עם הדרך. אנחנו התייחסנו בתוכנית לכל הנושאים החשובים: חינוך, ביטחון, יחסי חוץ ועוד. וזו לא תוכנית שהוכנה רק כדי להישאר במגירה, אלא תוכנית עליה עבדו אנשי המקצוע הכי טובים בארץ בתחומם, שכבר כתבו הצעות חוק בהתאם. בנינו תוכנית מעשית לשיפור המדינה".

יאיר לפיד. "מבחינים היום מצוין ביני לבין נתניהו" (צילום: יח"צ)
יאיר לפיד. "מבחינים היום מצוין ביני לבין נתניהו" (צילום: יח"צ)

אתה עובד קשה ומנסה לשכנע, אבל עוד לא הבנת שהמציאות מוכיחה שלא חשוב מה קורה, הליכוד מנצח?

"בשנת 2006 הליכוד בראשות נתניהו ירד ל~12 מנדטים. האגדה הזו לא נכונה. אני לא קונה את התזה הזו. ישראל נמצאת היום במצב טוב, עם כלכלה טובה וצבא יוצא מן הכלל ובעיקר עם אנשים נהדרים. יש פה בעיה עם המערכת השלטונית ואת זה צריך לתקן.

"ביום הזיכרון הלכתי לייצג את הכנסת בטקס בבית העלמין בפרדס חנה. אחרי הטקס הלכתי קצת בין הקברים. אתה מסתכל על הנעורים האלה שנגדעו ופתאום נופל לי האסימון שמתחת לקברים אין ימנים או שמאלנים, ואין מזרחים או אשכנזים ואין דתיים או חילונים _  יש ישראלים שמסרו את נפשם. זה מה שבאמת הוא אנחנו. לאור הניסיון העקבי לפצל ולשסע אותנו ולהטיח אותנו אחד בשני, אנחנו פה ביחד ומה שלא יקרה, זה יהיה כשאנחנו פה ביחד לטוב ולרע. נדמה לי שקצת שכחנו את זה כחברה ישראלית. אנחנו צריכים לחזור למקום הזה מפני שלא נצליח להתמודד עם האתגרים שיש לנו, ויש לנו אתגרים, אלא מתוך הביחד הישראלי".

אתה מדבר על הביחד, אבל יש לא מעט אנשים שבחרו בך והתאכזבו.

"לאט לאט יש הבנה שאנחנו שילמנו מחיר כבד בכך שנכנסנו למשרד האוצר כשהמדינה הייתה במצב כלכלי קשה, ותיקנו אותו. אבל זה עלה לנו. היום מבינים שמה שאני עשיתי כשר האוצר עזר לכלכלה להגיע למצבה כיום".

אז בוא נישאר באוצר ונדבר על דמות שמאוד אהובה בחדרה, משה כחלון. מה שהוא עושה היום זו כלכלת בחירות או כוונה אמיתית להקל על האזרחים?

"כחלון אדם שאיכפת לו, הוא מגלה רגישות אמיתי לשכבות החלשות ועושה הרבה דברים טובים. וצריך לדעת להעריך גם את זה למרות שאנחנו לא באותה מפלגה. ליבו במקום הנכון וזו גם הסיבה שלמרות שאני בקואליציה אני תומך בתוכנית האחרונה שלו".

בוא נדבר רגע על חדרה. לראש העירייה יש קואליציה שמורכבת בעיקר מסיעות דתיות, לא משהו שביש עתיד חרטו על דגלם.

"קודם כל גם ביש עתיד יש אנשים דתיים. כל הרעיון הוא ללמוד לחיות ביחד. לפי הבנתי מתחילת הקדנציה שלו הוא דווקא דאג ליותר מקומות שייפתחו בשבת, במקומות מסוימים, אבל אני סומך עליו שהוא יודע מה לעשות".

יש מחאה ציבורית גדולה נגד תוכנית הותמ"ל לבנות במזרח העיר 60,000 יח"ד.

"זה דבר שראוי לבחון אותו מקרוב יותר. בגדול הסכמי גג די מצליחים, אבל בתנאי שעושים אותם נכון, עם מחשבה, ובעיקר עם דאגה לתשתיות ולכל המסביב. זה לא דבר רע שיהיו דירות במחירים טובים לזוגות צעירים בחדרה. אבל הכל שאלה של סדר ושל תכנון".

על המאבק בנושא גשר אולגה אתה בטח מעודכן.

"מכיר מקרוב את הנושא, ומה שקרה עם גשר אולגה זה פשוט: מלחמת קרדיטים מטופשת של פוליטיקאים גרמה לכך שבמקום להתקדם עם התוכניות ממשיכים לריב מי יגזור את הסרט. ברור לגמרי מה צריך לעשות שם ואני מקווה שכעת המאבק של ראש העיר יצליח".

אם תהיה ראש הממשלה הבא זה יעזור לו מאוד…

"יש היום הכרה במדינה שאנחנו האלטרנטיבה השלטונית. מבחינים היום מצוין בין נתניהו לביני. יש עתיד סיימה את הטירונות שלה וכעת אנחנו מפלגה בשלה שתישאר כאן עוד שנים רבות, ואני מאוד מקווה שגם תנהיג את המדינה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות