fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הישג: בניית הגדר נעצרה ותש"ן נדרשת להציג תכנית אלטרנטיבית

הגדר תזוז אחורה (צילום: שלמה אברמוביץ)
הגדר תזוז אחורה (צילום: שלמה אברמוביץ)

הישג למאבק נגד בניית החומה של תש"ן על חוף הים של קרית חיים: המשרד להגנת הסביבה הודיע להנהלת החברה, כי הקפאת הבנייה תימשך עד לתחילת חודש מאי, עד אז תצטרך הנהלת תש"ן להגיד תכנית אלטרנטיבית לבניית החומה.

 

הגדר תזוז אחורה (צילום: שלמה אברמוביץ)
הגדר תזוז אחורה (צילום: שלמה אברמוביץ)

כבר בשבוע שעבר הבינו במטה המאבק נגד בניית החומר, כי מאבקם השתלם, כשחברת תש"ן הודיעה למנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, שהחברה החליטה להפסיק את עבודות היציקה של הגדר המערבית בחוף הטרמינל בקרית חיים למשך עשרה ימים.

המאבק בבניית הגדר המערבית של תש"ן, שהעלתה את חמתו של שלמה אברמוביץ מקרית חיים, הביאו אותו לפרסם פוסט חריף בדף הפייסבוק שלו, המוחה על העובדה כי בניית הגדר לא הותירה מקום למעבר הולכי רגל בחוף הים. בעקבות פרסום הפוסט, החלה מחאה חברתית שסחפה אחריה את ראשי הערים ופעילים, שהגיעה עד לכנסת.

בשלב הראשון נרתם לנושא ראש עיריית חיפה יונה יונה, שמהנדס עירו אריאל ווטרמן, הזהיר את המשרד להגנת הסביבה ונציגי תש"ן, כי בניית הגדר תגרום לתופעת הארוזיה_סחף החול. כשהגיעו יהב ואברמוביץ' אל הכנסת, במטרה לרתום אל המאבק חברי כנסת מכל גווני הקשת הפוליטית, הודיעו גם ראשי הערים דוד אבן צור, חיים צורי ואלי דוקורסקי על תמיכתם במאבק נגד החומה.

לפני כשבועיים התקיימה פגישה במשרדו של מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה רני עמיר, במהלכה קראו נציגי המשרד להגנת הסביבה ונציגי עיריית חיפה, לתש"ן, להפסיק את עבודות בניית הגדר.

בשבוע שעבר התקבל מכתב במשרדו של עמיר, מעורך הדין של חברת תש"ן עו"ד דרור גדרון, המודיע כי חברת תש"ן, החליטה להפסיק את עבודות היציקה של הגדר המערבית באופן זמני, למשך עשרה ימים, עד לגיבוש תשובת החברה לבקשת המשרד להגנת הסביבה להפסיק לאלתר את העבודות. "החלטת החברה להפסיק את עבודות היציקה, נעשית רק לאור בקשתך ולמרות שהעבודות נעשות כדין", כתב עו"ד גדרון לעמיר. "למרות שבעיית האירוזיה בחוף קרית חיים לא נגרמה בשל הקמת הגדר החדשה, אלא בשל שינויים כלליים במפרץ חיפה, על ידי חברת נמלי ישראל".

עו"ד גדרון ציין במכתבו, כי אין בהחלטת החברה להפסיק את העבודות, משום הודאה כלשהי באחריותה למצב החוף. "החברה שומרת על זכותה לשוב ולבצע את העבודות בכל עת, כפי שתמצא לנכון", נכתב. עוד צוין במכתב, כי החברה תמשיך בביצוע עבודות פינוי הגדר הישנה, בעוד הפסקת העבודה מתייחסת רק לעבודות היציקה החדשות.

השבוע התקיים בחוף הים סיור, בו השתתפו נציגי הנהלת תש"ן, עמיר והמומחה לים וחול דב צביאלי. עמיר הודיע לחברי ההנהלה, כי הקפאת עבודות בניית הגדר יימשכו עד לתאריך 1.5.16, ועד אז, תצטרך החברה לגבש תכנית אלטרנטיבית לבניית החומה. עמיר, אמר לאחר הסיור: "ביקשנו לחשוב איך תש"ן מסיטים את הגדור אחורה, לכיוון מזרח, לרצועה של 30 מטרים, שזה אומר להפסיק את בניית הגדר במקום הנוכחי ולתכנן אותה באופן הולם".

שלמה אברמוביץ אמר השבוע: "המצב מעודד. הקפאת בניית הגדר הייתה אמורה להסתיים השבוע, אבל תימשך ומה שמעודד יותר הוא שתש"ן התבקשה להציע תכנית חלופה לגדר על פי בקשתו של רני עמיר. כאזרח שנלחם ונאבק בנושא הזה אני יודע בוודאות, שמה שיכול לפטור את הבעיה זה לא רק להסיט את החומה 30 מטרים, אלא לבנות אותה בתצורת בטון שונה ממה שהיא נבנית היום ולבנות כמעט 3 מטרים של בטון וכל זה אמור להיות מוכרע עד לתחילת מאי. שוחחתי עם כמה אנשי מקצוע ומה שהם הסבירו הוא, שהגדר חייבת להיות גדר רכה, שיודעת לספוג את תנועת הגלים כזו שלא תגרום לחוף להיהרס, יש צורות בנייה שיישמרו גם על

מחברת תש"ן נמסר בתגובה: "במסגרת התחייבותה של חברת תש"ן כלפי המשרד להגנת הסביבה הושהתה בניית הגדר המערבית במתחם בקריית חיים. תש"ן מבקשת לציין כי עבודות הבנייה לא תמשכנה וזאת עד אשר תתקבל חוות דעתו של  מומחה להנדסה ימית בנדון".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות