fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרושה תוספת של 108 כיתות לימוד בשלומי

 

1209 תלמידים ייפתחו את שנת הלימודים במועצה המקומית שלומי. כמדי שנה מבצעת המועצה שיפוצי קיץ במוסדות חינוך ברחבי הישוב במהלך חופשת הקיץ. עבודות השיפוץ והסדרת התשתיות הינם השנה בהיקף של 1.2 מיליון שקלים, והן מבוצעות בפיקוח מהנדס המועצה ועל פי תוכנית עבודה שנתית מסודרת.
במסגרת העבודות ובהתאם למדיניות המועצה מבוצע השנה שיפוץ כללי במוסדות החינוך והוקמו סככות הצללה ומגרשי קטרגל מיני פיץ׳ בבתי בספר היסודיים ביישוב. העבודות כוללות עבודות צבע, ריצוף, תקרות גבס, חיפוי, טיח, ניקוז, בטיחות אש, גינון וטיפוח סביבתי. כמו כן במסגרת שיפוצי הקיץ יצבעו כל הכתות בבתי הספר וגני הילדים – לרווחת התלמידים.

השבוע, בתום מכרז, נבחרה  אושרת ינקו  לתפקיד מנהלת חטיבת הביניים באורט שלומי.
ינקו,  אשת חינוך בעלת ניסיון של 20 שנה במערכת החינוך והיתה מחנכת, מרצה, מנחה ורכזת. היא נשואה ואם לארבעה ומתגוררת ביישוב גשר הזיו. היא בוגרת תואר ראשון בחינוך, בהתמחות בספרות ולשון עברית, בעלת תעודת הוראה מטעם אוניברסיטת חיפה ובעלת תואר שני במינהל ציבורי למנהלים מטעם אוניברסיטת חיפה. בתפקידה האחרון מילאה גב’ ינקו תפקידים של מרצה בקורסי עברית למגזר הערבי במכללת הגליל המערבי, מחנכת כתה, רכזת שכבה ורכזת תוכנית מל”א (מרחב למידה אחר) של אגף שח”ר בחטה”ב רוז בעכו.
“אני רואה זכות גדולה להוביל תהליך חינוכי של ניהול חטיבת הביניים באורט שלומי ולהיות שותפה, עם הנהלת המועצה וצוות אורט שלומי, בהצלחת החינוך בשלומי”, מסרה ינקו. “תפיסתי החינוכית מבוססת על כבוד האדם ואהבת האדם, על טיפוח ערכי אהבת הארץ ועל המעורבות בקהילה. אני רואה במצוינות דרך חיים ומובילה פיתוח מנהיגות, מעורבות קהילתית וחדשנות פדגוגית. ייעוד הצוות החינוכי הוא “להילחם” על כל תלמיד על ידי תוכנית אישית ולא לוותר לאף אחד ועל אף אחד, מתוך אמונה שלכולנו יש אחריות. על המסע החינוכי, ערכי ולימודי של התלמיד, לאורך כל הרצף החינוכי שלו".

אושרת ינקו צילום עצמי
אושרת ינקו צילום עצמי
שיפוץ מוסדות חינוך צילום עצמי
שיפוץ מוסדות חינוך צילום עצמי

בנייה לצד פיתוח

108 כיתות חדשות נדרשות בשנים הקרובות במערכת החינוך בשלומי, נוכח שיעור הגידול הצפוי במספר התלמידים. במסגרת הסכם גג שנחתם בין המועצה למשרד האוצר, על תוספת של 5000 יח"ד, שלומי צפויה להיות העיר הבאה בישראל.

מרתון בניית מוסדות החינוך כדי לאפשר “כיתה לכל תלמיד” יצא לדרך ונמצא במרכז העשייה של המועצה.  במועצה מסבירים כי מדובר במשימה ביצועית ותקציבית לא פשוטה. הפער הקטן שבין מימון משרד החינוך את בניית כיתות הלימוד, לפי הסטנדרט שהמועצה מתכננת לבצע, יעמוד בפועל על כ-80 אחוז מעלות כיתה בנויה, שנבלע ברשויות האחרות בתקציב, מוכפל בשלומי ב- 108 כיתות לבניה, וצפוי להגיע ל- 21 מיליון שקלים מתקציב המועצה.

בפגישה שנערכה השבוע, התבשר ראש המועצה גבי נעמן, כי משרד החינוך ילווה את הפיתוח האינטנסיבי של הישוב ויתן מענה להגדלת בית הספר אורט שלומי ב- 18 כתות חדשות, הקמת בית ספר יסודי ממלכתי בן 24 כיתות ותיאטרון פתוח, אודיטוריום ומגרשי ספורט, הגדלת ביה”ס הרב מימון ב- 6 כיתות, ביצוע התאמות פרוגרמטיות בשני בתיה”ס היסודיים והקמת 12 כתות גן. כמו כן אושר ביצוע תכנון של בי”ס תיכון הכולל 36 כתות. בנוסף, התבשר ראש המועצה בישיבה עם שר הרווחה, מר חיים כץ, כי משרד הרווחה יממן הקמת 6 מעונות יום לביצוע בשנת 2019 וילווה הקמת 6 מעונות יום נוספים לפי התקדמות אכלוס השכונות החדשות בשלומי. המדובר בתוספת כוללת של 108 כיתות חדשות ביישוב.

נעמן: “נוכח שיעור הגידול באוכלוסיית התלמידים בשלומי, נדרשת היערכות אינטנסיבית לתוספת 108 כתות בבתי הספר ובגני הילדים. המועצה פועלת למלא בעוד מועד, אחר כל חובותיה להגשת בקשות, חומרים ואישורים מיוחדים בהתאם לדרישות על מנת שכל האישורים יגיעו בזמן. אני מודה לנציגי משרד החינוך ומשרד הרווחה המסייעים לנו להוציא לפועל את הבניה המתוכננת".

ההורים שותפים לחינוך

ביוזמת הנהגת הורים ומרכז צעירים, במסגרת הפעילות העירונית למען העשרת בני הנוער וקידום פעילות שעות הפנאי וכחלק מפעילות המתנ”ס בתחום הנוער בשלומי, החל בשנה האחרונה לפעול בשלומי מועדון נוער – המחסן הכתום באזור התעשייה ומיועד לפעילות נוער לילדי שלומי.

המועצה רואה בתושביה שותפים אמיתיים לקידום מיזמים חברתיים והתנדבותיים לטובת הקהילה. כחלק מתפיסה זו יזמה המועצה בשיתוף מרכז הצעירים תוכנית ייחודית להכשרת מנהיגות הורים כדי לגייס ולהכשיר את פעילי העתיד של שלומי, המעוניינים להוביל יוזמה חברתית ללא כוונת רווח, למען תושבי שלומי, במטרה להמשיך ולטפח את התשתית הקהילתית של שלומי. ההורים הפעילים עברו הנחיה והכשרה במרכז הצעירים במשך שנה ולמדו כיצד לאגם משאבים ולקבל מענה שוטף בתהליך קידום יוזמות חדשות בשלומי. בתום תהליך ההכשרה בחרה מנהיגות ההורים להקים מועדון נוער כיוזמה חברתית כחלק מפעילות המתנ”ס בתחום הנוער בשלומי.

במסגרת פעילות המועדון מגובשת פעילות ייחודית וייעודית לבני הנוער וזאת תוך שיתוף פעולה של בני הנוער עצמם בבניית אופי התכנית בהתאם לתכנים המעניינים אותם.

ראש המועצה,  גבריאל נעמן ציין באירוע לשבח את היזמים – הנהגת ההורים בשיתוף מרכז הצעירים שלומי ומנהל היחידה לקידום נוער על ההשקעה והמסירות בקידום בני נוער בשלומי ועדכן על תקציב נוסף שאישר בסך 50,000₪ להשלמת רכישת ציוד למועדון. נציגת הנהגת הורים, גב’ מירה אלקריאף הודתה למשתתפים על תמיכתם בפרויקט הקמת המועדון וציינה במיוחד את ראש המועצה אשר נתן את ברכת הדרך, מנכ”ל המועצה דאז, מר דוד תורג’מן, שהוביל, ליווה ותמך בפרויקט ביחד עם הנהגת ההורים, צעד אחר צעד וסייע להפוך את החלום למציאות, קבוצת הנהגת ההורים, מרכז הצעירים והיחידה לקידום נוער. עוד הוסיפה כי הצלחת הפרויקט בהמשך, תלויה בבני הנוער ובשיתופי הפעולה של כל הגורמים הנוגעים בדבר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות