fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התושבים: לסלק את האנטנה הסלולרית

לאחר שאיימו בהפגנה בכיכר ריינס כינס דלל ישיבה והבטיח התייחסות מחמירה לתנאי ההיתר
ועד צפון העיר נגד האנטנה צפון העיר

בהתכנסות האחרונה של ועד צפון העיר הועלו נושאים רבים הכואבים לתושבים. אחד הנושאים החשובים שהועד החל לפעול הוא נגד האנטנה הסלולארית שהותקנה על כביש החוף נושק לשכונת רמת הרצל ובסמוך לפסי הרכבת, בעקבות הרעש שהועד עשה ברשת החברתית כינס סגן ומ"מ ראש העיריה אלי דלל ישיבה דחופה  במשרד מהנדס העיר נתניה בניסיון לתת מענה לחששות שהביעו תושבים מהאזור. בישיבה נמסר כי טרם ניתן היתר הפעלה לאנטנה מטעם המשרד להגנת הסביבה, וכי הוא יינתן רק לאחר שימסר דו"ח מדידות שיבוצעו בסביבתה על ידי מודד מוסמך בהתאם לנוהלי המשרד.

אלי דלל צילום רן אליהו

דלל: "התנאים לתעודת גמר מטעם העירייה מחמירים, וכוללים בין השאר אישור אחראי לביקורת על הביצוע כי העבודות בוצעו בהתאם להיתר הבנייה וכי מולאו כל הדרישות הקבועות בהיתר הכולל 15 סעיפים, היתר הפעלה חתום על ידי הממונה על הקרינה במשרד להגנת הסביבה, ובמידת הצורך פעולות משלימות להפחתת רמות הקרינה ולעמידה בהנחיות המשרד להגנת הסביבה".

בדיון נכחו מספר תושבים  שביקשו בנחישות להעתיק את האנטנה למיקום חלופי.

בתגובה, הנחה דלל את מהנדס העיר לבחון האם מבקשי ההיתר, בהם חברת פלאפון, אכן עומדים בתנאיו, וביקש להתייחס לתנאי ההיתר בחומרה. מהיועצת המשפטית ביקש דלל לבדוק מהן האפשרויות החוקיות העומדות בפני העירייה, לרבות ביטול ההיתר והעתקת האנטנה למיקום אחר.

בנוסף, הנחה דלל את מנהלת אגף איכות הסביבה לבצע כבר עתה מדידות קרינה בשכונות הסמוכות, כדי לבדוק האם קיימת קרינה, על אף שהאנטנה עדיין אינה פעילה.

דלל: "ברגע שנודע לי על חששות התושבים, יזמתי מפגש בין התושבים וכל הגורמים העירוניים הרלווטיים, כדי לבחון את כל ההיבטים הנוגעים לאנטנה. התושבים חשובים לנו ונפעל בהתאם לאינטרסים שלהם, הכל כמובן על פי חוק".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות